CZĘŚCI LEKCJI OGNIWA
|
CZYNNOŚCI UCZNIÓW |
CZYNNOŚCI
NAUCZYCIELA
|
ŚRODKI
DYDAK- TYCZNE
|
UWAGI |
DOCELOWE |
ZADANIA |
Wstępna |
Przypomnienie wiadomości |
Objaśnia pojęcie edytor tekstu, uruchamia edytor tekstu Word. Omawia poznane do tej pory elementy podstawowego menu. Przypomina na czym polega czynność redagowania tekstu. Zapisuje temat do zeszytu. |
Podaje temat lekcji, zapoznaje uczniów z celami i zadaniami czkającymi na nich.
Zadaje pytania dotyczące okna edytora tekstu oraz poznanych elementów menu. Słucha odpowiedzi uczniów, ocenia lub koryguję błędy w wypowiedziach
|
Zeszyt,
Komputer
Edytor tekstu Word
|
|
Główna
|
1. Zaznaczanie tekstu różnymi sposobami. |
Otwiera plik "Największe zwierzęta.." z wskazanego katalogu na serwerze. Zapoznają się z tekstem pliku.
Zaznaczają kolejno wiersz, akapit, wyraz, znak, blok tekstu wg metod podawanych przez nauczyciela, wykonują ćwiczenia wg poleceń nauczyciela.
|
Podaje nazwę Katalogu na serwerze
W którym znajduje się
Plik, wyjaśnia
określenie blok tekstu
wydaje polecenia
zaznaczania kolejno
wiersza, akapitu,
bloku tekstu, wyrazu,
znaku - podaje
odpowiednie metody
zaznaczania
Rozdaje karty pracy
|
Plik
"Największe zwierzęta"
Edytor tekstu
Myszka lub
Klawiatura
Plansza
|
|
2. Czcionka i jej atrybuty
|
Zaznacza wybrany akapit lub blok tekstu otwiera menu FORMAT/ Czcionka,
W otwartym oknie wybiera:
- rodzaj czcionki: Arial, Taim New Roman
- rozmiar czcionki np. 14 lub 16
- zaznacza pogrubienie, podkreślenie, kursywa
- zmienia kolor czcionki
Klika przycisk OK. Ogląda dokonane zmiany.
|
Wydaje polecenie
otwarcia pliku
z wskazanego
katalogu.
Poleca zaznaczyć
dowolny akapit lub
blok tekstu
Poleca wykonać ćw. z
karty pracy.
Obserwuje czynności
uczniów i pomaga w
korygowaniu błędów
|
Edytor tekstu
Otwarty Plik
Zeszyt
Komputer
|
|
3. Akapit i wcięcia |
Zaznacza dowolnie wybrany blok tekstu
Ustawia akapit przy pomocy znaczników na
linijce poziomej lub z menu FORMAT/
AKAPITY. W otwartym oknie ustawia prawe
Wcięcie, ustawia odstępy między wierszami
|
Wydaje polecenie, objaśnia jak wykonać ćw.
Obserwuje czynności
Ucznia koryguje wynikłe błędy
|
Otwarty plik
Komputer
Edytor Word
|
|
4. Indeks górny i dolny |
Wybiera odpowiedni tekst (cyfry lub literki) do
wykonania czynności, zaznacza go
Wykonuje czynność: menu FORMAT/ CZCIONKA,
W otwartym oknie wybiera i zaznacza indeks górny lub dolny
|
Wydaje polecenie
odnalezienia
odpowiedniego tekstu
pokazanego na
planszy, zaznaczenia
i wykonania czynności
Obserwuje i pomaga
wykonać ćwiczenie
|
Otwarty plik
Komputer
Edytor Word
Plansza
|
|
|
5. Zapisywanie
plików ćwiczeniowych w
Moje dokumenty
|
Zapisują pliki w katalogu Moje dokumenty.
Wyłączają prawidłowo komputery
|
Wydaje polecenie zapisania prac w katalogu Moje dokumenty, drukuje prace uczniów oraz wydaje polecenie wyłączenia komputerów
|
Plik
Komputery
Drukarka
|
|
Końcowa |
Omówienie i
ocena prac
|
Obserwują wydrukowane prace. Analizują przyczyny popełnionych błędów
Wykazuj sposoby łatwiejszego i szybszego wykonania pracy
|
Omawia prace uczniów, oraz przyczyny najczęstszych błędów
Oraz podaje sposoby ich uniknięcia. Ocenia efekty pracy
|
Prace uczniów |
|
Ocena lekcji |
Dobre aspekty |
|
Złe aspekty |
|
Wnioski |
|