Katalog Beata Pawlicka Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zabawy wyrazamiZabawy wyrazamiCel główny:- Rozbudzanie zainteresowania dzieci słowem pisanym poprzez samodzielne czytanie i rozwiązywanie stawianych przed nimi zadań. Cele ogólne: - stworzenie sytuacji i zadań umożliwiających dziecku samodzielne czytanie - rozwijanie inwencji twórczej poprzez stosowanie technik twórczych, - wytworzenie pogodnego i radosnego nastroju podczas zabaw. Cele operacyjne: - dzieci znają litery - dzieci wypowiadają się na określony temat w 2-3 zdaniach, - dzieci odczytują polecenia zawarte w rulonach z poleceniami i wykonują je, - dzieci samodzielnie czytają i wykonują polecenia zawarte w karcie pracy (rysują obrazek), - dzieci twórczo myślą, Materiały wspierające działania: melodia powitalna wg C. Orffa, tekst wiersza J. Tuwima pt. "Abecadło", kredki, karty pracy dla każdego dziecka, materiał rozwojowy do języka: ilustracje i podpisy do bajek, rulony z poleceniami, ruchomy alfabet, domino obrazkowo- wyrazowe, koszyczki językowe, plansze z rebusami, karty do ćwiczeń wg P. Dennisona. Przebieg zajęcia: 1. Powitanie dzieci - zabawa wg C. Orffa 2. Słuchanie wiersza "Abecadło" - rozmowa na temat utworu, wyszukiwanie liter występujących w wierszu i ich wybrzmiewanie. 3. Ćwiczenie twórcze: "Co by było, gdyby nie było liter?" 4. Losowanie rulonów z poleceniami (patrz poniżej) - odczytywanie i wykonywanie zadań. 5. Praca z materiałem rozwojowym: - Domino obrazkowo- wyrazowe - Koszyczki językowe - Rozwiązywanie rebusów - Dopasowanie tytułu do ilustracji z bajki. 6. Losowanie liter, wyszukiwanie przedmiotów w klasie na daną literę oraz układanie do nich podpisów z alfabetu ruchomego (każdy na swoim dywaniku)- odczytywanie podpisów przez pozostałe dzieci. 7. Zabawy wg P. Dennisona ułatwiające czytanie, czytanie ze zrozumieniem, twórcze myślenie: ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, sowa, pompowanie piętą, punkty na myślenie. 8. Karty pracy- załącznik nr 1(Narysuj obrazek zgodnie z poleceniem). 9. Wystawa powstałych prac, nadanie im tytułów, omówienie ich i zakończenie zajęć. Przykładowe polecenia na rulonach: - Zaszczekaj jak pies - Zamknij okno - Zwiń dywanik - Nalej wody do kubka - Zrób śmieszną minę - Zaśpiewaj piosenkę - Podrap się za uchem - Napij się wody - Narysuj 3 ulubione owoce. - Skacz jak żabka 7 razy - Zbuduj dom z klocków - Narysuj swoje panie Beata Pawlicka Karta pracy Data........................ Imię i nazwisko.............................................. Przeczytaj dokładnie tekst a następnie narysuj obrazek zgodnie z poleceniem. Narysuj duży dom, który ma: - czerwony dach - 3 okna - drzwi - balkon Obok domu narysuj płot, kwiaty i rudego kota. W oknie staruszkę z konewką podlewającą zaczarowany kwiat.
Opracowanie: Beata Pawlicka Wyświetleń: 2461
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |