Katalog Edyta Miler Zajęcia zintegrowane, Konspekty Życie z wyobraźnią - konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy IIIŻycie z wyobraźnią - konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy IIIMyślenie twórcze i kreatywne dzieci jest w procesie dydaktycznym jest bardzo pożądanym elementem, do którego rozwoju uczniowie powinni być nieustannie pobudzani. Proponowany konspekt "Życie z wyobraźnią" jest próbą wyjścia naprzeciw temu zadaniu. Zajęcia stawiają dzieci w sytuacji konieczności oceniania i wartościowania zachowań, dokonywania wyborów, przedstawiania własnych propozycji konstruktywnych rozwiązań. Pomagają kształtować postawę otwartości i umiejętnego radzenia sobie w sytuacji trudnej.Blok tematyczny: Nasz świat, nasze sprawy. Temat dnia: Życie z wyobraźnią. Temat jednostkowy: Ocena postępowania bohaterów opowiadania "Żółty balonik". Tworzenie dalszego ciągu wydarzeń. Rola wyobraźni w życiu człowieka. Posługiwanie się wyobraźnią w działalności plastycznej. Wykonywanie obliczeń z zastosowaniem rozdzielności mnożenia. Zakres edukacji: społeczna, polonistyczna, plastyczna, matematyczna Przewidywany czas pracy uczniów: 2 x 45 min. Metody: pogadanka, dyskusja, burza mózgów, problemowa, ćwiczeniowa Formy pracy: jednolita zbiorowa, jednolita indywidualna Środki dydaktyczne: - Podręcznik cz. I - "Całoroczna podróż" s. 124- 126 - Zeszyt ćwiczeń 2 - "Całoroczna podróż" s. 92 - Kartoniki z kanwą balonika - 2 dla ucznia - Wzory prac z rozbudowaną kanwą - kilka Przebieg zajęć:
Załącznik ŻÓŁTY BALONIK Tak się cieszyła z tego balonika! Dostała go na imieniny i od tego dnia stał się jej najbardziej ulubioną zabawką. Chodziła z nim na podwórze, po zakuty, do parku... Okręcała nitkę wokół palca i balonik unosił się nad nią jak żółty obłoczek. A czasem balonik przestawał być balonikiem i przemieniał się w coś zgoła innego. - Jesteś psem -szeptała dziewczynka. -Nazywasz się Żółtek. Jesteś moim dobrym, wiernym psem. I balonikowi wyrastały cztery łapki, ruchliwy ogonek, spiczaste uszy i zamieniał się w najprawdziwszego psa. Pewnego dnia dziewczynka poszła z balonikiem do parku. Siadła na ławce, położyła balonik na kolanach i powiedziała: - Dziś będziesz ptakiem. Polecisz wysoko. Do nieba albo jeszcze wyżej. Ujęła balonik w dłonie, dmuchnęła i balonik zachybotał w powietrzu. - No, leć!- zachęcała go. -Leć wysoko! Balonik uniósł się jeszcze wyżej, a dziewczynka zamknęła oczy i nie widziała już balonika, tylko ptaka, który szybował ku górze. - A teraz wróć na ziemię. Proszę cię, wróć!- powiedziała głośno. Otworzyła oczy i balonik przestał być ptakiem, a stał się znowu balonikiem leżącym na ławce. I właśnie w tym momencie dziewczynka spostrzegła tych trzech. Trzech chłopców zbliżających się do ławki i szepczących o czymś z ożywieniem. Tknęło ją złe przeczucie. Opiekuńczym gestem objęła balonik. A oni podeszli do ławki i usiedli na niej. - Piękny balon- powiedział pierwszy z nich. - Można by go wypuścić- dodał drugi.- Poleciałby na koniec świata. - Można z nim jeszcze coś zrobić- roześmiał się trzeci i wyjął szpilkę zatkniętą w kołnierzu marynarki. Dziewczynka gwałtownym ruchem przygarnęła balonik. - Nie!- krzyknęła. - Nie!!! Ale nie zdołała go uratować. Szpilka przebiła napięty balonik, który jęknął i skurczył się żałośnie. Rozległ się śmiech...długi, niedobry śmiech- i chłopcy poszli dalej. A dziewczynka patrzyła na pomarszczoną gumę i wielkimi oczami, w których stały łzy, pytała: - Dlaczego oni to zrobili? Dlaczego? Dlaczego? Powtarzała to pytanie wiele razy, ale nie otrzymała odpowiedzi. "Niezwykłe baloniki"
Opracowanie: mgr Edyta Miler Wyświetleń: 3688
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |