Katalog Sylwia Waśniewska Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji j. angielskiego przy wykorzystaniu Audio Kurs Phrasal VerbsScenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem pomocy dydaktycznej Audio Kurs Phrasal Verbs (Part 15)Materiał dydaktyczny: czasowniki frazowe.Poziom: średnio zaawansowany i zaawansowany. Cele ogólne: - ćwiczenie umiejętności rozumienia ze słuchu; - nauka czasowników frazowych; - doskonalenie umiejętności pisania narracji; - powtórzenie czasów przeszłych. Formy pracy: praca samodzielna oraz w parach. Pomoce dydaktyczne: - materiał audio pochodzący z Audio Kursu, część Phrasal Verbs, lekcja 15, ścieżki 44 - 46. - odtwarzacz CD lub odtwarzacz MP3; - karty pracy uczniów. Czas: około 20 minut. Przebieg 1. Uczniowie pracują w parach nad zadaniem 1 zastanawiając się nad znaczeniem podkreślonych czasowników frazowych, a następnie odsłuchują nagranie (ścieżka 44 - 2 min. 33 s.) w celu sprawdzenia swoich sugestii. Czas: około 5 min. 2. W zadaniu 2, nadal w parach, uczniowie dopasowują czasowniki frazowe z kolumny A do wyrażeń z kolumny B; nauczyciel monitoruje grupę i służy pomocą; odpowiedzi sprawdzane są na forum klasy. Czas: około 3 min. 3. W zadaniu 3 uczniowie samodzielnie pracują nad uzupełnieniem narracji wyrażeniami z ćwiczenia 1; nauczyciel monitoruje klasę, służy radą i pomocą. Wysłuchanie nagrania (ścieżka 45 - 1 min. 20 s.) jest jednocześnie sprawdzeniem odpowiedzi. Czas: około 8 min. 4. W zadaniu 4 uczniowie postępują zgodnie z poleceniem na płycie (ścieżka 46 - 1 min. 5 s.) tłumacząc czasowniki frazowe na polski lub angielski. Czas: około 2 min. 5. Zadanie 5 - list - jest dodatkowym ćwiczeniem, które może posłużyć jako praca domowa w utrwaleniu znaczenia nowo poznanych zwrotów, a także w powtórzeniu czasów przeszłych potrzebnych do napisania narracji. Klucz do zadań
Zadanie 1 Karta pracy ucznia
Zadanie 1
Zadanie 2 Połącz czasowniki frazowe z kolumny A z wyrażeniami z kolumny B.
Uzupełnij luki w opowiadaniu czasownikami frazowymi z zadania 1 w odpowiedniej formie. Następnie wysłuchaj nagranie w celu sprawdzenie swoich odpowiedzi. Nagranie usłyszysz dwa razy. I heard a strange noise 1 _________________ next door, so I
went round to investigate. I knocked, but got no answer, so I tried the door
handle, but it 2 ________________ in my hand. The place 3 ________________
repairs. The Harrisons 4 _______________ last month, they were to old to get out
anymore, so I think they moved in with their daughter. I knew someone else 5
________________ that house, but I hadn't met them yet. I didn't know what to
do, the strange noise persisted, so I decided to 6 _______________ the door.
Inside, the new décor looked like it had been left up to a five year old. I had
to 7 _______________ for my safety as I crossed the floor, there were boxes all
over it. Finally, I found the light and switched it on. I 8 ________________ the
television in the living room, the sound stopped. There was a pile of something
on the floor that 9 ________________ a disgusting smell. There was no-one home.
I don't know who my new neighbours are - but I'm going to 10 ________________
for them, they're scary if the inside of their house is anything to go by.
Zadanie 4
Czas: około 5 min. Wyświetleń: 9852
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |