AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Baran
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć w klasie II "Jesienne dary parku"

- n +

Konspekt zajęć w klasie II "Jesienne dary parku"

KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE II
(Dzieci upośledzone w stopniu lekkim)

Temat ośrodka - Jesień w parku i w lesie.
Temat dnia - Jesienne dary parku.

Cele-
a) rewalidacyjne
- ćwiczenie spostrzegawczości,
- korygowanie wypowiedzi ustnych,
- ćwiczenie koncentracji uwagi,
- korekcja spostrzegania,
- ćwiczenie analizy i syntezy myślowej,
- doskonalenia precyzji ruchu.
b) dydaktyczne
- rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
- rozwijanie ustnych wypowiedzi uczniów,
- przeliczanie zbiorów i porównywanie ich,
- ćwiczenie sprawności manualnej.
c) wychowawcze
- wdrażanie do właściwego zachowania się na wycieczce,
- bezpieczne posługiwanie się szpikulcem,
- znaczenie darów jesieni dla zwierząt.

Metody - oglądowe (pokaz),
- słowne(pogadanka, praca z książką),
- działań praktycznych.

Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa.

Środki dydaktyczne: podręcznik, okazy jesiennych zbiorów: kasztany, żołędzie, szyszki, liście, jarzębina; szpikulec, patyczki, plastelina.

PLAN PRACY

A) ZJAĘCIA WSTĘPNE

a) powitanie dzieci,
b) obserwacja pogody (swobodne wypowiedzi dzieci),
c) zwrócenie uwagi na porę roku (jesień) i jej oznaki w przyrodzie,
d) omówienie zajęć dzisiejszego dnia- wycieczki do parku, szukanie darów parku, praca z nimi po powrocie w sali,
e) przypomnienie zasad właściwego zachowania się w czasie wycieczki.

B) OBSERWACJA

1. Wycieczka do parku:
a) swobodna obserwacja jesiennych zmian w przyrodzie,
b) obserwacja kierowana- zwrócenie uwagi na: krótszy i chłodniejszy dzień, cieplejsze ubrania, liście zmieniające kolor i opadające z drzew, odlatujące ptaki, itp.
c) zbieranie darów parku: kasztanów, żołędzi, szyszek, liści, jarzębiny....

B) OPRACOWANIE I PRZERÓBKA UMYSŁOWA ZEBRANEGO MATERIAŁU

1. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wrażeń z wycieczki.
2. Uporządkowanie wiadomości zebranych w czasie wycieczki:
a) oznaki jesieni w przyrodzie (krótki i chłodniejszy dzień, liście zmieniające barwę
i opadające z drzew,
b) zmiany w ubiorze ludzi (cieplejsze ubrania i buty),
c) zachowanie zwierząt (odloty ptaków, gromadzenie pokarmu na zimę, nie słychać
śpiewu ptaków),
d) jesienne dary parku przyniesione do sali (zwrócenie uwagi na wielkość, kształt,
kolor i przeznaczenie).
3. Porównanie własnych obserwacji z ilustracjami w podręczniku:
a) zwrócenie uwagi na nazwy jesiennych darów parku,
b) porównanie ogólnego wyglądu parków.
4. Przeliczanie zbiorów i porównywanie ich (praca w oparciu o przyniesione materiały):
a) dodawanie zbiorów,
b) odejmowanie ich,
c) porównywanie.
5. Ćwiczenia odprężające: zabawa przy piosence pt. "W kasztanowym mieście".

C) EKSPRESJA

1. Wykonywanie ludzików i zwierzątek z przyniesionych materiałów-darów parku
(praca w grupach).

ZAJĘCIA KOŃCOWE

1. Podsumowanie wiadomości z całego dnia.
2. Ocena pracy uczniów - klasowa wystawka wykonanych prac.
3. Zadanie pracy domowej - pomalowanie kredkami lub wyklejenie konturów - jesiennych darów parku.
 

Opracowanie: BARBARA BARAN
NAUCZYCIELKA
Szkoły Podstawowej
w Brodach

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 11470


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.67



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.