Katalog Stanisława Bruder, 2010-03-19 Goszcz Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Dbajmy o swoje zdrowie - opowiadania M. Kownackiej pt. "Kukuryku na ręczniku". Scenariusz zajęć.Stanisława Bruder Scenariusz zajęcia Temat kompleksowy: Dbajmy o swoje zdrowie. Temat: Słuchanie opowiadania M. Kownackiej pt."Kukuryku na ręczniku". Cele: - ukazanie dzieciom skutków niemycia rąk przed jedzeniem, zwrócenie uwagi na bakterie mogące wywołać różne choroby, - świadome przestrzeganie higieny w życiu codziennym, zachowanie czystości ciała, czesanie i dbałość o włosy, estetyczny wygląd, - rozumienie potrzeby dbania o higienę jamy ustnej, mycie zębów po posiłku, - wdrażanie do nawyku mycia rąk przed jedzeniem i w ciągu dnia. Środki dydaktyczne: - opowiadanie M. Kownackiej pt."Kukuryku na ręczniku" - wiersz pt."Czystość" - obrazki przedstawiające przybory służące do utrzymania czystości, m.in. rąk, paznokci, ciała, włosów, zębów - 18 obrazków - wyrazy: mydło, woda, kubek, pasta, pilnik - cyfry, - tablica - ołówki, kredki Metody: rozmowa, pokaz, ćwiczenie praktyczne. Forma pracy: grupowa, zespołowa, indywidualna Przebieg zajęcia: 1.Powitanie. 2.Opowiadanie przez n- la opowiadania M. Kownackiej "Kukuryku na ręczniku" 3.Rozmowa na temat treści opowiadania: - O czym przypominała mama dzieciom przed jedzeniem? - Czy dzieci pamiętały o myciu rąk? - Co mama postanowiła zrobić, aby dzieci pamiętały o myciu rąk? - W jaki sposób kogut przypomina dzieciom o myciu rąk? - jakie słowa należy powiedzieć, aby dzieci przypominały sobie, że trzeba umyć ręce? 4.Swobodna rozmowa na temat wiersza pt."Czystość" - Kiedy myjemy ręce i po co? - Jak należy myć zęby? W jaki sposób je myć? - Jak używać grzebienia? - Jak przestrzegać higieny w razie kataru? - Dlaczego tak ważne jest zachowanie higieny osobistej? 4.Rozmowa na temat znaczenia przysłowia: "Czystość to zdrowie, mówi przysłowie" - Co oprócz przestrzegania zasad czystości, jest warunkiem troski o zdrowie? (właściwe odżywianie się, uprawianie sportów - pobyt na świeżym powietrzu, wizyty kontrolne u lekarza, szczepienie ochronne, mycie zębów. 5.Nauczyciel rozkłada obrazki odwrotną stroną kartonika - 18 obrazków. - Dzieci odkrywają obrazki mówiąc: co to jest, do czego służy, jak i kiedy się tym posługujemy? - Po odkryciu wszystkich obrazków porządkujemy zbiór przyborów według zasady: - te rzeczy, które do siebie pasują i takiego samego rodzaju, np. szczoteczki, mydła , ręczniki, nożyczki - zastosować cyfry 6.Całościowe rozpoznawanie wyrazów: mydło, woda, kubek, pasta, pilnik 7.Zabawa ruchowa "Gramy w zielone"/dzieci na polecenie n- la : - pary - tworzą pary - kółka - tworzą kółka - węże - tworzą węże 8.Przygotowanie do pisania: ozdabianie koguta wzorkami i kolorowanie. Wyświetleń: 8360
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |