AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Bokuniewicz
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć integrujących uczniów klas III i IV

- n +

"Zielona Szkoła" - to mile spędzony czas

SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH UCZNIÓW KLAS III I IV

Cele: Uczeń zna:
- zabytki Krakowa, wie że w przeszłości był on stolicą Polski,
- pisownię wybranych wyrazów z "ó" i "h".

Uczeń potrafi:
- uważnie słuchać czytany tekst,
- zaznaczyć prawidłowe odpowiedzi na pytania
- korzystać z mapy Polski, odszukać wybrane miejsca i określić ich położenie.
- rozwiązać krzyżówkę
- zaadresować kartkę
- zgodnie i twórczo współpracować z grupą
- rozpoznać rzeczownik, czasownik, przymiotnik

Uczeń rozumie:
- czytany tekst przez innego ucznia
- pojęcie "Zielona Szkoła"

Metody: słowna, czynna, oglądowa

Formy: zbiorowa, praca w grupach

Środki dydaktyczne: karty pracy, mapa Polski, zdjęcia zabytków, tekst, ilustracja do zad.8, krzyżówka.

Tok zajęć:
Uczniowie siedzą parami - uczeń klasy III i IV razem.


1. Wprowadzenie uczniów do tematu zajęć - wspólne rozwiązywanie krzyżówki.
Omawianie wpisanych wyrazów.


1. Mały wóz.
2. Na przybory szkolne.
3. Ma szare piórka i zostaje u nas na zimę.
4. Podobny do zająca.
5. Jest okrągłe.
6. Mała noga.
7. Szafka do chłodzenia.
8. Buduje gniazda pod dachem.
9. Linia widnokręgu.
10. Zosia dla swojej mamy.
11. Janek jest wesoły i dopisuje mu.....
12. Tkanina z lnu i bawełny.
13. Mała Hanka.


2. Odczytanie hasła: "Zielona Szkoła",

3. Wrażenia z "Zielonej Szkoły":
Uczniowie klasy IV opowiadają jak oni spędzili czas na "Zielonej Szkole" oraz jakie miejsca zwiedzili.

4. Słuchanie czytanego przez ucznia kl. IV tekstu: Nasza "Zielona Szkoła"

Był poniedziałek 22 maja. Dzień zapowiadał się pogodnie.
Na zbiórkę wszyscy przyszli punktualnie. Po raz pierwszy wyjeżdżaliśmy bez rodziców na tak długi czas.

Wyruszyliśmy z Rudy Śląskiej o godzinie 8:00 rano.

Z okien autokaru podziwialiśmy mijane miejsca. Pani informowała nas, jakie miasta mijamy. Zapamiętałem niektóre z nich: Katowice, Kraków, Nowy Targ, Zakopane.

W Krakowie zatrzymaliśmy się na dłużej - to dawna stolica Polski. Zwiedzaliśmy: Wawel, Sukiennice i Kościół Mariacki. Wysłuchaliśmy hejnału, a pani przypomniała nam legendę "O trębaczu z wieży mariackiej". Kraków to piękne miasto.

Wyruszyliśmy w dalszą drogę. Z okien autobusu podziwialiśmy górski krajobraz. Do Kościeliska dotarliśmy o godzinie 17:00. Mimo zmęczenia podróżą wybraliśmy się na spacer po najbliższej okolicy.

Wieczorem pani przedstawiła nam plan dnia. Okazało się, że pobudka będzie o godzinie 7:30, a śniadanie o godzinie 8:30. Następnie będziemy wyruszać na wycieczki krajoznawcze. Okolica jest piękna, więc będzie co podziwiać. Wrócimy na obiad o godzinie 14:00, potem odpoczynek i lekcje. Będzie też czas na zabawę i zajęcia sportowe
Kolacja została zaplanowana na 18:30, a cisza nocna będzie obowiązywać od godziny 21:30.

Pora iść spać, ale już nie mogę doczekać się jutrzejszego dnia.

5. Sprawdzenie stopnia zrozumienia treści czytanego tekstu.
Zakreślanie prawidłowych odpowiedzi w kartach pracy przez uczniów kl. III.
Uczeń klasy IV kontroluje pracę młodszego kolegi.
a) W drodze do Kościeliska dzieci mijały:
- Poznań, Wrocław, Kraków
- Katowice, Kraków, Nowy Targ, Zakopane
- Lublin, Kraków, Zakopane

b) W jakim mieście dzieci zatrzymały się na dłużej:
- Katowicach
- Krakowie
- Nowym Targu

c) W Krakowie można zobaczyć:
- Sukiennice, Łazienki, Planetarium
- Kolumnę Zygmunta, Smoczą Jamę, Barbakan
- Sukiennice, Kościół Mariacki, Wawel

6. Doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą Polski.
Pokazanie na mapie przez uczniów kl. IV wymienionych w tekście miast.
Podanie kierunków, określenie położenia Krakowa oraz podanie nazwy rzeki, nad którą leży.

7. Uporządkowanie przez uczniów kl. IV umieszczonych na tablicy zdjęć przedstawiających
różne zabytki. Wybranie tych, które można zobaczyć w Krakowie.

8. Adresowanie przez ucznia kl. III kartki pocztowej do rodziców.
Uczeń kl. IV kontroluje pracę kolegi.
Zapisanie przez ucznia kl. IV pozdrowień z "Zielonej Szkoły" na zaadresowanej karcie.
Sprawdzenie poprawności wykonania zadania przez nauczyciela.
Zebranie prac do oceny.

9. Ćwiczenia w rozpoznawaniu rzeczowników, przymiotników, czasowników.
Praca w czteroosobowych, mieszanych grupach.

Uzupełnij tabelkę na podstawie ilustracji.
rzeczownik czasownik przymiotnik







 
   

Opracowanie: Monika Bokuniewicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3425


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.