![]() |
![]() |
Katalog Agata Pilch Język angielski, Konspekty The English speaking world - New ZealandThe English speaking world - New Zealand - konspekt lekcji z języka angielskiegoCele: wykorzystanie zintegrowanej wiedzy z wielu przedmiotów (geografia, biologia, historia, język polski), realizacja elementu misji szkoły: "Uczeń kl. 3 naszego gimnazjum to mądry Europejczyk" (nawiązanie do historii Europy - potęgi kolonialne XIX wieku), rozwijanie umiejętności szukania informacji. Znajomość języka angielskiego w czasie tej lekcji jest tylko narzędziem potrzebnym do zdobycia informacji, niemniej jednak następuje ćwiczenie i utrwalanie.Środki dydaktyczne: dwa teksty opowiadające o Nowej Zelandii (1. "New Zealand Factfie" - Opportunities, pre - intermediate, M. Harris, D. Mover, A. Sikorzyńska, Longman, s. 83; 2. "Discover New Zealand" - English for Schools, student's book four, A. Littlejohn, D. Hicks, Cambridge, s. 123), mapy świata, słowniki, ćwiczenia Przebieg lekcji: 1. Przywitanie i czynności organizacyjne, podział na grupy, rozdzielenie funkcji w grupach (sekretarz, tłumacz, osoba szukająca słówek w słowniku) 2. Przypomnienie wiadomości o stopniowaniu przymiotników. 3. Wprowadzenie do nowego tematu. - Co wiecie na temat obu krajów? - grupy dostają 2 min na zebranie posiadanych przez członków informacji (nie wolno korzystać z żadnych pomocy), po czym, na przemian, prezentują je - uczniowie muszą wykorzystać wiedzę zdobyta na innych przedmiotach, głownie geografii, biologii i historii. Jest bardzo prawdopodobne, ze będą wiedzieć więcej o Australii - 1 punkt za każda informacje. Grupa traci punkt, jeśli powtarza informację, która została już przedstawiona, w ten sposób uczniowie są zmuszeni do słuchania siebie nawzajem. - Quiz (zał. A)- każda grupa dostaje quiz na temat Nowej Zelandii składający się z 8 pytań - można zdobyć 9 punktów, liczy się czas i poprawność odpowiedzi. Żeby dobrze wykonać to zadanie, uczniowie musza posiadać ogólną wiedzę na temat kraju. Ćwiczenie to jednocześnie wprowadza w tematykę lekcji, gdyż w jej toku można będzie znaleźć wszystkie odpowiedzi. 4. Prezentacja nowego materiału połączona z wykorzystaniem posiadanej wiedzy Uczniowie dostają dwa teksty mówiące o Nowej Zelandii (1 i 2). Oba prezentują stopień trudności, którego uczniowie jeszcze nie osiągnęli. Posługując się jednak posiadaną wiedzą i stosując znane techniki zdobywania informacji są w stanie poprawnie wykonać kolejne zadania. Każda grupa ma do dyspozycji słowniki, ale przy uważnej pracy i prawidłowym kojarzeniu faktów będą one potrzebne tylko w niewielkim stopniu. - Uczniowie dostają do wykonania ćwiczenie polegające na umiejętnym połączeniu trzech elementów tak, aby powstała prawdziwa informacja (zał. B). Każda z nich powinna zawierać przymiotnik w stopniu najwyższym. Jeśli uczniowie pamiętają, jakie przybiera on formy, bez trudu odnajdą je w tekstach, a przy okazji znajdą również informacje potrzebne do rozwiązania zadania - liczy się czas i poprawność odpowiedzi - max 6 punktów - Słownik maorysko - angielski. Każda grupa musi znaleźć w posiadanych tekstach słówka w języku maoryskim i wyjaśnić je po angielsku. Słówek jest sześć i wszystkie są w cudzysłowach, nie powinno wiec być kłopotu z ich odnalezieniem. Każdemu tez towarzyszy wyjaśnienie znaczenia, wiec uczniowie będą musieli jedynie umiejętnie ułożyć hasła słownikowe - 1 punkt za każde hasło. 5. Podsumowanie Powrót do quizu z początku lekcji i udzielenie prawidłowych odpowiedzi. Chętni uczniowie podsumowują i przedstawiają wiadomości o Nowej Zelandii. Zadanie to może być wykonane w języku polskim, a wtedy słabsi uczniowie będą mogli się wykazać zdobytą i uporządkowaną wiedza. Podliczenie punktów i wystawienie ocen. 6. Ćwiczenia dodatkowe i zadanie domowe Ponieważ podczas tej lekcji mniej liczy się tempo pracy, a bardziej poprawne odpowiedzi, to poniższe zadania mogą być wykorzystane w zależności od ilości pozostałego czasu jako ćwiczenia dodatkowe lub jako zadanie domowe - Zapisanie informacji z quizu w postaci zdań - Zapisanie informacji z ćwiczenia ze stopniowaniem przymiotnika w postaci zdań. - Przedstawienie różnic miedzy Wyspa Północną a Południową. - Opis różnic między Nową Zelandią a Australią Załącznik A New Zealand Quiz 1. New Zealand is a: a - continent b - country c - island 2. New Zealand is in: a - Indian Ocean b - Pacific Ocean c- Atlantic Ocean 3. The capital of New Zealand is: a - Christchurch b - Auckland c- Dunedin d - Wellington 4. How many languages do people in New Zealand speak? a - 1 b - 2 c - 3 5. New Zealand's nearest neighbour is: a - America b - Britain c - Australia d - Japan 6. What is the symbol of New Zealand? a - coala bear b - vulcano c - star d - kiwi 7. What can't you find in New Zealand? a - vulcanos b - deserts c - mountains d - rivers 8. 'Maoris' are: a - mountains b - strange wild animals c - people who first came to New Zealand Załącznik B Wybierz po jednym elemencie z każdej grupy i połącz je tak, aby powstały prawdziwe stwierdzenia a - mountain in New Zealand b - people in New Zealand c - team in the world d - insect in the world e - country, where women had the right to vote 1 - The All Blacks 2 - weta 3 - 1893 4 - Maori 5 - Mount Cook I - the first II - the first III - the largest IV - the heaviest V - the highest VI - the best Opracowanie: Agata Pilch Wyświetleń: 2713
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |