![]() |
![]() |
Katalog URSZULA KANIEWSKA, 2010-03-19 BRUDZEW Język angielski, Konspekty Prepositions: in, on, under – użycie przyimków: w, na, pod - Konspekt lekcji z języka angielskiego dla szkoły podstawowejKonspekt lekcji z języka angielskiego dla szkoły podstawowej Temat: „Prepositions: in, on, under – użycie przyimków: w, na, pod” Klasa: II Cele: • Uczeń potrafi wymienić nazwy przyborów szkolnych, • Uczeń zna nazwy kolorów, • Uczeń umie zaśpiewać poznane piosenki, • Uczeń potrafi wskazać położenie przyborów szkolnych, • Uczeń umie poznaną wiedzę wykorzystać w praktyce, • Uczeń poprawnie powtarza nowo poznane zwroty. Metody pracy: metody aktywizujące: komunikacyjna, audiowizualna, reagowania całym ciałem Formy pracy: praca indywidualna, w grupach Środki dydaktyczne: podręcznik „English adventure 2” str.27 wyd. Pearson Education, płyta Cd do podręcznika, zestaw kart obrazkowych, oprogramowanie English Adventure 2 do tablic interaktywnych, tablica, tablica interaktywna, magnetofon Przebieg lekcji: 1. Powitanie i sprawdzenie listy obecności. Witam się z uczniami w języku angielskim i zadaję pytania : „What’s your name?, How are you today?”. Następnie sprawdzam listę obecności, uczniowie odpowiadają: present lub absent. 2. Rozgrzewka językowa. Powtarzamy słownictwo: • Kolory: uczniowie odpowiadają na pytania: What’s your favourite colour? What colour do you like? Do you like ….? What colour is it?. • Zabawki: rozdaje uczniom karty obrazkowe z działu zabawki – każdy uczeń ma jeden obrazek; śpiewają piosenkę: „It’s a doll…” i ustawiają się w kolejności, w jakiej występują nazwy zabawek. • Części ciała: uczniowie stoją w kole i trzymają po jednym obrazku przedstawiającym części ciała; śpiewają piosenkę z tego działu i podają sobie w kole kary obrazkowe; zatrzymuję muzykę i pytam: „Who’s got a nose?”; osoba, która ma kartę z obrazkiem nosa podnosi ją do góry. 3. Wprowadzenie nowego materiału. • Przypominamy nazwy przyborów szkolnych. • Poznajemy słowa: a chair, a desk, a lamp itd. – str.27 ćw. 2 4. Prezentacja nowego materiału. • Skupiam uwagę uczniów: proszę żeby spojrzeli na mnie, wyciszyli się i ręce położyli za siebie – polecenie mówię wolno i w języku angielskim. • Na ławce widocznej dla wszystkich kładę torbę i piórnik, przypominamy ponownie ich nazwy: a desk, a bag, a pencil-case. • Wypowiadam następujące zdania i umieszczam przybory w odpowiednim miejscu: The bag’s on the desk. – torba na stole The bag’s under the desk. – torba pod stołem The pencil-case’s in the bag. – piórnik w torbie Uczniowie mogą zwolnić ręce z „trzymania z tyłu” – pozycja rozluźniona. • Na tablicy umieszczam plakat przedstawiający użycie przyimków: in, on, under. Plakat przedstawia: pudło i stół z przyczepionymi słowami: in , on, under w odpowiednim miejscu. • Wydaję polecenia, a uczniowie je wykonują: „Take a pen, put it on the book.” etc. • Uczniowie liczą do 2; tworzą dwa rzędy; każdy rząd ma zestaw tych samych kart obrazkowych z działu zabawki; mówię: „The doll’s in the box”, a uczniowie przyczepiają obrazek taśmą mocującą na plakacie umieszczonym na tablicy – kto pierwszy ten lepszy. • Uczniowie wykonują ćwiczenia na tablicy interaktywnej dotyczące tego działu – oprogramowanie dostosowane do podręcznika. 5. Podsumowanie. Na zakończenie pytam uczniów w języku polskim czego się nauczyli na dzisiejszej lekcji, co było trudne, co się najbardziej podobało. Zbieram informacje o efektywności lekcji. 6. Praca domowa. Praca domowa: str. 99 i 101. Wyświetleń: 5407
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |