![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Kondraczuk, 2010-03-29 Elbląg WOS, Konspekty Zagrożenia ładu międzynarodowego - konspekt lekcji wiedza o społeczeństwieKONSPEKT LEKCYJNY DATA 28.11.2005 PRZEDMIOT Wiedza o społeczeństwie TEMAT Zagrożenia ładu międzynarodowego CELE - Uczeń identyfikuje zagrożenia ładu międzynarodowego - Uczeń rozumie problem terroryzmu na świecie CELE OPERACYJNE - uczeń definiuje pojęcie terroryzmu, ładu międzynarodowego, żelaznej kurtyny i zimnej wojny - uczeń identyfikuje na mapie konflikty zbrojne - uczeń interpretuje przyczyny współczesnych konfliktów zbrojnych - uczeń analizuje i ocenia konsekwencje konfliktów oraz identyfikuje możliwości eskalacji konfliktów na świecie - uczeń przewiduje skutki dalszych działań terrorystów i szuka metod walki z nimi METODY PRACY omówienie, dyskusja, praca z mapą, analiza tekstów źródłowych, „burza mózgów” FORMY PRACY indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZ. tablica, mapa polityczna świata, ćwiczenia, teksty źródłowe LITERATURA Dla nauczyciela: Mapa polityczna Świata S.Huntington, Zderzenie cywilizacji, Wa-wa 1997 R.M.Barnas, Terroryzm od Asasynów do Osamy bin Lagena, Wrocław 2001 J.Micuń, Historia najnowsza po 1945 roku, W-wa 1998 Dla ucznia: Mapa polityczna Świata J.Maleska, Z.Smutek Wiedza o społeczeństwie t.II ,Gdynia 2003 I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe 2. Wprowadzenie do tematu lekcji – przypomnienie zagadnień dotyczących podziału politycznego świata po II Wojnie Światowej II FAZA REALIZACJI 1. Omówienie przyczyn konfliktów zbrojnych na świecie. 2. Omówienie zjawiska terroryzmu i jego cech. 3. Praca z mapą polityczną świata – szukanie i zaznaczanie terenów zagrożonych konfliktem. 4. Analiza tekstu źródłowego dotyczącego terroryzmu. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Podsumowanie tematu lekcji – wnioski uczniów na temat skuteczności walki z terrorystami. 2. Zadanie pracy domowej (Wypisz największe zamachy terrorystyczne ostatnich pięciu lat). KONSPEKT LEKCYJNY DATA 14.11.2005 PRZEDMIOT Wiedza o społeczeństwie TEMAT Wybory 2005 – powtórzenie materiału. CELE - Uczeń omawia Ordynację Wyborczą - Uczeń ocenia systemy wyborcze, systemy partyjne CELE OPERACYJNE - uczeń definiuje pojęcie polityki, ideologii, doktryny, programu politycznego i partii politycznej - uczeń identyfikuje polska scenę polityczną, poszczególne partie i liderów - uczeń interpretuje zasady wyborcze, ukazuje wady i zalety systemów wyborczych - uczeń analizuje i ocenia konsekwencje przyznawania immunitetu poselskiego METODY PRACY omówienie, dyskusja, „burza mózgów” FORMY PRACY indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZ. tablica, kreda LITERATURA Dla nauczyciela: K.A.Wojtaszczyk, Partie polityczne w państwie demokratycznym, W-wa 1998 E.Zieliński, Nauka o państwie i polityce, W-wa 1999 Kompendium wiedzy o państwie i prawie, red. S.Wronkowska, M.Zmierczak, Poznań 2000 Dla ucznia: J.Maleska, Z.Smutek Wiedza o społeczeństwie t.II ,Gdynia 2003 I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe 2. Wprowadzenie do tematu lekcji – przypomnienie zagadnień dotyczących polityki, ideologii, doktryn i partii politycznych. II FAZA REALIZACJI 1. Omówienie systemów partyjnych, partii politycznych i ich liderów. 2. Analiza zasad wyborczych, identyfikacja przez uczniów wad i zalet systemów wyborczych. 3. Omówienie pojęcia immunitetu poselskiego , jego wad i zalet. 4. Analiza metod przeliczania głosów na mandaty. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Podsumowanie tematu lekcji – wnioski uczniów na temat obowiązującej ordynacji wyborczej. KONSPEKT LEKCYJNY DATA 23.11.2007 PRZEDMIOT Wiedza o społeczeństwie TEMAT Wybrane aspekty ustroju RP - powtórzenie. CELE - Uczeń omawia wybrane aspekty ustroju RP - Uczeń ocenia system władzy w RP CELE OPERACYJNE - uczeń definiuje pojęcie podziału władzy - uczeń identyfikuje władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą i władze lokalne - uczeń interpretuje wybrane ćwiczenia maturalne - uczeń analizuje i ocenia zależności pomiędzy władzami w RP METODY PRACY omówienie, dyskusja, „burza mózgów”, praca w grupach FORMY PRACY grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZ. tablica, kreda, rzutnik, folie dydaktyczne LITERATURA Dla nauczyciela: K.A.Wojtaszczyk, Partie polityczne w państwie demokratycznym, W-wa 1998 E.Zieliński, Nauka o państwie i polityce, W-wa 1999 Kompendium wiedzy o państwie i prawie, red. S.Wronkowska, M.Zmierczak, Poznań 2000 Dla ucznia: J.Maleska, Z.Smutek Wiedza o społeczeństwie tI i.II ,Gdynia 2005 I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe 2. Wprowadzenie do tematu lekcji – przypomnienie zagadnień dotyczących władzy, jego trójpodziału i konsekwencji z tego wynikających. II FAZA REALIZACJI 1. Podział zadań na poszczególne grupy(fragmentów testów maturalnych) 2. Analiza i prezentacja wykonanych ćwiczeń (wł.lokalne, tryb uchwalania ustaw, tryb powołania RM, organy kontroli państwa elem. ordynacji wyborczej). 3. Omówienie wybranych pojęć. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Podsumowanie tematu lekcji – analiza ćwiczenia maturalnego prezentującego zależności między organami władzy w RP. KONSPEKT LEKCYJNY DATA 01.12.2006 PRZEDMIOT Wiedza o społeczeństwie TEMAT Wybrane zagadnienia i problemy społeczne - powtórzenie. CELE - Uczeń omawia wybrane zagadnienia socjologiczne - Uczeń ocenia problemy społeczne CELE OPERACYJNE - uczeń definiuje pojęcie bezrobocia i mniejszości narodowych - uczeń identyfikuje przyczyny bezrobocia - uczeń interpretuje przyczyny zmian składu etnicznego - uczeń analizuje i ocenia metody walki z bezrobociem - uczeń identyfikuje prawa mniejszości narod. - Uczeń ocenia celowość pomocy mniejszościom narodowym (argumenty za i przeciw) METODY PRACY omówienie, dyskusja, „burza mózgów”, praca w grupach FORMY PRACY Indywidualna, grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZ. tablica, kreda, papier , mazaki , ćwiczenia (ksero) LITERATURA Dla nauczyciela: Kompendium wiedzy o państwie i prawie, red. S.Wronkowska, M.Zmierczak, Poznań 2000 Dla ucznia: J.Maleska, Z.Smutek Wiedza o społeczeństwie tI i.II ,Gdynia 2005 I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe 2. Wprowadzenie do tematu lekcji – przypomnienie zagadnień dotyczących podstawowych z zakresu socjologii 3. Praca indywidualna z fragmentami testów maturalnych. II FAZA REALIZACJI 1. Podział zadań na poszczególne grupy (bezrobocie i mniejszości narod. W Polsce) 2. Analiza i prezentacja wykonanych zadań (plakaty) 3. Omówienie wybranych pojęć. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Podsumowanie tematu lekcji – analiza argumentów za i przeciw funkcjonowaniu mniejszości narodowych w Polsce KONSPEKT LEKCYJNY DATA 18.11.2008 PRZEDMIOT Wiedza o społeczeństwie TEMAT Wybrane zagadnienia polityki zagranicznej. CELE - Uczeń omawia wybrane zagadnienia polityki zagranicznej - Uczeń ocenia problemy polityki zagranicznej RP CELE OPERACYJNE - uczeń definiuje pojęcie polityki zagranicznej, racji stanu i dyplomacji - uczeń identyfikuje formy i metody dyplomacji - uczeń analizuje i ocenia środki realizacji polityki zagr. - uczeń identyfikuje cele polityki zagranicznej RP METODY PRACY omówienie, dyskusja, „burza mózgów”, praca w grupach FORMY PRACY Indywidualna, grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZ. tablica, kreda, ćwiczenia (ksero) LITERATURA Dla nauczyciela: Kompendium wiedzy o państwie i prawie, red. S.Wronkowska, M.Zmierczak, Poznań 2000 Dla ucznia: J.Maleska, Z.Smutek Wiedza o społeczeństwie t .II ,Gdynia 2005 I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe 2. Wprowadzenie do tematu lekcji – przypomnienie podstawowych zagadnień dotyczących polityki zagranicznej II FAZA REALIZACJI 1. Podział zadań na poszczególne grupy (identyfikacja środków realizacji polityki zagr.) 2. Analiza i prezentacja wykonanych zadań (tabela – ćw.4) 3. Omówienie wybranych pojęć. 4. Praca indywidualna z fragmentami testów maturalnych. 5. Omówienie materiałów źródłowych. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Podsumowanie tematu lekcji – końcowa analiza strategicznych celów polityki zagranicznej RP. Zgłoś błąd Wyświetleń: 6325
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |