Katalog Małgorzata Biernat-Osowska, 2010-03-29 Chełm Język angielski, Scenariusze My favourite music - opisywanie ulubionej muzykiPotrzebne umiejętności: - uczeń zna na poziomie podstawowym słownictwo związane ze sztuka i kulturą - uczeń potrafi używać czasu Present Simple, Past Simple, Present Perfect - uczeń potrafi wypowiadać własne zdanie używając prostego języka - uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie pre-intermediate i intermediate - uczeń potrafi zrozumieć piosenki posiadając wydrukowany tekst - uczeń potrafi uzupełniać luki w tekście słuchając piosenki - uczeń potrafi prostym językiem opisywać swoje preferencje muzyczne Cele: - uczeń poznaje nowe słownictwo związane z muzyką - uczeń ćwiczy umiejętność rozumienia ze słuchu, - uczeń ćwiczy umiejętność dyskutowania i wyciągania wniosków w języku angielskim, - uczeń ćwiczy umiejętność rozumienia tekstu czytanego, - uczeń ćwiczy układanie zdań na podstawie modelu, - uczeń ćwiczy umiejętności wyrażania swojej opinii. Materiały dydaktyczne: - odtwarzacz CD - Karty pracy ucznia - Tablica - Tablica interaktywna - Komputer - Rzutnik Metody nauczania: - praca indywidualna - praca w parach - pogadanka - wykład Realizacja standardów wymagań egzaminacyjnych z języka obcego według katalogu tematów: (zdajacy) I. 1) „i” – kultura (twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze) II. 1) – rozumie ze słuch tekst : określa główną myśl tekstu, wyselekcjonowuje informacje, określa intencje autora lub nadawcy tekstu 2)- rozumie tekst czytany – określa główną myśl tekstu, intencje autora tekstu III. 1) tworzy tekst w postaci krótkiej wypowiedzi ustnej w postaci przedstawiania i uzasadniania własnej opinii, poprawnie stosuje środki leksykalno-gramatyczne, adekwatnie do ich funkcji IV. 1) uczestniczy w prostej rozmowie, uzyskuje, udziela informacje V. przetwarza tekst w zakresie mówienia. Tok lekcji: I. Sprawy organizacyjne. a. Wprowadzenie. b. Realizacja tematu: 1. Rozgrzewka językowa – uczniowie słuchają fragmentów muzyki filmowej, dopasowują je do obrazków, odpowiadają na pytanie: który z prezentowanych fragmentów podobał im się najbardziej. (1. Psycho, 2. Paris,Texas, 3. Gladiator) 2. Nauczyciel rozdaje listę z przymiotnikami opisującymi muzykę, razem z uczniami tłumaczy je. Następnie uczniowie opisują usłyszaną przed chwilą muzykę używając wybrane z listy wyrazy. (zał.1) 3. Nauczyciel prosi uczniów o przetłumaczenie podanych wyrażeń na j. polski, jeżeli nie wiedzą, pomaga im: the latest album, lyrics, stuff, I don’t mind, ancient 4. Uczniowie słuchają dialogu dwóch osób na temat muzyki, muszą przyporządkować wybrane opinie do osób, które je wypowiedziały. (zał.1) 5. Uczniowie dostają listę zdań wyrwanych z wysłuchanego dialogu, czytają je i w parach decydują, które z nich używamy, gdy chcemy wyrazić naszą opinię, pytamy się o zgodę z nasza opinią, wyrażają niezgadzanie się, pytamy o czyjąś opinię czy zgadzamy się z czyjąś opinią. (zał.2) 6. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki zespołu Queen „The show must go on”, pyta się, czy znają ten zespół i co sądzą o nim. (zał. 3) 7. Uczniowie słuchają piosenki i uzupełniają luki w tekście. Po wysłuchaniu sprawdzają z nauczycielem odpowiedzi. 8. (jeśli będzie czas) Uczniowie analizują słowa piosenki i starają się odgadnąć główną myśl piosenki. Następnie mówią o swoich ulubionych zespołach i piosenkach, a inne osoby maja się z nimi zgodzić lub nie. 9. Podsumowanie lekcji – nauczyciel dziękuje uczniom za udział w lekcji, podsumowuje, czego się na dzisiejszej lekcji nauczyli. 10. Ewaluacja lekcji – ankieta dla ucznia (załącznik nr4). Wyświetleń: 2065
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |