Katalog Krystyna Syta, 2010-03-23 Białobrzegi Zajęcia artystyczne, Projekty edukacyjne Program warsztatów modelarskich dla uczniów gimnazjumProgram warsztatów modelarskich dla uczniów gimnazjum 1. WSTĘP Zadaniem współczesnej szkoły jest stworzenie uczniowi warunków wszechstronnego rozwoju, pozwolenie uczniowi na samodzielne ukształtowanie swojego światopoglądu i systemu wartości, wykazanie, że konsekwencją samodzielności jest konieczność wzięcia odpowiedzialności za podjęte decyzje, rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnień uczniów. Spełnienie zadań stojących przed dzisiejszą szkołą wymaga wysokiego poziomu wiedzy, umiejętności i zaangażowania ze strony nauczyciela. Istotnym elementem w edukacji jest świadomość nauczycieli, że podmiotem ich działań jest uczeń. Są to niezbędne uwarunkowania w pracy pedagogicznej, a zwłaszcza w pracy z uczniem chcącym rozwijać swoje zainteresowania. Niniejsze opracowanie jest propozycją programu zajęć warsztatów modelarskich prowadzonych w formie zajęć pozalekcyjnych w czasie ferii zimowych. 2. CELE PROGRAMU Cel główny: rozwój młodzieży – manualny, emocjonalny, współpraca w grupie, integracja ze środowiskiem, zagospodarowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży pozostającym w czasie ferii zimowych w domach. Cele szczegółowe: - wspomaganie rozwoju funkcji poznawczych, takich jak: spostrzeganie wzrokowe, koncentracja uwagi, - budzenie i rozwijanie ciekawości poznawczej, - pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych, - pobudzanie zdolności i możliwości twórczych, - możliwość przeżycia satysfakcji pracy twórczej i jej efektów, - zyskanie swobody twórczej, - zaszczepienie w uczestnikach zajęć zasad kultury, dobrego wychowania, aktywnego i kreatywnego spędzania czasu wolnego. 3. METODY NAUCZANIA I PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA Metody nauczania - wykład teoretyczny, - ćwiczenia, - pokaz połączony z prezentacją. Zasady nauczania - przystępności - przekazywanie wiadomości zrozumiale dla ucznia, - poglądowości - przekaz werbalny poparty odpowiednią prezentacją, - stopniowania trudności - świadome przejście od zadań prostych do zadań złożonych, - związku teorii z praktyką. Środki dydaktyczne - modele, - zestawy do wykonywania modeli. 4. TREŚCI KSZTAŁCENIA - Omówienie działalności modelarskiej. - Zasady posługiwania się narzędziami potrzebnymi do wykonywania modeli. - Sprawy związane z BHP podczas używania narzędzi; kleju, farb i rozpuszczalników. - Metody obróbki kartonu i tektury. - Sposoby klejenia. - Sklejanie prostych figur i modeli. - Szpachlowanie i szlifowanie różnych szpar i niedokładności. - Zasady malowania modeli różnymi farbami. - Estetyka i poprawność wykonania modelu. - Wykonywanie różnych podstaw pod modele. - Ćwiczenia praktyczne – sklejanie prostych modeli. - Sklejanie modeli o większym stopniu trudności. 5. OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW Uczeń: - rozwinął swoje uzdolnienia i zainteresowania, - bierze udział w zajęciach - prowadzi dyskusje, - umie współpracować z innymi. 6. EWALUACJA PROGRAMU Metody ewaluacji: - obserwacja pracy i osiągnięć uczniów, - ankieta ewaluacyjna, - rozmowy z uczniami, nauczycielami i rodzicami, - metody socjometryczne. Efektem przeprowadzonych zajęć będzie zorganizowanie wystawy prac uczniów. mgr inż. Krystyna Syta Wyświetleń: 2772
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |