(lekcja video - w oparciu o 12-minutową scenę z filmu M. Newela "Cztery wesela i pogrzeb",
film w wersji oryginalnej)
Cele lekcji:
- ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu
- ćwiczenia w mówieniu
- poszerzanie wiadomości uczniów o zwyczaje w krajach anglojęzycznych
- poszerzenie zakresu słownictwa uczniów
- uczenie tolerancji i akceptacji innych zwyczajów
- Nauczyciel rozpoczyna lekcję od zadawania pytań uczniom, w jakich uroczystościach weselnych uczestniczyli, jak one wyglądały, gdzie się odbywały, jakie znają zwyczaje weselne, czy pamiętają jakieś nieoczekiwane wydarzenia, które miały miejsce w trakcie ceremonii ślubnej
- Następnie uczniowie mają za zadanie uzupełnić "chmurki", które przedstawiają (w czterech kategoriach) rzeczy związane ze ślubem: wydarzenia, symbole, ubrania, ludzie
- Następnie uczniowie oglądają scenę z filmu, a później komentują to, co zobaczyli:
co z ich "chmurek" pojawiło się w filmie, co było inne, nietypowe
- Uczniowie oglądają fragment ponownie. Ich zadaniem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: kto, kiedy, w jakich okolicznościach powiedział następujące słowa:
- like a big meringue
- lawfully joined together
- holy matrimony
- till death do us part
- great hat
- I can't smile without you
- do you promise to love her, comfort her, honour and keep her in sickness and in health?
- let him speak now
- splendid
- like a sounding brass
- Nauczyciel sprawdza informacje z uczniami, w razie potrzeby komentuje i uzupełnia
- Jako zadanie domowe uczniowie mają (w formie tabelki) przygotować porównanie zwyczajów i ceremonii ślubnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii (podobieństwa, różnice)
Opracowanie: Beata Jaworska