Katalog

Małgorzata Biernat-Osowska, 2010-03-29
Chełm

Język angielski, Scenariusze

My favourite music - opisywanie ulubionej muzyki

- n +

Potrzebne umiejętności:
- uczeń zna na poziomie podstawowym słownictwo związane ze sztuka i kulturą
- uczeń potrafi używać czasu Present Simple, Past Simple, Present Perfect
- uczeń potrafi wypowiadać własne zdanie używając prostego języka
- uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie pre-intermediate i intermediate
- uczeń potrafi zrozumieć piosenki posiadając wydrukowany tekst
- uczeń potrafi uzupełniać luki w tekście słuchając piosenki
- uczeń potrafi prostym językiem opisywać swoje preferencje muzyczne



Cele:
- uczeń poznaje nowe słownictwo związane z muzyką
- uczeń ćwiczy umiejętność rozumienia ze słuchu,
- uczeń ćwiczy umiejętność dyskutowania i wyciągania wniosków w języku angielskim,
- uczeń ćwiczy umiejętność rozumienia tekstu czytanego,
- uczeń ćwiczy układanie zdań na podstawie modelu,
- uczeń ćwiczy umiejętności wyrażania swojej opinii.



Materiały dydaktyczne:
- odtwarzacz CD
- Karty pracy ucznia
- Tablica
- Tablica interaktywna
- Komputer
- Rzutnik



Metody nauczania:
- praca indywidualna
- praca w parach
- pogadanka
- wykład

Realizacja standardów wymagań egzaminacyjnych z języka obcego według katalogu tematów: (zdajacy)
I. 1) „i” – kultura (twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze)
II. 1) – rozumie ze słuch tekst : określa główną myśl tekstu, wyselekcjonowuje informacje, określa intencje autora lub nadawcy tekstu
2)- rozumie tekst czytany – określa główną myśl tekstu, intencje autora tekstu
III. 1) tworzy tekst w postaci krótkiej wypowiedzi ustnej w postaci przedstawiania i uzasadniania własnej opinii, poprawnie stosuje środki leksykalno-gramatyczne, adekwatnie do ich funkcji
IV. 1) uczestniczy w prostej rozmowie, uzyskuje, udziela informacje
V. przetwarza tekst w zakresie mówienia.





Tok lekcji:

I. Sprawy organizacyjne.
a. Wprowadzenie.
b. Realizacja tematu:


1. Rozgrzewka językowa – uczniowie słuchają fragmentów muzyki filmowej, dopasowują je do obrazków, odpowiadają na pytanie: który z prezentowanych fragmentów podobał im się najbardziej. (1. Psycho, 2. Paris,Texas, 3. Gladiator)

2. Nauczyciel rozdaje listę z przymiotnikami opisującymi muzykę, razem z uczniami tłumaczy je. Następnie uczniowie opisują usłyszaną przed chwilą muzykę używając wybrane z listy wyrazy. (zał.1)

3. Nauczyciel prosi uczniów o przetłumaczenie podanych wyrażeń na j. polski, jeżeli nie wiedzą, pomaga im: the latest album, lyrics, stuff, I don’t mind, ancient

4. Uczniowie słuchają dialogu dwóch osób na temat muzyki, muszą przyporządkować wybrane opinie do osób, które je wypowiedziały. (zał.1)

5. Uczniowie dostają listę zdań wyrwanych z wysłuchanego dialogu, czytają je i w parach decydują, które z nich używamy, gdy chcemy wyrazić naszą opinię, pytamy się o zgodę z nasza opinią, wyrażają niezgadzanie się, pytamy o czyjąś opinię czy zgadzamy się z czyjąś opinią. (zał.2)

6. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki zespołu Queen „The show must go on”, pyta się, czy znają ten zespół i co sądzą o nim. (zał. 3)

7. Uczniowie słuchają piosenki i uzupełniają luki w tekście. Po wysłuchaniu sprawdzają z nauczycielem odpowiedzi.

8. (jeśli będzie czas) Uczniowie analizują słowa piosenki i starają się odgadnąć główną myśl piosenki. Następnie mówią o swoich ulubionych zespołach i piosenkach, a inne osoby maja się z nimi zgodzić lub nie.

9. Podsumowanie lekcji – nauczyciel dziękuje uczniom za udział w lekcji, podsumowuje, czego się na dzisiejszej lekcji nauczyli.

10. Ewaluacja lekcji – ankieta dla ucznia (załącznik nr4).
Wyświetleń: 2065


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.