![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Justyna Duda-Majdak, 2010-03-23 Bielsko-Biała Historia, Konspekty Konspekt z historii "Monarchia absolutna na przykładzie Francji".Konspekt zajęć z historii Przedmiot: Historia Klasa: 1 zawodowa Prowadzący: Justyna Duda Temat lekcji: Monarchia absolutna na przykładzie Francji. Cele edukacyjne: a)zapoznać uczniów z pojęciami: - monarchia absolutna - merkantylizm - edykt nantejski b) przedstawienie krótkiej historii dynastii od Henryka IV Burbona do Ludwika XIV c) zapoznanie uczniów z osoba kardynała Richelieu d) przedstawienie uczniom „ceremonii wstawania” Ludwika XIV e) przedstawienie sposobu rządów Ludwika XIV Cele poznawcze: Uczeń zna pojęcia: - monarchia absolutna - merkantylizm -edykt nantejski Uczeń zna: - dzieje absolutyzmu we Francji - ceremonię wstawania Ludwika XIV - daty panowania Ludwika XIV - datę edyktu nantejskiego Uczeń potrafi: - opowiedzieć o kardynale Richelieu - opowiedzieć o rządach króla Słońce Cele kształcące: - rozwinąć umiejętność charakteryzowania poszczególnych postaci - rozwinąć umiejętność opisu np. opis ceremonii wstawania Cele wychowawcze: - uczeń potrafi ocenić krytycznie daną postać Czas trwania zajęć: 45 min Metoda: praca z xero Elementy metody wykładu Burza mózgów Organizacja lekcji: 1.Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność i podaje temat lekcji Uczniowie witają nauczyciela i notują temat lekcji 3 min 2. Nauczyciel zadaje pytania z 3 ostatnich lekcji, wiąże wątki, pomaga uczniom w usystematyzowaniu wiedzy Uczniowie odpowiadają, słuchają 5 min 3. Nauczyciel pyta uczniów, co według nich oznacza słowo monarchia absolutna, z czym im się to kojarzy. Nauczyciel słucha a potem podaje definicję do zeszytu. Uczniowie kombinują, odpowiadają a następnie notują 10 min 4. Nauczyciel opowiada uczniom o dynastii od Henryka Burbona po Ludwika XIV. Podaje notatkę. Nauczycie opowiada o polityce Ludwika XIV (edykt nantejski jego odwołanie, podatki pośrednie, Wersal ) Uczniowie słuchają a następnie notują 12 min 5. Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręczników i przeczytanie o ceremonii wstawania. Prosi o komentarz Uczniowie czytają i komentują 13 min 6. Nauczyciel rozdaje uczniom xero z tekstem edyktu nantejskiego-na zadanie domowe prosi uczniów o przeanalizowanie tekstu Uczniowie notują 2 min Zgłoś błąd Wyświetleń: 3153
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |