Katalog Krystyna Kelner Muzyka, Konspekty Konspekt lekcji muzyki - Nauka Pieśni "Oda do radości". Muzyka klasycznaNauka pieśni "Oda do radości". Muzyka klasycznaKONSPEKT LEKCJI MUZYKIKLASA: V Cele główne: - uczeń potrafi poprawnie zaśpiewać pieśń "Oda do radości" z zastosowaniem różnych środków wyrazu muzycznego - uczeń zna pojecie "muzyka klasyczna" i potrafi rozróżnić ten rodzaj muzyki od innych Cele szczegółowe: - uczeń potrafi poprawnie zaśpiewać piosenkę - uczeń potrafi rozpoznać słuchane utwory i podać ich tytuły - uczeń zna pochodzenie "Ody do radości" - uczeń zna najważniejsze fakty biograficzne z życia L.V. Beethovena - uczeń rozwija wyobraźnię muzyczną, umiejętność mówienia o emocjach - uczeń podejmuje działanie muzyczno - plastyczne Formy: - praca indywidualna - praca zespołowa Metody: - problemowo - odtwórcza - ekspozycji - rozwijania działalności muzyczno - plastycznej - analityczno - percepcyjna Środki dydaktyczne: - książki Muzyka i my kl. V - nagranie utworu "Oda do radości" - płyty CD z przykładami muzyki klasycznej - kredki Przebieg lekcji: 1. Rytmiczne powitanie. 2. Prezentacja krótkich fragmentów muzyki klasycznej, ludowej, popularnej - próba odgadnięcia przez dzieci muzyki według swojej wiedzy. 3. Rozmowa na temat muzyki słuchanej przez uczniów - próba krótkiego uzasadnienia swoich preferencji. 4. Omówienie muzyki klasycznej: - artystyczna wartość muzyki - wyjaśnienie pojęcia "klasyczny" - mapa skojarzeń: - tworzenie i zapis w zeszycie 5. Nauka pieśni "Oda do radości". - prezentacja przez nauczyciela - omówienie podstawowych wiadomości na temat IX Symfonii - ćwiczenie emisyjne - śpiew dwutaktowymi frazami - uczniowie powtarzają jak echo - prezentacja nagrania - uczniowie włączają się do śpiewu - śpiew uczniów z podziałem na grupy - każda grupa jedną zwrotkę - poprawny śpiew z akompaniamentem nauczyciela z zastosowaniem środków wyrazu muzycznego 6. Tworzenie ilustracji plastycznej do utworu M. Rimskiego - Korsakowa "Szeherezada". - podanie krótkich informacji na temat kompozytora i utworu - słuchanie muzyki i dzielenie się swymi spostrzeżeniami i wrażeniami - ponowne słuchanie utworu i wykonanie ilustracji plastycznej w zeszycie - próba wyrażenia charakteru utworu (kontrasty dynamiczne) 7. Pożegnanie.
Opracowanie: Krystyna Kelner Wyświetleń: 11456
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |