![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Lidia Hankus, 2010-03-23 Wadowice Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). Zadanie 1 do realizacji Doskonalenie kompetencji zawodowych. Forma realizacji udział w różnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy (wykłady, konferencje, kursy) Cele Podnoszenie jakości pracy własnej i szkoły: -na zajęciach – rozszerzenie i wzbogacenie własnego warsztatu pracy, uatrakcyjnienie procesu nauczania i uczenia się, -wykorzystanie w pracy opiekuna pracowni Zadanie 2 do realizacji Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. Forma realizacji studiowanie literatury fachowej, korzystanie z publikacji w sieci Internet Cele Podnoszenie jakości pracy własnej i szkoły: -na zajęciach – rozszerzenie i wzbogacenie własnego warsztatu pracy, uatrakcyjnienie procesu nauczania i uczenia się, -wykorzystanie w pracy opiekuna pracowni Zadanie 3 do realizacji Praca w organach szkoły Forma realizacji udział w komisjach tworzących nowe dokumenty dotyczących funkcjonowania i organizacji szkoły Cele podnoszenie jakości pracy szkoły Zadanie 4 do realizacji Udział w organizacji jubileuszu 40-lecia szkoły i nadania imienia szkole. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). Zadanie 1 do realizacji Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. Forma realizacji ·przygotowanie materiałów dydaktycznych, testów i analiz, scenariuszy, ·opracowania wyników sprawdzianów, zestawień, ·przygotowanie prezentacji wykorzystywanych jako wprowadzenie do wybranych zagadnień na lekcji ·prowadzenie na stronie szkolnej działu dla uczniów zawierającego tematy do realizacji w domu i na lekcji ·umieszczenie w tym dziale wymagań programowych na poszczególne oceny Cele -usprawnianie organizacji pracy, -sprawniejsze diagnozowanie, badanie, ewaluacja -uatrakcyjnienie procesu nauczania i uczenia się -wzrost efektywności oddziaływań dydaktycznych Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć (§ 8 ust.2 pkt.3). Zadanie 1 do realizacji Prowadzenie warsztatów dla nauczycieli Forma realizacji warsztaty : publikacja w Internecie - tworzenie stron WWW i inne. przeprowadzenie szkolenia dla opiekuna Centrum Multimedialnego. Cele -doskonalenie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom -doskonalenie komunikacji interpersonalnej Zadanie 2 do realizacji Realizacja innych form dzielenia się swoją wiedzą Forma realizacji ·prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli ·konsultacje z nauczycielami informatyki i innych przedmiotów ·aktywna współpraca z opiekunem C. M. Cele lepsza organizacja pracy własnej i innych, wymiana doświadczeń, Zadanie 3 do realizacji Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Forma realizacji ·przygotowanie materiałów do publikacji na stronie internetowej. ·opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniu w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a). Zadanie 1 do realizacji Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Forma realizacji ·opracowanie programu pracy wyrównawczej z t. informacyjnej z uczniem z trudnościami edukacyjnymi ·program szkoleń dla nauczycieli ·program konkursu przedmiotowego Cele rozszerzenie i wzbogacenie własnego warsztatu pracy, Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c). Zadanie 1 do realizacji Rozwijanie zainteresowań młodzieży. Forma realizacji organizowanie wyjazdów do teatru, wycieczek dydaktyczno- krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju. Cele -rozwijanie zainteresowań, -aktywne spędzanie wolnego czasu, -promocja zdrowia, -rozwijanie zainteresowań krajoznawczych, rozwijanie więzi z „małą ojczyzną” Zadanie 2 do realizacji Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. Forma realizacji zorganizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w przyswojeniu realizowanego materiału Zadanie 3 do realizacji Podjęcie współpracy międzynarodowej ze szkołą partnerską w ramach akcji eTwinning Forma realizacji udział w kursie dla nauczycieli „Jak uczestniczyć w akcji eTwinning?” włączenie szkoły w Akcję eTwinning – (europejska współpraca szkół i placówek oświatowych za pośrednictwem mediów elektronicznych”.) Cele motywacja uczniów i nauczycieli do nauki języków obcych, wykorzystywania różnych technologii ICT, nawiązanie współpracy pomiędzy szkołami w różnych krajach Europy bez ponoszenia kosztów, prestiż szkoły – placówka wykorzystująca nowoczesne technologie Zadanie 4 do realizacji Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. Forma realizacji opracowanie regulaminów konkursów . na najlepszy: - plik multimedialny promujący naszą szkołę - prezentację multimedialną - stronę WWW promującą nasze miasto i region zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych oraz pomoc w przygotowaniu do nich. Cele -wyzwalanie zaangażowania i postaw aktywnych, -stworzenie uczniom możliwości poszerzenia własnej wiedzy i umiejętności, -wzmacnianie poczucia własnej wartości,promocja szkoły Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt.4 e). Zadanie 1 do realizacji Współpraca z Ochotniczym Hufcem Pracy Forma realizacji ·pomoc w zagospodarowaniu czasu wolnego ·pomoc w nauce kurs komputerowy –tematyka w zależności od potrzeb Zadanie 2 do realizacji Współpraca z klubem osiedlowym Forma realizacji udział w organizacji imprez kulturalno – oświatowych Zadanie 3 do realizacji Włączanie się w akcje społeczne Forma realizacji „Sprzątanie świata”, „ochrona kasztanowca” Cele wyzwalanie zaangażowania, postaw aktywnych Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5). Forma realizacji ·diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych znalezienie rozwiązania i zastosowanie go. Zgłoś błąd Wyświetleń: 3361
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |