![]() | ||||||||
![]() |
||||||||
Katalog Teresa Wiśnicka, Małgorzata Łada Różne, Scenariusze Dzień Czyściocha"Dzień Czyściocha" w naszym przedszkoluPrzywitanie zebranych Rodziców i dzieciCześć! To my Czyściochy! O higienę zawsze dbamy. Na "Dzień Czyściocha" wszystkich zapraszamy! Na początku przedstawienie. Szczotka, pasta oraz kubek zapraszają do tanecznych, przy myciu zębów, wędrówek. Przedstawienie pt. "Kino w łazience" wg scenariusza Wandy Chotomskiej w wykonaniu dzieci sześcioletnich Występuje troje dzieci. mają one rekwizyty w postaci dużych, zrobionych z kartonu, przyborów do mycia zębów: szczotki, pasty i kubka. Podczas występu dzieci poruszają przedmiotami, jak kukiełkami w teatrzyku. Piosenkę "Szła szczoteczka..." na melodię "Szła dzieweczka..." śpiewają wszystkie starszaki. W tym czasie trójka występujących dzieci tańczy w kole. Na słowa "Kto zawsze, kto zawsze o zęby dba..." odwracają się do widowni. Szczotka Jestem szczotka Tuba Jestem tuba Szczotka Pani tuba jest za gruba Tuba Jestem gruba, ale schudnę, bo to wcale nie jest trudne Szczotka Buzia sama się otwiera, mycie zębów będzie teraz. Będę myła zęby póty, aż umyję w dwie minuty! Kubek Teraz pora na mój występ. Dam ci trochę wody czystej. Wypłucz buzię, umyj szczotkę i piosenki zanuć zwrotkę. Razem Szła szczoteczka do kubeczka, do kubeczka szła ha, ha, ha (3 razy) I cieszyła się wraz ze mną, jak piosenka ta ha, ha, ha (3 razy) Kto zawsze, kto zawsze o zęby dba ten uśmiech wesoły na twarzy ma (3 razy) Wspólne śpiewanie piosenki "Szczotka, pasta..." Nauczycielka prowadząca konkurs zachęca dzieci z sali do śpiewania razem ze starszakami. Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda Tak się zaczyna wielka przygoda Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, Kto ich nie myje, ten ma kłopoty Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć! Szczotko, szczotko, hej szczoteczko o o o Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko o o o W prawo, w lewo, w lewo, w prawo o o o Po jedzeniu kręć się żwawo o o o Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć! Rozwiązywanie zagadek Teraz wszyscy się staramy. Do umysłów zaglądamy, bo zagadek nadszedł czas. Nagrody za to na nas czekają - szczotki do zębów już się kłaniają i proszą "używajcie często nas". Nauczycielka, z sali, wybiera ośmioro dzieci. każde z nich losuje zagadkę. Nauczycielka odczytuje ją i daję zawodnikowi czas do namysłu. Zawodnik może konsultować się z grupą, jeśli odgadnięcie zagadki sprawia mu kłopot. Za prawidłową odpowiedź zawodnik otrzymuje nagrodę.
Najeżona jest jak jeż lecz nikogo nie kłuje tylko żeby szoruje. (szczotka do zębów) Wisi w łazience, wycierasz nim ręce (ręcznik) Służy do prania, służy do mycia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. (woda) Choć to nie zwierzę zęby posiada włoski na głowie równo układa. (grzebień) Jest biała lub kolorowa, siedzi w tubie, zęby czyścić nią lubię. (pasta do zębów) Biała, duża z wodą lecz w niej nie utoniesz nim woda ostygnie prędko wskakuj do niej. (wanna) Panowie i panie! Myć włosy to moje zadanie. (szampon) Nauka wiersza "Przedszkolaczek" J. Korczakowskiej Aby każdy z nas pamiętał jak o czystość trzeba dbać wspólnie uczymy się wierszyka Zaczynamy - raz i dwa. /Wszyscy wspólnie uczymy się wierszyka. Chętne dzieci, które się zgłoszą, aby powiedzieć wiersz, dostają nagrodę. / Przedszkolaczek mały, duży wie, do czego mydło służy. Płynie woda, plusk w łazience i już czyste uszy, ręce. Przedszkolaczek mały, duży wie, do czego gąbka służy. Gąbka, ręcznik, pasta, szczotka i - czyściejszy jest od kotka. Przedszkolaczek, proszę pana, Chętnie zęby myje z rana. Patrzy w lustro roześmiany, Bo ma białe wąsy z piany. Quiz "Dbam o higienę" Teraz dla starszych Quiz rozpoczynamy - prawdziwą odpowiedź z wielu wybieramy. W tym konkursie biorą udział dzieci starsze. Sześcioro dzieci losuje sześć numerków. Następnie nauczycielka czyta poszczególne zadania, do których trzeba dodać właściwe zakończenie. 1. Myję ręce: a) gdy są brudne b) przed jedzeniem c) po skorzystaniu z toalety d) w każdym z tych trzech przypadków 2. Kąpię się: a) tylko przed świętami b) codziennie c) raz w tygodniu 3. Myję zęby: a) tylko, kiedy wybieram się do dentysty b) przynajmniej dwa razy dziennie po posiłku c) tylko wtedy, gdy przypomni mi o tym mama 4. Podczas kąpieli: a) myję całe ciało b) myję tylko buzię, ręce i nogi c) myję tylko prawą nogę, bo mama wieczorem sprawdza 5. Zęby myję: a) szybko, aby zdążyć się jeszcze pobawić b) machając jeden raz lewo, jeden raz w prawo, tylko tak, aby w buzi pachniało pastą c) powoli i dokładnie, masując zęby, dziąsła i język kolistymi ruchami 5. Higiena to: 1. fajna zabawa 2. bajka na dobranoc 3. dbanie o czystość Za każdą prawidłową odpowiedź zawodnik otrzymuje nagrodę. Konkurs "Wybierz przybory potrzebne do dbania o czystość" Najmłodsze dzieci też do zabawy zapraszamy. Proszę - wśród wielu przedmiotów te, służące do mycia wybieramy. W pojemniku są różne przedmioty: ręcznik, mydło, książka, kredka itp. Wybrane dzieci mają wyjąć te, które służą do utrzymywania czystości, uzasadniają swój wybór. Za prawidłowo wybrane i nazwane przedmioty - nagroda. Piosenka "Mydło wszystko umyje..." Po wielkim wysiłku jest wspólne śpiewanie o tym co się ciągle pieni, a więc - "Mydło wszystko umyje..." Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca Skacząc z ręki do ręki złapie czasem zająca Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy i do wspólnej zabawy prosi wszystkie brudasy! Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję. Mydło, mydło pachnące, jak kwiatki na łące! To już koniec. Pięknie się żegnamy. Do dbaniu o czystość wszystkich zapraszamy! Zaproszenie dzieci do konkursów wewnątrz grup, aby wszystkie dzieci mogły otrzymać nagrodę np.: staranne mycie rąk przed obiadem, czy zębów po obiedzie, zagadki "poznaj przedmiot za pomocą dotyku", "zgadnij, co robię" itp. Jako nagrody proponujemy szczoteczki do zębów.
Opracowanie: Małgorzata Łada Wyświetleń: 4051
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |