AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Wójtowicz
Różne, Konspekty

Konspekt zajęć pozalekcyjnych w kl. I gimnazjum

- n +

Zadania - rozsypanki - konspekt zajęć pozalekcyjnych w kl.I - koło matematyczne

CELE ZAJĘĆ:
* główne:
- kształcenie umiejętności układanie treści zadań w logiczną całość,
- kształcenie umiejętności porządkowania informacji,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań,

* pośrednie:
- uczeń poznaje metodę układania treści zadań,
- uczeń poznaje sposób rozwiązywania zadań,
* operacyjne:
- uczeń potrafi posegregować otrzymane dane na potrzebne i niepotrzebne,
- uczeń z wybranych elementów potrafi ułożyć treść zadania,
- uczeń potrafi rozwiązać zadanie.

METODY PRACY: poszukująca,

FORMY PRACY: praca grupowa, burza mózgów

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: przygotowane, pocięte kartki z zadaniami.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zespół zostaje podzielony na grupy 3 - 4 osobowe.
Każda grupa otrzymuje w kopercie pocięte zadanie.
Zadaniem grupy jest ułożyć poprawną treść zadania wybierając tylko niezbędne informacje i rozwiązać je.

Treści zadań podzielone na części. Oto przykłady dwóch takich zadań.
Kasia, Basia i Adam brali udział w konkursie. Konkurs polegał na odbijaniu kolorowych balonów. Dzieci odbijały baloniki w trzech kolorach: czerwony, żółty i niebieski. Czerwony balonik został odbity największą ilość razy.
Balonik niebieski został odbity 3 razy mniej niż odbili razem Kasia i Adam Adam odbił balonik 3 razy więcej niż Kasia. Każdy uczestnik zawodów odbijał balonik innego koloru. Basia nie lubi żółtego koloru.
Żółty balonik został odbity tyle razy ile wynosi NWW(6,8) Wygrał Adam. Ile razy odbił swój balonik każdy z uczestników zawodów? Jakiego koloru balonikiem odbijało każde dziecko.
Ile wynosiła suma wszystkich odbić? Balony kupił Marek. Za balony zapłacono 2,40zł. Konkurs prowadził Kuba.
 
Piotr chce kupić komputer. W jego mieście jest 5 sklepów ze sprzętem komputerowym A, B, C, D i E Za wybrany przez Piotra komputer w sklepie A trzeba zapłacić
W sklepie B komputer jest o 220zł droższy niż w sklepie C. W sklepie C można kupić komputer w obudowie koloru czarnego, niebieskiego lub stalowego. W sklepie D komputer kosztuje o 50zł więcej niż ma Piotrek.
Komputery w sklepie D mają tylko czarną obudowę. W sklepie E komputer kosztuje dokładnie tyle ile Piotrek ma pieniędzy. W sklepie D cena komputera wynosi 2050zł.
Komputery w sklepie E mają obudowę stalową. Gwarancja w każdym sklepie udzielana jest na 1 rok. W sklepie C komputer kosztuje o 300zł mniej niż w sklepie D.
Sprzęt w sklepie E jest świetny. Piotrek nie chce komputera w stalowej obudowie. Komputer w sklepie C jest gorzej wyposażony niż w pozostałych sklepach.
Sklep B ma najlepszy sprzęt w mieście. W sklepie A głośniki kosztują 60zł. W sklepach A i B nie ma komputerów w stalowej obudowie.
Piotrowi zostało 30zł reszty. W który sklepie Piotrek kupił komputer? W sklepie E głośniki są wliczone w cenę komputera.


Opracowanie: Ewa Wójtowicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2683


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.