Katalog Małgorzata Owczarek, 2010-03-23 Gałkówek Język angielski, Projekty edukacyjne Projekt eTwinning Multimedialny MagazynProjekt eTwinning Multimedialny Magazyn 1. Idea projektu Jest to interdyscyplinarny projekt opary na pomyśle łączenia wiedzy różnych przedmiotów nauczanych w szkole i prezentowaniu tych pomysłów na łamach redagowanego wspólnie multimedialnego magazynu. Uczniowie tworzą tez blog i środowisko wirtualnej klasy, gdzie wymieniają się wiadomościami o swoich szkołach, systemach edukacji w partnerskich krajach a także zamieszczają artykuły tematyczne, prezentacje multimedialne, krzyżówki, filmiki, pliki muzyczne, materiały te dotyczą nauczanych przedmiotów i prowadzonych przez szkoły projektów. Links to Project Outcomes: blog - http://virtualclasses.wordpress.com/ magazyn internetowy - http://www.trentinolingue.net/j/ password: miss.owczarek hasło: poland wybieramy: OPEN TO THE WORLD SCHOOLS w prawym rogu, strona www: http://www.awangardarzeczywista.pl/birds/index.htm 2. Cele projektu - wykorzystanie idei wirtualnego magazynu jako miejsca publikacji prac uczniów: ich artykułów, prezentacji multimedialnych, muzyki, filmów, - łączenie wiedzy z różnych dziedzin w jeden projekt, interdyscyplinarność - zastosowanie bardzo lubianej przez uczniów i z łatwością wykorzystywanej technologii multimedialnej do tworzenia środowiska wirtualnej klasy 3. Formy i metody pracy 1. Na zajęciach koła przedmiotowego ustaliliśmy zakres tematyczny i określiliśmy główne zadania oraz wybraliśmy osoby odpowiedzialne za ich realizację. 2. Wybraliśmy przedmioty (na czacie), które nauczane są w naszych szkołach tak aby można było wykorzystać aktualne zdobywaną wiedzę do tworzenia artykułów, są to: historia, geografia, przedmioty badawcze (science): biologia, chemia, przyroda, ekologia oraz muzyka, sztuka, język niemiecki, angielski (KET) i informacje o systemie edukacyjnych w krajach partnerskich. 3. Wypracowane przez uczniów materiały w postaci prezentacji multimedialnych, filmików, i artykułów były sukcesywnie zamieszczane na stronie magazynu (koordynatorem jest szkoła z Włoch) 4. Współtworzony jest też blog w języku angielskim opisujący zainteresowania uczniów ich codzienne szkolne życie. 4. Jakie działania były realizowane we współpracy z partnerami - wspólne ustalanie zakresu tematycznego - współtworzenie magazynu wirtualnego - wymiana informacji o systemach edukacji i o szkołach (prezentacje multimedialne) - wspólnie redagowany blog 5. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej Uczniowie mieli okazję poznać jak można wykorzystać technologię informacyjną w nauce innych przedmiotów. Zaczęli od e-maili, programu Power Point, następnie współpracowali przy tworzeniu platformy moodle, plików video, forum tematycznego i blogu. Nagrywali krótkie filmiki, tworzyli prezentacje z wykorzystaniem aparatów cyfrowych, obrabiali zdjęcia, publikowali informacje o swoich dokonaniach w lokalnej prasie. 6. Możliwość wykorzystania idei projektu przez inne placówki Ta idea wirtualnej klasy oraz wspólnego magazynu, może być z łatwością przeniesiona na grunt innej szkoły, wystarczy tylko dostosować zakres tematyczny i ustalić ramy czasowe realizacji kolejnych etapów. Jest to sposób na tworzenie czegoś naprawdę wspólnie i wymusza ciągły kontakt między partnerami. 7. Uzyskane rezultaty Projekt ten dał możliwość uczniom na prezentację ich wiedzy, spowodował wzrost ich samooceny dzięki świadomości, że ich prace są publikowane na stronach międzynarodowego magazynu. Spowodował, że z wielką chęcią uczyli się języka, tak aby jak najlepiej odpowiedzieć na pytania swoich kolegów z innych szkół. Nauczyciel informatyki zaobserwował wzrost zainteresowania technologią informatyczną np.: obróbka zdjęć w programach internetowych, zasadami tworzenia stron www. Projekt dał wiele radości i powodów do satysfakcji wszystkim uczestnikom, zarówno uczniom jak i nauczycielom. 8. Nagrody Krajowa Odznaka Jakości nadana przez Narodowe Biuro eTwinning z Włoch Krajowa Odznaka Jakości nadana przez Narodowe Biuro eTwinning z Polski Wyświetleń: 1063
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |