Katalog

Monika Jakoś-Wór, 2010-03-12
hrubieszów

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć wyrównawczych przeprowadzonych metodą Baśniowych Spotkań w oparciu o bajkę „O trzech kotkach”

- n +

Cele terapeutyczne
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo ruchowej,
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- Kształtowanie percepcji słuchowo-wzrokowej,
- Doskonalenie mowy,
- Rozwijanie wyobraźni,
- Wzmacnianie intuicji matematycznych,
- Wzmacnianie umiejętności spostrzegania,
- Wzbogacanie słownika dziecka,
- Rozwijanie sprawności manualnych,

Przebieg zajęć
1. Zaciekawienie
Krótka rozmowa o domowych zwierzętach.
Ułożenie puzzli z wizerunkiem kota (karta pracy), omówienie obrazka, rozwiązanie kilku zagadek o kotkach (karta pracy).
2. Prezentacja
Przeczytanie tekstu bajki „O trzech kotkach” przez nauczyciela z przedstawieniem ilustracji.
3. Zabawa i nauka w kręgu baśni
-> Jakie kolory miały kotki w bajce?
Wybierz spośród wizerunków kotków te które mogłyby być bohaterami tej bajki (dzieci wybierają spośród kotków w różnych kolorach te, które odpowiadają kolorem kotkom
z bajki).
-> Rozdanie dzieciom kart z wykropkowanymi sylwetkami kotków – łączenie kropek.
Przypomnij sobie jakie zwierzątko jako pierwsze spotkały kotki? - mysz
-> ZABAWA RUCHOWA „KOT I MYSZ”

Dzieci siedzą lub stoją w kole, trzymając się za ręce. W kilku miejscach koło jest przerwane. Jedno dziecko jest kotem, drugie myszką. Kot goni mysz i usiłuje ją złapać biegając na zewnątrz koła lub wbiegając do jego środka przez bramki. Mysz ma prawo wbiegać do jego środka nie tylko przez bramki, ale również przeskakując przez złączone ręce dzieci. Śpiewają piosenkę uciekaj myszko do dziury.

-> Zabawa w kuferek –dzieci dotykają ukrytych w kufrze przedmiotów, opisują te przedmioty, szukają takich, które w dotyku przypominają kota.
-> „Słów kilka o kocie” – rozmowa na temat charakterystycznych cech wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania kota, wyszukiwanie określeń dla kotów, dotyczących ich wyglądu (małe, duże, puszyste, rasowe, dachowce itp.).
-> Rozsypanka wyrazowa - Z rozsypanki wybierz słowa opisujące koty. Zaznacz w nich samogłoski.
-> ZABAWA MATEMATYCZNA „KOTEK MA...”
Dzieci liczą części ciała kota maskotki: uszy, łapy, pyszczek, ogon itd.
Ćwiczenie liczenia w zakresie pięciu – wykonywanie prostych działań matematycznych
z wykorzystaniem zadań o kotkach.
-> ZABAWA MUZYCZNO – RUCHOWA „KOTY”

Zabawa polega na wykonywaniu trzech różnych czynności, których kolejność sygnalizuje zmienny akompaniament (płyta nr 1 „Wesoła szkoła sześciolatka”):
- akompaniament ćwierćnutowy – dzieci poruszają się na czworakach – „koty” idą na spacer;
- głośny dźwięk, a następnie kilka taktów drobnych wartości – „koty” uciekają
i wdrapują się na drzewo;
- wolny i cichy akompaniament – „koty” odpoczywają, zwijają się w kłębek i śpią

-> MASAŻYKI – WIERSZYKI

Umył kotek łapki (pocieramy dłonią o dłoń)
Umył kotek nosek (głaszczemy nos)
Więc mu na śniadanie
Miskę mleka niosę (ręce składamy w łódeczkę)
Myje ....(imię dziecka) rączki (pocieramy dłońmi)
Buzia - aż się świeci (głaszczemy policzki)
Czysty chce być kotek
Cóż dopiero dzieci (rozkładamy ręce)
4.Podziękowanie
Pochwała dzieci, wybór zajęć, które podobały się dzisiaj najbardziej.
Wyświetleń: 5134


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.