Katalog

Monika Winiarska-Kamma
Język angielski, Konspekty

Everyday activities. Czynności dnia codziennego - konspekt lekcji

- n +

Everyday activities. Czynności dnia codziennego

Klasa: IV SP

Cele główne
Językowe
- Utrwalenie form osobowych czasu teraźniejszego

Komunikacyjne
- Utrwalenie i poszerzenie słownictwa związanego z czynności dnia codziennego

Cele szczegółowe
Językowe: (Uczeń potrafi)
- Posługiwać się formami czasu teraźniejszego

Komunikacyjne: (Uczeń potrafi)
- Posługiwać się nowym słownictwem dotyczącym czynności dnia codziennego
- Opowiedzieć swój dzień

Formy pracy: indywidualnie, w parach
Metody pracy: audiowizualna, ruchowa
Materiały dydaktyczne: kartki z obrazkami, kartki z ćwiczeniami sprawdzającymi znajomość godzin, tabela z lukami dla ucznia A i B, kartka z tekstem piosenki, kartka z kalendarza.

Przebieg lekcji:

1. Powtórzenie- "Kalambury" - uczniowie dostają na kartkach czasownik, który mają pokazać swojej grupie. Zgaduje cała klasa oraz powtarza czynności za pokazującym. Uczeń umieszcza nowe słownictwo na tablicy.
2. Piosenka- Nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki. Zadaniem uczniów jest dopasowanie czynności dnia codziennego do odpowiedniego dnia tygodnia i godziny. Następnie, uczniowie śpiewają piosenkę wykonując czynności zaprezentowane podczas kalambur.
3. Nauczyciel zadaje pytania uczniom o godziny w jakich wykonują czynności dnia codziennego (poznane na lekcji). Następnie każda para otrzymuje tabelę z lukami opisujący dzień Piotra. Uczniowie powinni uzupełnić luki poprzez zadanie partnerowi pytań.
4. Każdy uczeń otrzymuje kartkę z kalendarza i próbuje zaplanować swój idealny dzień. Następnie, odczytuje na głos.

Osiągnięcia (uczeń potrafi):
- Opowiedzieć swój dzień podając przy tym godziny wykonywanych czynności
- Używać form czasu teraźniejszego
 

Opracowanie: Monika Winiarska - Kamma

Wyświetleń: 8430


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.