Katalog

Bernarda Kowalska
Różne, Sprawozdania

Sprawozdanie ze spotkania dzieci z sołtysem.

- n +

Nawiązując współpracę ze strukturami samorządowymi z naszej miejscowości odbyło się we wrześniu spotkanie z sołtysem. Spotkanie przeprowadzone zostało metodami aktywizującymi w kręgu przyjaźni. Krąg umożliwił nawiązanie kontaktu emocjonalnego i wzrokowego.
Przy zabawie integracyjnej

"Witaj gościu"
"W przyszłości chciałbym być......",

wszyscy poczuli się jednakowo ważni, otwarci. Uczniowie zadawali sołtysowi pytania, które pobudzały do myślenia refleksji, wyciągania wniosków.

Pytania skierowane do gościa to:
  1. Co należy do pani obowiązków?
  2. Jakie cechy charakteru powinna posiadać osoba pełniąca to stanowisko?
  3. W jakich godzinach pani urzęduje?
  4. Jak długo pełni pani tę funkcję?
  5. Co sądzi pani o naszych mieszkańcach?
  6. W jaki sposób radzi sobie pani w sytuacjach niebezpiecznych?

Pani sołtys w przystępny i prosty sposób odpowiadała na pytania uczniów, udzielając wyczerpujących odpowiedzi. Swoją życzliwością, otwartością sprowokowała uczniów do zadania spontanicznych pytań, które nasunęły się uczniom w trakcie spotkania np.:
  1. Jakim pojazdem pani odwiedza domy mieszkańców?
  2. Czy pani dzieci cieszą się, że mama jest sołtysem?
  3. Czy gdy była pani w naszym wieku to pełniła jakieś funkcje w szkole?
Po tych odpowiedziach nastąpiła informacja zwrotna. Pani sołtys zainteresowała się samorządnością w tej klasie. Przedstawiła się trójka klasowa:

Przewodnicząca - Anetka
Zastępcy - Emilka, Adrianna

Poinformowano o obowiązkach trójki klasowej
  • dbanie o porządek w sali
  • o ukwiecenie sali
  • porządek w szatni
  • uaktualnienie gazetek okolicznościowych
  • dbanie o wystawę prac plastycznych
Przewodnicząca poinformowała sołtysa, iż w naszej klasie spełnione są również tygodniowe dyżury - dyżurnych. Obowiązki dyżurnych to:
  • pilnowanie dyscypliny w czasie przerw
  • ścieranie tablicy
  • rozkładanie potrzebnych pomocy dydaktycznych do zajęć
  • podlewanie kwiatków.
Inną formą "małej samorządności" w tej klasie to funkcja "szefa grupy" w czasie zajęć zintegrowanych. Osoba ta koreluje działalnością całej grupy. Wszyscy zaś uczniowie starają się przestrzegać reguły z życia klasy. Spotkanie zakończyło się wierszem i piosenką dla gościa, a następnie wręczeniem dyplomu pamiątkowego.

Opracowanie: Bernarda Kowalska

Wyświetleń: 882


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.