AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Magierska
Język francuski, Scenariusze

Scenariusz obchodów Dnia Francuskiego

- n +

Scenariusz obchodów dnia francuskiego w szkole podstawowej nr 1

Program konkursowy i pokazy odbyły się podczas dwóch lekcji na sali gimnastycznej, która udekorowana została mapą Europy, flagami Francji oraz napisem okolicznościowym (dekoracje i miejsca dla występujących, jury i publiczności uczniowie przygotowali dzień wcześniej).

Dekoracja sali: na dużej, białej planszy napis "Dzień francuski w Szkole Podstawowej nr 1", mapa fizyczna Europy, flagi Francji

1. Słuchamy piosenki Edith Piaf pt. "La Fete continue"

Prowadzący witają obecnych, informują o powodach spotkania oraz przedstawiają program.

Witamy gości, wszystkich uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr1. Zapraszamy do oglądania oraz wzięcia udziału w obchodach Dnia Francuskiego w naszej szkole. Przywitała Państwa królowa francuskiej piosenki Edith Piaf.


Pragniemy teraz przedstawić program dzisiejszego święta:
a) za chwilę nasz specjalny gość spróbuje nauczyć nas podstawowych zwrotów po francusku
a) potem obejrzymy reprezentantki poszczególnych klas ubiegające się o tytuł Marianny, która symbolizuje wolność - najwyższą wartość republikańskiej Francji.
b) następnie obejrzą państwo konkursową Szansę na sukces, podczas której uczniowie z każdej klasy postarają się przybliżyć urok piosenki francuskiej
c) po części konkursowej zapraszamy na pokaz mody na nadchodzący 2006 rok, a następnie na paradę postaci baśniowych ze znanych baśni pióra Charles'a Perraulta.
d) po paradzie ogłosimy wyniki konkursów
e) na długiej przerwie zapraszamy wszystkich na degustację potraw kuchni francuskiej oraz po przepisy na potrawy francuskie

Zapraszamy do zabawy!!!

2. Wybór Marianny - kobiecego symbolu Francji

Prowadzący zapraszają:

Hostessy rozdają jury kupony do głosowania
i długopisy.
Każdy z członków jury podpisuje się na swojej kartce.

Zapraszamy teraz dziewczęta z klas od szóstych po pierwsze, aby zaprezentowały nam jak powinien wyglądać kobiecy symbol Francji:
dziewczyna - wolność

Prosimy o ciszę i skupienie uwagi.

Uczennice z klas 4-6 prezentują się przy dźwiękach uwertury do operetki Jacques'a Offenbacha pt."Piękna Helena" ('8"57)
Dziewczęta wychodzą z ponumerowanymi balonikami.

Dziękujemy pięknym Mariannom oraz jury. Hostessy zabierają od jury kartki z punktacją i wkładają do koperty. Wręczają jury następne karty do kolejnego konkursu.

1. Szansa na sukces

Prowadzący zapowiadaja "Szansę na sukces" (wszystkie nagrania wykonawcy dzień wcześniej przekazują organizatorowi):

Zapraszamy do obejrzenia Szansy na sukces.
W kopertach mamy nazwiska wykonawców oraz tytuły piosenek.
Jury prosimy o uważne słuchanie i oglądanie, a drogą publiczność
o gorący aplauz, czyli BRAWA.


Zapraszamy!!!

Dziękujemy wykonawcom i prosimy hostessy
o zebranie kartek od jury, włożenie do koperty.

Dziękujemy publiczności oraz jury i zapraszamy po przerwie na pokaz mody i paradę postaci baśniowych.

Wyniki konkursów poznamy po pokazie mody i paradzie postaci baśniowych, zostaną one ogłoszone przez przewodniczącego komisji.

2. Pokaz mody

Prowadzący zapraszają na pokaz mody:

Zapraszamy uczniów oraz nauczycieli do zajęcia miejsc a modeli
ze znanych domów mody prosimy do hallu.

Po raz pierwszy przedstawiamy państwu autorską kolekcję na rok 2006
z najważniejszych i najsławniejszych domów mody.
Prosimy o BRAWA (tabliczka)

a) z domu mody Coco Chanel - kolekcja na zimę 2006 (wełna)

(muzyka: Vangelis "L'Apocalypse des Animaux" 6:00)

BRAWA!!! - tabliczka

b) z domu mody Christiana Lacroixa - kolekcja wiosenna 2006 (folia)

(muzyka: Ingrid "Tu ma promis" 3:41)

BRAWA!!! - tabliczka

c) z domu mody Yves'a Saint Laurenta - kolekcja na lato 2006 (pap.)

(muzyka: Mbi Ye Nzapa "Keke reke" 5:17;

BRAWA!!! - tabliczka

d) z domu mody Dior - kolekcja na jesień 2006 (chusty)

(muzyka: Henri Manzini "Różowa pantera" 2:17)

BRAWA!!! - tabliczka
Dziękujemy za piękne stroje i inspiracje na przyszły 2006 rok

5. Piosenka Edith Piaf "La vie en rose" PRZYCISZAMY PO 1:10!

6. Parada postaci z baśni Charles'a Perraulta

A teraz zapraszamy uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału
w paradzie klas. Poszczególne klasy przedstawią postacie z baśni Charlesa Perraulta.

Muzyka ilustracyjna: ......................................................................

Zapraszamy klasy od 1 do 6. (Po każdej klasie BRAWA!)

Dziękujemy wszystkim uczniom za przypomnienie tytułów baśni.


Prosimy, abyście wygodnie usiedli i w spokoju wysłuchali wyroku jury.
Zapraszamy przewodniczącą komisji konkursowej, która przedstawi nam wyniki.

Która z dziewcząt okazała się najbardziej podobna do francuskiej Marianny i w nagrodę dostanie od jury KWIAT - symbol wdzięku?


7. Ogłoszenie wyników konkursów

Przewodnicząca odczytuje, komu przysługuje tytuł Marianny i wręcza KWIAT- lilię . BRAWA!!!

Następnie przewodnicząca oznajmi, kto wygrał Szansę na sukces
i w nagrodę wystąpi ze swoją piosenką jeszcze raz.


Przewodnicząca oznajmia nazwisko zwycięzcy.

Zapraszamy na środek zwycięzcę po odbiór trofeum - statuetkę

KOGUTA GALIJSKIEGO wręczy przewodnicząca jury.


BRAWA!!!

A teraz zapraszamy na środek wszystkich wykonawców, aby swoją obecnością na scenie dodali otuchy zwycięzcy, wykonującemu nagodzony utwór. Zachęcamy do śpiewania.

8. Wspólne wykonanie nagrodzonej piosenki

9. Podziękowania


Dziękujemy wszyskim za wspólną zabawę: gościom, dyrekcji szkoły, nauczycielom, bez których pomocy nic nie mogłoby się udać oraz wszystkim uczniom, którzy tak znakomicie się przygotowali.

Dziękując, zapraszamy jeszcze na skromny poczęstunek podczas długiej przerwy.


10. Wychodzeniu uczniów z sali towarzyszy dalszy ciąg piosenki Edith Piaf "La vie en rose"

Uczniowie klas 6. i 5. zostają na sali, aby pod kierunkiem nauczycieli
W-F uprzątnąć ławki i stoły.

11. Degustacja


Z magnetofonu słychać piosenki z Szansy na sukces

Klasa 4 przygotowała stół z ciastkami z ciasta francuskiego
Klasa 5 przygotowała stół z wodą mineralną "Don Perrie"
Klasy 6 przygotowały dwa stoły z kanapkami - tartinkami

Uczniowie rozdają przepisy kuchni francuskiej,np.: ślimaki marynowane,
tarta z gruszkami itp.

SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEGO DNIA FRANCUSKIEGO

23 listopada 2005 roku od godziny 8.20 do godziny 11.10 w Szkole Podstawowej nr 1 w Brzegu Dolnym odbył się, przygotowany przez Szkolny Klub Europejski "Euro-Gumisie" pod kierunkiem pani Małgorzaty Magierskiej, Dzień Francuski w szkole.

W towarzystwie zaproszonych gości (pana Zdzisława Jakubowskiego- Naczelnika Wydziału Oświaty, pana Romana Adaśki- pełnomocnika do spraw współpracy z Unią Europejską oraz pani Zofii Kupczak- dyrektorki SP nr 6 w Brzegu Dolnym) oglądano program artystyczny, podzielony na część konkursową i pokazową, uczono się prostych zwrotów języka francuskiego oraz poznawano podstawowe wiadomości na temat Francji, a zwłaszcza jej kultury dnia codziennego.

Konkurs na najpiękniejszą Mariannę wygrała uczennica klasy czwartej - Marta Kulińska, której wręczono w nagrodę pąsową różę.
Konkurs Szansa na sukces wygrali uczniowie klasy piątej - Klaudia Sworniowska i Szymon Podsiadły, którzy otrzymali statuetkę Koguta Galijskiego.

Podczas długiej przerwy uczniowie mogli skosztować przygotowane przez kolegów tartinki, ciastka i napić się wody mineralnej.Rozdawano również przepisy na wiele smakołyków kuchni francuskiej.

W zabawie brali udział uczniowie wszystkich klas w szkole -
- większość uczniów aktywnie włączyła się w przygotowania i występy.

Przy dekorowaniu sali pomogły panie Lucyna Dziedzic i Elżbieta Tarnawska. Obsługą prezentacji multimedialnej zajęła się pani Halina Olszewska.


 

Opracowanie: mgr Małgorzata Magierska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2859


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.