AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Długosz
Geografia, Scenariusze

"Morza i oceany - podsumowanie wiadomości" - scenariusz lekcji przyrody w klasie VI z wykorzystaniem encyklopedii multimedialnej.

- n +

Scenariusz lekcji przyrody w klasie VIa z wykorzystaniem encyklopedii multimedialnej.

Zakres treści:
  • oceany
  • morza
  • zasolenie
  • prądy morskie: Prąd Zatokowy
  • pływy
  • ukształtowanie dna oceanów
Cele:

Wiadomości:

Uczeń:
  • zna pojęcia: wszechocean, morze,
  • podaje przyczyny zmiany zasięgu lądów i oceanów,
  • wie, jakie kontynenty oblewa każdy z oceanów,
  • potrafi podać charakterystyczne cechy wybranych mórz i oceanów
  • umie opisać dno oceanów
  • wyjaśnia, dlaczego woda morska jest słona
  • wyjaśnia przyczynę przypływów i odpływów
Umiejętności:

Uczeń:
  • wskazuje na mapie poszczególne oceany oraz wybrane morza,
  • potrafi korzystać z encyklopedii multimedialnej,
  • doskonali technikę posługiwania się komputerem,
Postawy:

Uczeń:
  • pracuje aktywnie na lekcji,
  • potrafi współpracować w grupie,
  • umie korzystać z różnych źródeł informacji,
Metody: praca indywidualna z mapą, praca w grupach z wykorzystaniem encyklopedii - "Cuda natury"

Formy pracy: indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne: atlasy, mapa ścienna, encyklopedia multimedialna "Cuda natury"

Przebieg lekcji:

I. Faza wstępna:
  • Sprawy organizacyjno- porządkowe.
  • Wyjaśnienie celów lekcji i podanie tematu .
II. Faza realizacji:
  • wskazywanie na mapkach w atlasach oraz na mapie ściennej poszczególnych oceanów; granice między nimi,
  • wskazanie kontynentów, jakie oblewają poszczególne oceany,
  • przypomnienie pojęć: morze, wszechocean,
  • podział uczniów na 5 grup, wybór lidera poszczególnej grupy,
  • wyjaśnienie przez nauczyciela sposobu pracy w grupach,
  • przypomnienie zasad obsługi komputera - włączenie ich i zalogowanie się w sieci,
  • praca poszczególnych grup według otrzymanych instrukcji,
Instrukcja dla grupy: I i II
  1. Uruchom encyklopedię "Cuda natury".
  2. Wejdź w aplikacje "morza, oceany, góry lodowe.
  3. Przygotuj ciekawostki dotyczące:
    • mórz przedstawionych w encyklopedii,
    • gór lodowych
  4. Zdobyte informacje przedstaw na arkuszu szarego papieru w formie plakatu.
Instrukcja dla grupy: III i IV
  1. Uruchom encyklopedię "Cuda natury",
  2. Wejdź w aplikację "morza, oceany, góry lodowe".
  3. Przygotuj ciekawostki dotyczące :
    • oceanów,
    • Rowu Mariańskiego,
    • zasolenia mórz i oceanów
  4. Uzyskane informacje przedstaw na arkuszu szarego papieru w formie plakatu.
Instrukcja dla grupy V:
  1. Uruchom encyklopedie " Cuda natury"
  2. Wejdź w aplikację "morza, oceany, góry lodowe".
  3. Poszukaj ciekawostek dotyczących :
    • ukształtowania dna oceanów
    • pływów
    • Prądu Zatokowego
  4. Uzyskane wiadomości przedstaw w formie plakatu na arkuszu szarego papieru.
  5. Zamknięcie otwartych okien i prawidłowe wyłączenia komputerów.
III. Faza podsumowująca
  • prezentacja przez liderów poszczególnych grup przygotowanych materiałów,
  • dyskusja na temat plakatów,
  • podkreślenie rozmiaru oceanów i mórz na naszej planecie,
  • ocena pracy zespołów,
Zadanie pracy domowej:

Oblicz różnicę wysokości między najwyższym a najniższym miejscem na Ziemi.

Opracowanie: Beata Długosz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5582


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.33



Ilość głosów: 9

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.