Katalog

Małgorzata Rzepiela
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Kreatywne myślenie i twórcze działanie w nauczaniu zintegrowanym - konspekt zajęć w klasie I w ramach innowacji

- n +

"Dokończ akcję" - rozwijanie ekspresji plastycznej i pobudzanie wyobraźni

KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE I W RAMACH INNOWACJI "KREATYWNE MYŚLENIE I TWÓRCZE DZIAŁANIE W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM"

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
- ekspresyjnie wyrazić swoje myśli w formie plastycznej i ruchowej,
- wykorzystywać swoją wyobraźnię w działalności plastycznej i ruchowej,
- współdziałać w grupie.

Metody pracy: pogadanka, drama, działalność praktyczna uczniów

Formy pracy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita

Środki dydaktyczne: tekst do "Gry z tekstem baśni", tekst do "Dokończ historię", kartki, kredki

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Czynności organizacyjno - porządkowe.
2. Wprowadzenie do tematu. Pogadanka na temat wyobraźni, określenie jej jako Wewnętrznych Oczu.
3. Ćwiczenie Gra z tekstem baśni.
Nauczyciel głośno i z przystankami czyta tekst, którego treść stanowi osnowę dramy. Jest to fragment dowolnej baśni. Gdy nauczyciel robi przerwę uczniowie za pomocą gestów, mimiki, ruchów, dźwięków odtwarzają treść.
4. Ćwiczenie Dokończ historię.
Nauczyciel opowiada dowolną historię aż do momentu, który umożliwi uczniom stworzenie ciekawych pomysłów na jej zakończenie. Uczniowie po wysłuchaniu początku opowiadania wymyślają ciąg dalszy historii i przedstawiają go za pomocą rysunku. Wymyślają także do niego ciekawy tytuł.
5. Praca praktyczna uczniów.
6. Omówienie prac w kręgu.
7. Ćwiczenie Spacer.
Uczniowie spacerują po sali, a nauczyciel podaje im hasła, na które dzieci reagują:
- idziecie boso po gorącym piasku,
- idziecie boso po śniegu,
- idziecie po lodzie,
- idziecie w silnym wietrze,
- idziecie wysoką trawę.
8. Podsumowanie zajęć i ocena uczniów.
 

Opracowanie: Malgorzata Rzepiela

Wyświetleń: 4607


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.