Katalog Małgorzata Ligas Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęć zintegrowanych klasa I - blok tematyczny - Nasze zdrowie zależy od nas. Temat dnia: Nasze zabawy i gry na powietrzuNasze zabawy i gry na powietrzuSCENARIUSZ ZAJĘC ZINTEGROWANYCH - KLSA ICBlok tematyczny: Nasze zdrowie zależy od nas Cele: - Prezentacja wspólnych i indywidualnych osiągnięć uczniów nabytych w klasie pierwszej - Utrwalenie rodzajów zdań: rozpoznawanie i nazywanie zdań - Umiejętność zastosowania znaków interpunkcyjnych - Wprowadzenie pojęcia czasownik - Utrwalenie pojęć: cyfra, liczba, dziesiątki, jedności - Utrwalenie dodawania i odejmowania liczb w zakresie 30 - Zastosowanie podstawowych procedur obsługi komputera i przypomnienie zasad - Swobodne wypowiedzi uczniów na temat ulubionych zabaw - Przestrzeganie zasad i reguł obowiązujących w czasie zabaw - Nauka zabawy muzycznej "Karuzela" - Przedstawienie za pomocą farb postaci w ruchu - Rozumienie - dlaczego nasze zdrowie zależy od nas Metody i formy pracy: - rozmowa kierowana - metoda sytuacyjna - metoda zajęć praktycznych - praca z książką - pokaz - praca zbiorowa - praca indywidualna jednolita i zróżnicowana Pomoce i środki dydaktyczne: - podręczniki i zeszyty ćwiczeń "Smyk czyta i pisze"; - zadania zindywidualizowane dla uczniów słabszych; - kartki z czasownikami i rzeczownikami; - krzyżówka; - tabelki z podziałem na dziesiątki i jedności; - osie liczbowe; - szarfy; - karty ze zdaniami; - komputery i dyskietki z pokazem multimedialnym Przebieg zajęć: 1. Gry i zabawy na powietrzu - różne odmiany berka ("Krzyżak", "Przyjaciel", "Kucany", "Bocian") - przypomnienie zasad zabaw i przestrzeganie ich podczas zabawy - gry i zabawy ze śpiewem - "Stary Abraham", "Rolnik sam w dolinie", "Mało nas", "Laurencjo" - Nauka zabawy ze śpiewem "Karuzela" - ćwiczenia w ustawianiu się w szeregu i dwuszeregu oraz wykonywanie zwrotów: w prawo, w lewo, w tył. 2. Czytanie wypowiedzi Sobieradzika przez dzieci. 3. Rozpoznawanie i nazywanie zabaw na ilustracji. 4. Słowne przedstawienie przebiegu wybranej zabawy. 5. Słuchanie czytanego przez Nauczyciela wiersza "Berek". 6. Udzielenie odpowiedzi na pytania z wiersza oraz na pytania pod tekstem. 7. Układanie zdań: wykrzyknikowego i pytającego o zabawie w berka. 8. Rozróżnianie zdań i wstawianie odpowiedniego znaku przestankowego. 9. Układanie pytań do przeczytanych zdań i zapisywanie ich. 10. Gromadzenie na tablicy wyrazów oznaczających czynności - wybieranie wyrazów z podanych rozsypanych czasowników i rzeczowników. 11. Gromadzenie nazw czynności na podstawie ilustracji i uzupełnianie nimi zdań. Wprowadzenie pojęcia: czasownik 12.Wpisywanie nazw czynności do krzyżówki. Odczytywanie hasła. Wyrazy: - biegnie - kopie - rzuca - skacze - klaszcze Hasło: berek 13. Liczby trzeciej dziesiątki. - przeliczanie dzieci na rysunku i otaczanie pełnych dziesiątek pętlą (23 dzieci) - rozkład liczby 23 na cyfrę dziesiątek i jedności 14. Rozkład na dziesiątki i jedności liczb w zakresie 30. 15. Liczenie woreczków na rysunku. Ustalenie, że jest ich 21. Zapis liczby woreczków słowami. Rozkład na cyfrę dziesiątek i jedności. 16. Uzupełnianie osi liczbowej brakującymi liczbami. 17. Dodawanie i odejmowanie licz w zakresie 30. 18. Pokaz multimedialny pt. "Kolego, rusz się" - odpowiedź na pytanie: dlaczego należy gimnastykować się. 19. Zaśpiewanie poznanej piosenki "Mój komputer" - pokreślenie wartości wspólnych zabaw z rówieśnikami. 20. Przedstawienie postaci w ruchu: "Bawimy się w berka z kolegami" - farby plakatowe. 21. Zadanie pracy domowej Naucz się pięknie czytać wiersz "Berek".
Opracowanie: mgr Małgorzata Ligas Wyświetleń: 6164
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |