Katalog Irena Tompalska Zajęcia zintegrowane, Konspekty Poznajemy postacie z bajek. Kolejność wydarzeń w wybranych bajkach (zajęcia w klasach łączonych 0 - 1)Poznajemy postacie z bajekKONSPEKT DO ZAJĘĆ W KLASACH ŁĄCZONYCH O-I Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJTEMAT: kl. O - Poznajemy postacie z bajek. kl. I - Kolejność wydarzeń w wybranych bajkach. CELE: - rozwijanie wyobraźni, - poznanie postaci występujących w bajkach, - określanie cech charakteru postaci i ustalenie kolejności wydarzeń, - poznanie zasad pisowni tytułów bajek, - doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. FORMY PRACY: grupowa, zespołowa i indywidualna. METODY PRACY: rozmowa kierowana, pogadanka, elementy dramy, praca z tekstem, zabawa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: rekwizyty do baśni "Czerwony Kapturek", "Królewna Śnieżka", "Jaś i Małgosia", ilustracje do bajek, teksty i nagrania wybranych bajek, magnetofon, rozsypanka zdaniowa, układanka literowa i wyrazowa PRZEBIEG ZAJĘCIA 1. Wprowadzenie do zajęć Układanie rozsypanych wyrazów, które utworzą tytuły znanych bajek. Wielka litera w tytułach bajek. Ćwiczenie wyobraźni. (Nauczyciel proponuje dzieciom podróż do zaczarowanego lasu na tle muzyki. Na przerwę w muzyce dzieci odnajdują rozsypane przedmioty które należały do bajkowych postaci i kładą je na tackach pod tytułami bajek). 2. Nauczyciel opowiada fragment bajki o "Czerwonym Kapturku" i przypina ilustrację. W połowie opowieści przerywa i prosi dzieci o pomoc w jej dokończeniu. 3. Zabawa ruchowa (odtwarzanie baśniowych postaci, dziewczynki -Czerwone Kapturki, chłopcy - wilki). 4. Nauczyciel prosi o wysłuchanie z kasety magnetofonowej fragmentu bajki "Królewna Śnieżka", przypinając również ilustrację. Po wysłuchaniu pyta, jak kończy się ta bajka. 5. Zabawa ruchowo-taneczna (część dzieci to krasnoludki, w środku stoi Śnieżka z literami), wszyscy tańczą na tle muzyki, a na umówiony znak układają z rozsypanych przez Śnieżkę liter wyraz- krasnoludki. 6. Nauczyciel czyta fragment bajki "Jaś i Małgosia", przypina ilustrację i wspólnie z dziećmi kończy bajkę omawiając jej treść oraz określając cechy charakteru występujących w niej postaci. 7. Zabawa naśladowczo-ruchowa (dzieci łączą się w pary i naśladują ruchem opowiadanie nauczyciela dotyczące bajki "Jaś i Małgosia"). 8. Rozmowa podsumowująca omawiane bajki. 9. Praca indywidualna I kl. czyta i układa we właściwej kolejności zdania zapisane na paskach papieru, a później je odczytuje głośno i wkleja do zeszytu. 10. Zadanie pracy do domu (przepisz ułożone zdania w zeszycie).
Opracowanie: Irena Tompalska Wyświetleń: 3177
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |