Katalog Bożena Wójcik Język angielski, Scenariusze O jedzeniu raz jeszcze, czyli "Let`s go to the fast food restaurant"Celem lekcji jest prezentacja skutecznych metod zapamiętywania słownictwa z zakresu FOOD, uczenie strategii skutecznego komunikowania się, doskonalenie sprawności mówienia i utrwalenie podstawowych struktur związanych z porozumiewaniem się w restauracji fast food, a także rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe oraz wdrażanie do pracy ze słownikiem dwujęzycznym. Omawianą przeze mnie jednostkę lekcyjną powinno poprzedzić wprowadzenie słownictwa z zakresu jedzenie (FOOD) na poziomie klasy czwartej. Ponieważ temat zajęć zawęża zagadnienie do FAST FOOD, proponuję uprzednie zapoznanie uczniów z terminologią: juice, a glass (bottle) of Coke, milkshake, mineral water, fries, tea, coffee, salad, chicken nuggets, hamburger, cheeseburger, mustard, tuna sandwich, hot dog, apple pie, cheese cake, ice-cream, doughnut, ketchup. Podręcznik Brainwaves 1 wprowadza również we wcześniejszych unitach zwroty: "I WANT", "I DO NOT WANT","I LIKE / DO NOT LIKE","HOW MUCH IS...", "CAN I HAVE?", "HERE YOU ARE". Proponuję rozszerzyć je o "WOULD YOU LIKE?", "HOW ABOUT?"...Słówka, zwroty i wyrażenia pojawią się jednak w aktywnym słownictwie uczniów, jeśli spróbują stosować je w scenkach i podczas pracy w grupach, którą należy zastosować podczas niniejszej jednostki lekcyjnej. Przebieg lekcji:
Zanim wykonacie zadania 1 i 2 divide your group into two pairs. Jedna para wykonuje zadanie numer 1, a druga w tym czasie zajmuje się zadaniem numer 2. Macie 10 minut. Zadanie numer 1 Ułóżcie krótkie menu dla własnej fast food restaurant. Zapiszcie nazwy napojów, potraw, posiłków. Nie zapominajcie o podaniu cen. Zadanie numer 2 Ułóżcie w całość podane zdania i zwroty. YOU / CAN/ I / HELP ? ............................................................ WHAT/ FOR YOU/ CAN I DO/ ?.................................................... DO/ WANT/ YOU/ WHAT /?............................................................ I/ LIKE/ DON`T/ SANDWICHES. .................................................. ?/ MUCH/ HOW/ IS IT/ ................................................................... ELSE?/ ANYTHING ........................................................................ 3 POUNDS/ IT IS/ 95 PENCE. ....................................................... Zadanie numer 3 Przygotujcie krótką scenkę w restauracji fast food. Jedno z was jest sprzedawcą, drugie rodzicem, zaś dwoje pozostałych to dzieci. możecie wykorzystać efekty swej pracy nad zadaniami numer 1 i 2. Opracowanie: Bożena Wójcik Wyświetleń: 3295
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |