Katalog Beata Długosz Przyroda, Sprawdziany i testy Sprawdzian wiadomości i umiejętności z przyrody dla kl. IV oraz wskazówki do jego opracowania.
Konstruując zadania testowe warto pamiętać o poniższych uwagach:
Po przeprowadzeniu testu, sprawdzeniu poprawności odpowiedzi warto dokonać jego analizy. W tym celu tworzymy tzw. zbiorczą tabelę wyników. Umieszczamy w niej nazwiska uczniów w kolejności sumy zdobytych punktów oraz ich wyniki uzyskane za poszczególne zadania sprawdzianu. W poszczególnych polach umownie zaznaczamy: poprawnie rozwiązane zadanie na przykład wpisując cyfrę 1, natomiast gdy jest ono błędne, wpisujemy cyfrę 0, z kolei, jeśli brakuje rozwiązania stawiamy kreskę. Tak przygotowana tabela pokaże nam, którzy uczniowie wykonali, a którzy nie, poszczególne zadania - odczyt w poziomie. Natomiast odczyt w pionie pokaże, które zadania zostały rozwiązane, a które nie, ogółem przez wszystkich uczniów. Jeżeli opracowany przez nas test wiadomości i umiejętności jest punktowany w skali 0-1. możemy określić tzw. Łatwość zadania testowego. Wyrażamy ją jako stosunek liczby uczniów, którzy podali w tym zadaniu poprawne odpowiedzi(np) do liczby wszystkich testowanych (n).
........................... (Imię i nazwisko) Masz przed sobą 12 zadań + 2 dodatkowe. Kolejność rozwiązywania jest dowolna. Pracuj spokojnie ale samodzielnie. Masz 40 minut na rozwiązanie. 1. Wybierz odpowiedź, w której wymieniono tylko elementy przyrody ożywionej:
5. Przejście lodu w wodę to................................................, a zjawisko odwrotne to........................... 6. Odpowiednim przyrządom strzałkami przyporządkuj mierzone za ich pomocą elementy pogody.
7. Przyporządkuj wymienionym cechom rodzaj krajobrazu. Do tabelki wpisz w odpowiednie miejsca litery: A, B, C. A - naturalny; B - częściowo przekształcony przez człowieka; C - całkowicie przekształcony przez człowieka 8. W którym zdaniu nie popełniono błędu:
10. Który ze schematów obrazuje prawidłowo uporządkowany łańcuch pokarmowy? a) wilk ---> ślimak ---> sarna b) trawa ---> owca ---> wilk c) ryba ---> trawa ---> owca d) ryba ---> glony ---> wilk 11. Na mapie hipsometrycznej formy terenu oznaczone są kolorami. Uzupełnij tabelę:
12. Stół ma wymiary: długość 120 cm i szerokość 60 cm. Narysuj jego plan w skali 1:20 1. Skalę, w jakiej rysowałeś(aś) plan stołu przedstaw w postaci liniowej. 2. Nazwij przedstawiony proces i uzupełnij jego zapis. energia słoneczna ...........................i dwutlenek węgla substancje odżywcze Jest to proces ....................................................... Opracowanie: Beata Długosz Wyświetleń: 34794
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |