Katalog

Irena Tompalska
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Poznajemy postacie z bajek. Kolejność wydarzeń w wybranych bajkach (zajęcia w klasach łączonych 0 - 1)

- n +

Poznajemy postacie z bajek

KONSPEKT DO ZAJĘĆ W KLASACH ŁĄCZONYCH O-I Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJ

TEMAT: kl. O - Poznajemy postacie z bajek.
kl. I - Kolejność wydarzeń w wybranych bajkach.

CELE:
- rozwijanie wyobraźni,
- poznanie postaci występujących w bajkach,
- określanie cech charakteru postaci i ustalenie kolejności wydarzeń,
- poznanie zasad pisowni tytułów bajek,
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

FORMY PRACY: grupowa, zespołowa i indywidualna.

METODY PRACY: rozmowa kierowana, pogadanka, elementy dramy, praca z tekstem, zabawa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: rekwizyty do baśni "Czerwony Kapturek", "Królewna Śnieżka", "Jaś i Małgosia", ilustracje do bajek, teksty i nagrania wybranych bajek, magnetofon, rozsypanka zdaniowa, układanka literowa i wyrazowa

PRZEBIEG ZAJĘCIA

1. Wprowadzenie do zajęć
Układanie rozsypanych wyrazów, które utworzą tytuły znanych bajek.
Wielka litera w tytułach bajek.
Ćwiczenie wyobraźni. (Nauczyciel proponuje dzieciom podróż do zaczarowanego lasu
na tle muzyki. Na przerwę w muzyce dzieci odnajdują rozsypane przedmioty które należały do bajkowych postaci i kładą je na tackach pod tytułami bajek).
2. Nauczyciel opowiada fragment bajki o "Czerwonym Kapturku" i przypina ilustrację.
W połowie opowieści przerywa i prosi dzieci o pomoc w jej dokończeniu.
3. Zabawa ruchowa (odtwarzanie baśniowych postaci, dziewczynki -Czerwone Kapturki,
chłopcy - wilki).
4. Nauczyciel prosi o wysłuchanie z kasety magnetofonowej fragmentu bajki "Królewna
Śnieżka", przypinając również ilustrację. Po wysłuchaniu pyta, jak kończy się ta bajka.
5. Zabawa ruchowo-taneczna (część dzieci to krasnoludki, w środku stoi Śnieżka z literami), wszyscy tańczą na tle muzyki, a na umówiony znak układają z rozsypanych przez Śnieżkę liter wyraz- krasnoludki.
6. Nauczyciel czyta fragment bajki "Jaś i Małgosia", przypina ilustrację i wspólnie
z dziećmi kończy bajkę omawiając jej treść oraz określając cechy charakteru występujących w niej postaci.
7. Zabawa naśladowczo-ruchowa (dzieci łączą się w pary i naśladują ruchem opowiadanie nauczyciela dotyczące bajki "Jaś i Małgosia").
8. Rozmowa podsumowująca omawiane bajki.
9. Praca indywidualna I kl. czyta i układa we właściwej kolejności zdania zapisane na paskach papieru, a później je odczytuje głośno i wkleja do zeszytu.
10. Zadanie pracy do domu (przepisz ułożone zdania w zeszycie).
 

Opracowanie: Irena Tompalska
Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Kantego
w Manasterzu - Filia w Hucisku Jawornickim

Wyświetleń: 3177


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.