Plan pracy nad czytaniem ze zrozumieniem
Czytanie ze zrozumieniem jest podstawowym warunkiem sukcesu szkolnego. Uczeń
systematycznie doskonali technikę czytania szczególnie na etapie kształcenia
zintegrowanego. Nauczyciel zachęca do czytania i ukierunkowuje na zrozumienie
treści.
Aby usystematyzować działania w tym kierunku, postanowiłam ułożyć plan pracy nad
czytaniem ze zrozumieniem na etapie kształcenia zintegrowanego. Wszystkie
działania będą uporządkowane i zamierzone oraz pozwolą na analizę postępów
ucznia w zakresie czytania.
Działanie |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. Badanie techniki czytania głośnego |
Stosowanie testu do badania techniki czytania głośnego J. Konopnickiego.
-
Informowanie rodziców na zebraniu o wynikach testu - Analiza graficzna
wyników |
-Dwukrotnie w ciągu semestru. - raz w semestrze |
2. Sprawdzenie czytanego tekstu |
Nauczyciel odpytuje każdy zadany tekst, wpisuje ocenę do zeszytu, aby na
bieżąco informować rodziców. |
-Na bieżąco |
3. Organizowanie klasowych konkursów czytania |
Uczniowie czytają, wybory klasowego MISTRZA CZYTANIA. |
- dwukrotnie w semestrze |
4.Analizowanie stanu czytelnictwa |
systematyczny kontakt z Biblioteką - comiesięczny wykaz wypożyczonych
książek |
- raz w miesiącu analiza czytelnictwa |
5. Samodzielne czytanie co najmniej 3 lektur |
praca nad lekturą w klasie - testy sprawdzające znajomość lektury |
W/g planu dydaktycznego |
6. Zachęcenie do czytania w czasie ferii i wakacji |
- Chętni uczniowie malują ilustracje do przeczytanych książek,
prezentują w klasie |
- po feriach |
7. Stosowanie analizy testów czytania ze zrozumieniem |
- Uczniowie odpowiadają pisemnie na pytania dotyczące czytanego tekstu |
- raz w miesiącu |
8. Konkursy czytelnicze |
- Udział w konkursach czytelniczych w bibliotece |
W/g planu biblioteki |
9. Pasowanie na czytelnika biblioteki |
- Udział uczniów klasy II w uroczystym pasowaniu na czytelnika w
bibliotece. |
- klasa II |
Opracowanie: Bożena Wojciechowska