AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aldona Czyściecka
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz godziny wychowawczej - "Moje miejsce w grupie"

- n +

Moje miejsce w grupie - scenariusz godziny wychowawczej dla klasy I gimnazjum

Cele operacyjne:
Uczeń:
- nazywa swoje potrzeby,
- określa swoje miejsce w grupie,
- potrafi współpracować z innymi,
- potrafi zadbać o siebie.

Metoda: pogadanka, zabawa PREZENT, zabawa ruchowa, tworzenie symbolu grupy

Formy pracy: indywidualna, zespołowa

Środki dydaktyczne: kartki papieru, pisaki, plansza o dużych wymiarach, klej nożyczki, kolorowy papier

Przebieg zajęć:

1. Rundka wstępna:

Wszyscy siedzą w kręgu. Każdy uczeń kończy zdanie: Dzisiaj jestem w nastroju........
(uczeń podaje kolor)

2. Zabawa PREZENT:

Każdy otrzymuje pięć kartek. Rysuje na nich prezenty lub zapisuje ich nazwy. Następnie wręcza je wybranym przez siebie osobom. Mówi też, z jakiego powodu to czyni. Zadaniem nauczyciela jest dopilnowanie, aby każdy otrzymał, chociaż jeden podarunek.

3. Omówienie zabawy

Propozycje pytań do uczniów:
- Co było dla Was przyjemniejsze: otrzymywanie czy dawanie prezentów?
- Co czuliście, gdy dostawaliście prezenty?
- Czy były one dla was ważne?

Każdy nauczyciel podsumowuje krótko zabawę (podsumowanie zależy od zaistniałej sytuacji)

4. Zabawa ruchowa

Uczniowie siedzą w kręgu. Nauczyciel odstawia krzesło i staje w środku koła. Kiedy mówi: Niech wstaną wszyscy Ci, którzy....np. mają sznurowane buty - wszystkie osoby, których dotyczy hasło, wstają i zamieniają się miejscami. Nauczyciel w tym czasie stara się znaleźć wolne krzesło dla siebie. Osoba, która nie zdążyła zająć żadnego miejsca kontynuuje zabawę.

5. Omówienie zabawy

Propozycje pytań do uczniów:
- Jak czuliście się podczas tej zabawy?
- Czy było w niej coś, co sprawiło Wam trudność?
- Co sprawiło Wam radość?

6. Tworzenie symbolu grupy

Każdy uczeń przy pomocy dowolnie wybranych materiałów (kredek kolorowy papier) tworzy symbol. Może to być rysunek, jakaś rzecz wykonana z papieru. Następnie cała klasa maluje na dużej planszy drzewo. Każdy uczeń umieszcza swój symboliczny wizerunek w wybranym miejscu na drzewie.

7. Omówienie prac

Należy zwrócić uwagę na to, by każdy opisał swój symbol, mówiąc klasie, czym się kierował wykonując pracę. Uczniowie uzasadniają, dlaczego umieścili swoje prace w danym miejscu na drzewie.

8. Ewaluacja zajęć

Każdy uczeń kończy następujące zdanie: Dzisiaj na lekcji najwięcej radości sprawiło mi......
oraz dowiedziałem się...

Literatura:
Polubić szkołę, Chomczyńska M.

 

Opracowanie: mgr Aldona Czyściecka nauczyciel Gimnazjum nr 8 w Grudziadzu

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6122


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.