Katalog Arleta Flitta, 2010-03-23 chodzież Zawodowe, Scenariusze Rodzaje warstw tapicerskich w meblach -scenariusz lekcji.Temat: Rodzaje warstw tapicerskich w meblach. I. Cele operacyjne: - uczeń, wie : -jakie rozróżniamy warstwy tapicerskie - jakie znaczenie ma warstwa nośna i podtrzymująca w meblach tapicerowanych -uczeń opisuje : -budowę ramy tapicerskiej -rodzaje warstw podtrzymujących -uczeń potrafi: -wskazać usytuowanie poszczególnych elementów budowy -rozróżnić ramy tapicerskie -dobrać odpowiednie materiały na poszczególne rodzaje warstwy podtrzymującej II. Metody nauczania: -praca w parach z tekstem -prezentacja wykonanej pracy -wykład z demonstracją foliogramów, pokaz złączy meblowych -analiza rysunków -praca samodzielna III. Środki dydaktyczne: -tablica, kreda -schematy, foliogramy -próbki materiałów tapicerskich -karty pracy zawierające informacje o warstwach tapicerskich IV. Przebieg lekcji: 1.Czynności organizacyjne: -sprawdzenie obecności, gotowości uczniów do zajęć oraz zapisanie tematu w dzienniku 2.Kontrola wiadomości: Sprawdzenie stopnia zapamiętania wiedzy z poprzedniej lekcji. 3.Wprowadzenie do tematu: Przedstawienie tematu lekcji oraz jej celów. Nauczyciel ogólnie omawia budowę warstwy nośnej i podtrzymującej. 4.Realizacja tematu: Nauczyciel na podstawie schematu charakteryzuje poszczególne elementy ramy tapicerskiej oraz rodzaje złączy. Przedstawia warstwy podtrzymujące. Losowe podzielenie uczniów na grupy. Wyznaczenie zadań oraz wyjaśnienie zasad pracy na lekcji. Praca w parach. Zadaniem uczniów jest wyszukanie informacji i zanotowanie odpowiedzi na postawione przez nauczyciela pytania. Prezentacje. Wybrane osoby z każdej grupy przedstawiają efekty swojej pracy. Pozostali uczniowie w klasie poprawiają lub uzupełniają wiadomości. Nauczyciel sprawdza, czy uczniowie wybrali właściwe informacje. Praca samodzielna-krzyżówka Sporządzenie notatki oraz uzupełnienie budowy warstwy nośnej i podtrzymującej w zeszytach. 5.Podsumowanie tematu: Za pomocą pytań kontrolnych nauczyciel podsumowuje lekcję i sprawdza stopień zrozumienia i zapamiętania tematu: -Co to jest warstwa nośna i czym różni się od warstwy podtrzymującej? -Jakich materiałów można użyć do wykonywania warstw podtrzymujących? -Wymień elementy ramy tapicerskiej. Nauczyciel nagradza uczniów, którzy wyróżnili się wiedzą, zaangażowaniem w czasie lekcji. 6.Podanie zadania domowego: Wyjaśnij, dlaczego krawędzie ramiaków są zaokrąglone? Charakterystyka warstwy wyściełającej. Karta samooceny. Wyświetleń: 1085
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |