AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Olga Wierzbicka-Kromkiewicz
Uroczystości, Scenariusze

Podróż dookoła świata - scenariusz imprezy z okazji Dnia Dziecka dla dużej grupy (40 osób). (kl I-II gimnazjum).

- n +


Czas trwania: 2-3 godz.

Cele:

  • Poznawanie nowych sposobów wyrażania siebie i swoich uczuć poprzez zabawę;
  • Rozwijanie inwencji twórczej i pomysłowości dzieci;
  • Wdrażanie w role społeczne, normy i zasady współżycia grupowego;
  • Stwarzanie możliwości kontaktów interpersonalnych pomiędzy wszystkimi dziećmi w grupie;

Czynności wstępne:

Przygotowanie spisu i zgromadzenie materiałów pomocniczych: kolorowe losy w formie przypinek na bluzkę z kartonu, akcesoria turystyczne (torby, plecaki, mapy, aparat fotograficzny ...), koce, włóczka, gumowe piłeczki, kolorowe balony, mazaki, kolorowe papiery, bibuła, kostiumy, karton lub skrzynia, kaseta magnetofonowa z tańcami integracyjnymi.


1. Zabawa w kole "Domino afrykańskie" - pozwalająca na szybkie przypomnienie sobie imion dzieci biorących udział w zabawie. Wszyscy stoją w kole. Jedna osoba rozpoczyna podając swoje imię, następnie przedstawia swój ruch i okrzyk. Wszyscy po kolei powtarzają jej imię, przenoszą ruch i okrzyk. Gdy dociera do prawego sąsiada osoby rozpoczynającej, on podaje swoje imię, ruch i okrzyk. Zabawa kończy się gdy wszystkie osoby przedstawią się.

2. Przygotowania do wielkiej podróży - dzieci przygotowują ekwipunki na wyprawę: pakują torby i plecak z niezbędnymi rzeczami, biorą aparaty fotograficzne, mapy, paszporty. Każdy turysta otrzymuje kolorowy los. Zadaniem każdego jest odszukać osobę, która ma brakującą część do jego elementu np.: aparat fotograficzny - rolka z filmem, śpiwór - namiot itp. W dalszej części imprezy w zabawach w parach osoby z całym losem będą tworzyć parę.

3. Ustawiamy dzieci jeden za drugim - jedziemy pociągiem do pierwszego miejsca naszej wyprawy - na zimny kontynent Antarktydy. Wykonujemy prosty pląs "Pingwinek" śpiewając piosenkę:

O, jak przyjemnie i jak wesoło,
W pingwinka bawić się, się, się.
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!
Cały pląs powtarzamy kilka razy.

1. Następnie z Antarktydy udajemy się w dalszą podróż tratwą, którą musimy sami zbudować. Do dyspozycji mamy koce oraz kłębki włóczki. Dzielimy dzieci na zespoły 5 -6 osobowe. Każdy zespół buduje swoją tratwę wg własnego pomysłu. Gdy tratwy są już gotowe, wypływamy : na każdej tratwie blisko siebie przyklęka, podpierając się na rękach 5 osób. Najlżejsze dziecko kładzie się na płaskich grzbietach tych 5 osób, które naśladują ruchy tratwy na wodzie - kołyszą się, kręcą, unoszą w górę i w dół.

2. Po wyczerpującej podróży tratwą dotarliśmy do gorących wybrzeży Afryki. Na pustyni, przy oazie, spotykamy synów pustyni. Witają się z nami: podnoszą swą prawą dłoń od czoła poprzez usta do piersi, potem zakreślają prawą ręką szeroki łuk do tyłu i mówią "salam", następnie kłaniają się. Wszystkie dzieci po kolei wykonują gest powitania.

3. Dotarliśmy do afrykańskiej dżungli. Tutaj bawimy się w zabawę "Zoolodzy w buszu". Zabawa w kole ze stałym powtarzaniem pytań. Prowadzący podaje siedzącemu po lewej stronie sąsiadowi piłeczkę i mówi: to jest Ompf. Sąsiad pyta z powrotem: co to jest?. Otrzymuje tę samą informację: to jest Ompf. Przedmiot jest podany dalej. Pytanie wraca z powrotem: co to jest? za każdym razem do prowadzącego. Gdy Ompf jest wysłany , rozpoczyna swoją drogę Snorch. Również po kole ale w drugą stronę.

4. Po odwiedzeniu czarnego lądu polecimy balonem w dalszą podróż. Rozdajemy dzieciom baloniki i prosimy aby je nadmuchały. Następnie mazakiem rysujemy na balonie swoją twarz. Wszystkie balony łączymy w jeden duży latający balon i lecimy.

5. Podczas międzylądowania zatrzymujemy się w Tybecie. Tubylcy siedzą a stokach i uśmiechają się do nas przyjaźnie. Na powitanie wystawiają nam języki, które zwijają w buzi. Pokazują nam w ten sposób, że nie są opętani przez demona, który farbuje ich języki na czarno. Dzieci odpowiadają takim samym pozdrowieniem.

6. Dolatujemy balonem do Australii. Z głębin morskich wyciągamy na brzeg tajemniczą skrzynię. Jest to zabawa pantomimiczna. Jedna osoba otwiera skrzynię i wyciąga z niej różne przedmioty. Przedstawia je pantomimą. Zadaniem grupy jest odgadnąć jaki to przedmiot.

7. Teraz odpoczywamy na pięknej słonecznej plaży. Aby wprowadzić się w lepszy nastrój poddajemy się relaksacyjnemu masażowi. Ćwiczenie w parach (osoby o tym samym losie). Leżymy na brzuchu. Druga osoba wykonuje następujące ruchy:

  • Leciutko uderzamy palcami po plecach leżącego tak, jak gdyby chodziły po nim mrówki;
  • Palcami wskazującymi i środkowymi obu rąk stukamy lekko, naśladując niewielki deszczyk;
  • Tak samo uderzamy, ale mocniej, robiąc większy deszcz;
  • Przesuwamy dłońmi po plecach w jednym kierunku, cicho mówiąc "szuuuu"- naśladując w ten sposób efekt burzy;
  • Kładziemy ręce na ciało leżącego i delikatnie nim kołyszemy;
  • Palcem przesuwamy po ciele leżącego, robiąc rowek tak, jakby spływały krople potu po plecach.
8. Następny etap podróży pokonamy statkiem. Aby podróż upłynęła nam szybciej pobawimy się w zabawę ze śpiewem. Siadamy w kręgu. uderzamy w rytm melodii dłońmi w swoje uda, następnie lewą dłonią w swoje prawe udo a prawą w lewe udo kolegi po prawej stronie. Potem znowu dłońmi uderzamy w swoje uda a potem lewą dłonią prawe udo kolegi po lewej stronie a prawą dłonią swoje lewe udo. Śpiewamy piosenkę:

Płynie statek z bananami w siną dal,
Porura, rura, parura ra.
A każdy ładowacz śpiewa tak
Podaj mi podaj bananów kosz.
Podaj, podaj mi, podaj mi podaj bananów kosz.
Podaj, podaj mi, podaj mi podaj bananów kosz.
Po każdej zwrotce zwiększamy tempo śpiewania i tempo uderzania dłońmi w uda.

9. Dopłynęliśmy do USA. Amerykanie to bardzo taneczny naród, zapraszają nas do tańca w parach "Swing w uliczce"

10. USA opuszczamy samolotem. Wszystkie dzieci udają samoloty, biegają wydając przy tym odgłosy charakterystyczne dla silnika. Lądujemy w Królestwie Wielkiej Brytanii. Udajemy się na dwór królewski. Jedno dziecko będzie królem, pozostałe umawiają się na boku, jaką czynność będą naśladować mimicznie przed nim. Potem idą do króla i mówią: dzień dobry, panie królu. Ten odpowiada: dzień dobry wam dzieci. gdzieście były? Dzieci odpowiadają: np. w Afryce, na tratwie itp. Król pyta: a co tam robiłyście?. Dzieci naśladują wcześniej umówioną czynność. Zadaniem króla jest odgadnąć o jaką czynność chodzi. W zabawie można zamienić się kilka razy rolami.

11. Po wizycie u króla wracamy do domu konno. Taniec integracyjny "Konik".

12. Po powrocie do domu dzielimy się wrażeniami z podróży. Na termometrze uczuć określamy temperaturę naszych uczuć jakie towarzyszyły nam podczas zabawy. Jest to także informacja zwrotna dla organizatora zabawy.

13. Na zakończenie dnia organizujemy dzieciom "Bal turysty", na którym będą mogły zaprezentować się w wymyślonych przez siebie ciekawych strojach.

Opracowanie: mgr Olga Wierzbicka Kromkiewicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6496


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.