Tematyka jednostek lekcyjnych lub zagadnienia |
Wymagania - na oceny |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Regulamin pracowni, zasady właściwej pracy z komputerem, prawidłowe logowanie.
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
2. Budowa jednostki centralnej (tower). |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
3. Określenie położenia karty graficznej, dźwiękowej umiejętność rozpoznania czy dana karta jest zintegrowana na płycie głównej.
|
  |
  |
  |
+ |
+ |
4. Urządzenia wejścia i wyjścia (uczeń potrafi je omówić oraz podać ich przeznaczenie). |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Właściwe nazewnictwo oraz umiejętność łączenia elementów zestawu komputerowego. |
  |
  |
  |
+ |
+ |
5. Wewnętrzna budowa jednostki centralnej (procesor, bios, rom, ram, dysk twardy, gniazda rozszerzeń, - uczeń umie wytłumaczyć te pojecia)
|
  |
  |
+ |
+ |
+ |
6. Uczeń dokładnie opisuje przeznaczenie oraz funkcje jakie pełnią: procesor, bios, ram, rom, (budowa dysku twardego). |
  |
  |
  |
+ |
+ |
7. Wielkości pamięci - właściwe odczytywanie (BIT, BAJT, KB, MB, GB)
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
8. Rodzaje drukarek (uczeń potrafi omówić rodzaje drukarek)
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
9. Rodzaje drukarek zasady powstawania wydruku ich wady i zalety.
|
  |
  |
+ |
+ |
+ |
10. Pamieci zewnętrzne - ich rodzaje, zasady pracy z dyskietką i dyskiem optycznym. |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
11. Pamieci zewnętrzne ich rodzaje oraz budowa. (dyskietka, dysk twardy, dysk optyczny)
|
  |
+ |
+ |
+ |
+ |
12. Wady i zalety pamięci zewnętrznych. (swobodne wypowiedzi ucznia praca samodzielna)
|
  |
  |
+ |
+ |
+ |
13. Obszary zastosowań komputera.
(uczeń potrafi podać przykłady)
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14. Historia komputera (pięć generacji komputera, związane z tym nazwiska) |
  |
  |
  |
+ |
+ |
15. Ochrona znaków towarowych i patentów - prawo
autorskie. (piractwo komputerowe, wirus, programy freeware, shareware, licencja)
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |