![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Andrzej Saferna, 2010-03-12 Wieprz Historia, WSO Przedmiotowy system oceniania z historiiPrzedmiotowy system oceniania z historii i wiedzy o społeczeństwie Uczeń otrzymuje oceny za: 1. prace klasowe, dłuższe sprawdziany, kartkówki 2. odpowiedzi ustne 3. aktywny udział w lekcji 4. zadania domowe 5. prace długoterminowe 6. prowadzenie zeszytu przedmiotowego 7. inne formy aktywności (udział w konkursach, wykonywanie pomocy dydaktycznych, udział w kole zainteresowań z historii lub wos, udział w przedsięwzięciach związanych z przedmiotami). Ř Na ocenę śródroczną i końcoworoczną największy wpływ mają oceny z prac klasowych- dłuższych sprawdzianów, następnie z odpowiedzi ustnej, kartkówek, aktywności na lekcjach, zadań domowych oraz innych aktywności. Ř Ocenę roczną wystawia się na podstawie uzyskanych ocen w ciągu całego roku.. Ř Warunkiem koniecznym do uzyskania oceny celującej śródrocznej i końcoworocznej jest oprócz uzyskiwania celujących wyników udział w organizowanych przez szkołę konkursach lub innych przedsięwzięciach związanych z przedmiotami. Ř Dla uczniów z orzeczeniami z poradni psychologiczno- pedagogicznej wymagania edukacyjne dostosowuje się do ich możliwości zgodnie z zaleceniami poradni. Ř Punkty uzyskane z prac klasowych i sprawdzianów przeliczane są na oceny wg następującej skali: · 100% - 95% celujący · 94% - 81% bardzo dobry · 80% - 66% dobry · 65% - 51% dostateczny · 50% - 34% dopuszczający · 33% - 0% niedostateczny 1. Na lekcję historii lub wos należy zawsze nosić: zeszyt, podręcznik. 2. Prace klasowe, dłuższe sprawdziany są obowiązkowe. 3. Uczeń, który opuścił pracę klasową z przyczyn losowych, powinien napisać ją w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły. 4. Uczeń może poprawić ocenę z zadania klasowego, dłuższego sprawdzianu, czy „kartkówki” w ciągu dwóch tygodni od dnia oddania sprawdzonych prac. 5. Uczeń, który nie poprawił oceny, traci prawo do powtórnego jej poprawiania . 6. Uczeń może zostać zapytany z materiału z trzech ostatnich lekcji. 7. „Kartkówki” są niezapowiadane, mogą obejmować materiał z trzech ostatnich lekcji. 8. Dłuższe sprawdziany i zadania klasowe powinny być zapowiedziane co najmniej tydzień wcześniej. 9. Nie ocenia się uczniów bezpośrednio po dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności w szkole. 10. Uczeń, który opuścił więcej niż połowę lekcji, nie może być klasyfikowany z przedmiotu i przeprowadza się dla niego egzamin klasyfikacyjny. 11. Uczeń ma prawo raz w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji (nie dotyczy zadań klasowych, dłuższych sprawdzianów i zapowiedzianych powtórzeń). 12. Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia. Tryb i forma uzyskania wyższej niż proponowana oceny końcoworocznej W terminie przewidzianym w Statucie Szkoły nauczyciel ustala proponowaną ocenę końcoworoczną. Informację o ocenie przedstawia uczniowi oraz jego rodzicowi. Sposobem uzyskania wyższej niż proponowana przez nauczyciela oceny końcoworocznej jest komisyjny egzamin sprawdzający, o który uczeń lub jego rodzic pisemnie występuje do dyrektora szkoły w terminie ustalonym w Statucie Szkoły. WYMAGANIA EDUKACYJNE NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA POSZCZEGÓLNYCH OCEN. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: - w wysokim stopniu opanował treści programowe, rozszerzając swoją wiedzę o wiadomości wykraczające poza program danej klasy, - umie formułować oryginalne i przemyślane wnioski, hierarchizować i selekcjonować wiedzę, - bierze udział w konkursach bądź angażuje się w akcje związane z przedmiotami nauczania na terenie szkoły, - samodzielnie i twórczo rozwija swoje zainteresowania, Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który : - opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie, - sprawnie posługuje się wiadomościami, - rozwiązuje samodzielnie problemy; potrafi samodzielnie interpretować i wyjaśniać fakty i zjawiska, - potrafi zastosować posiadaną wiedzę w ocenie bieżących wydarzeń, - umie bronić swoich poglądów, - wnosi twórczy wkład w realizowane zagadnienia. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń który : - ma niewielkie braki w zakresie wiedzy i umiejętności określonym programem nauczania w danej klasie - potrafi samodzielnie pracować z podręcznikiem, materiałem źródłowym, mapą - w wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje terminy i pojęcia związane z przedmiotami nauczania - rozwiązuje typowe problemy z wykorzystaniem informacji z różnych źródeł, - efektywnie współdziała w zespole i aktywnie pracuje w grupie, - bierze udział w dyskusjach, wymianie poglądów; potrafi argumentować i bronić swoich racji. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: - ma braki w zakresie wiedzy i umiejętności przewidzianych programem lecz w miarę swych możliwości stara się je nadrobić, - rozwiązuje i wykonuje typowe zadania o średnim stopniu trudności i niewielkim stopniu złożoności, - próbuje porównywać, selekcjonować i klasyfikować fakty i informacje, - dostrzega podstawowe związki pomiędzy różnymi faktami, - współpracuje z nauczycielem, - wykazuje aktywność na lekcji. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który : - ma braki w podstawowych wiadomościach, lecz z pomocą nauczyciela potrafi je nadrobić, - rozwiązuje i wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu trudności, - przejawia gotowość i chęć do przyswajania nowych wiadomości i współpracy z nauczycielem. Uczeń który nie wypełnił wymagań koniecznych do uzyskania oceny dopuszczającej otrzymuje ocenę niedostateczną. Podpis ucznia: Podpis rodzica: Zgłoś błąd Wyświetleń: 1207
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |