AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Mrowińska
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz programu artystycznego z okazji Święta Szkoły nr 2 w Świdwinie

- n +

Scenariusz programu artystycznego z okazji Święta Szkoły nr 2 w Świdwinie

Dekoracja: okolicznościowy napis, kwiaty, kolorowe balony, itp.

Osoby: Uczniowie:1,2,3,4,5,6,7; chórek szkolny; grupy taneczne: tańca ludowego, towarzyskiego, hip- hopowcy

/Na scenę wchodzą dzieci - chórek szkolny, ubrani odświętnie z barwnymi akcentami: wstążki, kolorowe kokardy we włosach, tarcze. Ustawiają się centralnie na scenie /.
1.Piosenka pt. "Dokąd biegniesz?"

a/ Dokąd biegniesz bardzo wcześnie,
Same nogi wiodą cię.
Tu trafiłbyś nawet we śnie,
Bo najlepiej przecież wiesz:
Ref. Że w naszej szkole jak w dobrym kinie,
Szybko ciekawie przemija czas.
Bo nasza szkoła z radości słynie,
My ją lubimy, a ona nas.
b/ W szkole czeka cię przygoda,
Nową wiedzę znajdziesz tu.
Gdy wakacje są, to szkoda.
Potem tu powrócisz znów.
Ref. Bo w naszej szkole jak w dobrym kinie...

Uczeń 1. / Wchodzi na scenę/:
Dziś nasza szkoła z pewnością wiecie,
Obchodzi swoje kolejne - lecie.
Cieszą się dzieci i pedagodzy,
Jednako mili, jednako drodzy,
W odświętnej gali siedzą na sali.
Gości specjalnych też dzisiaj mamy!
Serdecznie wszystkich gości witamy,
Do świętowania z nami dnia zapraszamy!

2. Pios. pt.: "Urodziny szkoły" / w wykonaniu chóru szkolnego/.
Dzisiaj urodziny szkoły,
Naszej szkoły numer dwa.
Dzień tak piękny i wesoły,
Z serc więc płynie melodia ta:
Ref. Niech ci słonko zawsze świeci,
Niech Cię lubią wszystkie dzieci.
Niech Ci uczniów wciąż przybywa,
Bądź radosna i szczęśliwa.
My kochamy bardzo Cię.
"Dwójka" szkołą naszą jest!

Uczeń 1.
Najpierw przeprowadzimy test.
Czy są chętni? Śmielej! Zapraszamy do udziału! /Czworo dzieci zgłasza się i wychodzi na środek /
Testów jest w szkole obecnie wiele.
Lecz ten nadzwyczaj prosty jest.
Odpowiedzcie proszę koledzy i przyjaciele:
Kto patronem szkoły jest?

Dziecko 1.
Odpowiedź prosta - Emilia Gierczak

Uczeń 1.
Czym się wsławiła, kto pamięta?

Dziecko 2.
Nasza patronka Emilia Gierczak,
O niepodległość Polski walczyła.
Zginęła w walkach pod Kołobrzegiem,
A jej mogiła jest w Zieleniewie.

Dziecko 3.
W albumach starych pożółkłe kartki,
Pożółkłe listy i fotografie,
Przypominają losy jej życia,
Wpisane w dawne, wojenne czasy.

Dziecko 4.
Dzisiaj w kąciku naszej patronki,
Bukiety kwiatów składamy.
Śpiewamy pieśni, głosimy wiersze,
Historię przypominamy.

Uczeń 1.
Brawo! Gratulacje! Test zdaliście na sześć! / Uczeń 1 podchodzi do dzieci i gratuluje im/
Szkoła to miejsce pierwszych sukcesów,
Miejsce przyjaźni i radości.
Miejsce dla ciszy i dla śpiewu
Dziś niech w niej radość i śpiew zagości!
/Na scenie pojawiają się: Uczeń 4 i 5/

Dziecko 4.
W "Dwójce" szczęście mnie spotkało,
Na początku byłem sam.
Ale teraz w drugiej klasie,
Przyjaciela swego mam.

Dziecko 5.
Przyjaciel to do siebie ma,
Że zawsze przy mnie jest.
I gdy mi smutno, albo źle,
Stać go na miły gest.
/Uczniowie: 4 i 5 wykonują pios.3. wtóruje im chór szkolny/.

Pios. 3.pt.: "Nasza klasa"
a/Co dzień rano ze snu budzę się wesoły,
Nawet gdy wichura huczy i deszcz leje.
Biorę plecak i z ochotą mknę do szkoły,
Gdzie czekają na mnie moi przyjaciele.
Nasza klasa to po prostu paczka zgrana,
Nikt na dąsy, złe humory nie ma chęci.
W naszej klasie uśmiech gości już od rana
I nikt z nudów się w ławce nie wierci.
Ref. I choć się krótko znamy, o sobie wiemy wiele,
Z tajemnic się zwierzamy, jak starzy przyjaciele.
A kiedy ktoś się smuci, bo troski go dogonią,
Służymy przyjacielską dłonią...
b/W tamtej ławce siedzi pewien mój kolega,
Co pomaga wszystkim, bo na wszystkim zna się.
A tam drugi, co najszybciej w szkole biega,
Ja z najmilszą koleżanką siedzę w klasie.
I nie kłóci się tu nikt, ani nie płacze,
Razem zawsze miłe chwile szybko płyną,
Ale jutro znowu z nimi się zobaczę,
Żeby cieszyć się każdą godziną.
Ref;I choć się krótko znamy, o sobie wiemy wiele...

Uczeń 2.
Na nudę w szkole nie narzekamy,
Dzieje się w niej dużo, oj dzieje!
Ćwiczymy ciągle umysły i ciała,
A przy tym dobre humory mamy!
Pios.4. pt. "Ćwicz!" /Wykonuje chórek szkolny podzielony na grupę śpiewającą i ćwiczącą przy piosence/.
Ćwicz, aż wykonasz, prostuj ramiona,
Pompki, rowerek rób.
Ciało rozruszasz nawet, gdy tusza
Lub coś przeszkadza znów,
Dla polepszenia swej kondycji teraz,
Dla doskonalenia też,
Co chcesz, wybierasz,
Ten lub inny zestaw
Skłon, przysiady, koci grzbiet.
Ref: A może raz dwa, raz dwa, w górę, w bok,
Do przodu, razem, w tempie, powtórz krok.
I jeszcze góra, góra, potem dół,
Przy dźwiękach krok i każdy ruch,
I jeszcze obrót, szybki obrót raz,
Zatrzymaj, dostaw, skrzyżuj, pewnie stań,
Tak ćwiczą aerobik znany już,
Przy dźwiękach krok i każdy ruch.
W miejscu marsz, czas na oddech, czas,
A po nim zaraz w tył, gdy się zmieni rytm.
Tak wygląda ta, ta gimnastyka ciał,
Tak ćwiczą aerobik znany już
Przy dźwiękach krok i ruch. /bis/
/Na scenę wchodzą: Uczeń 3 i 4/

Uczeń 3.
Kto lubi tańce?

Uczeń 4.
Ja lubię,
Bardzo - patrzeć jak inni tańczą.
Więc powiem wam w sekrecie,
Wie o tym tylko Tomek i jeszcze kilka osób,
W tym także Kaśka,
Że w naszej szkole jest super para taneczna!
- piegowaty Michał i ruda Baśka.../Uczniowie: 3 i 4 śpiewają pios. 5. Wtóruje im chór/.
Pios. 5. pt.: "Zakochany Michał"
a/ Ruda Baśka ma zadarty nosek,
Koński ogon i zielone oczy
I najlepiej z całej naszej klasy,
Na popisach i turniejach tańczy.
Piękne tango i ognistą sambę,
Rumbę, cza-czę - wszystko doskonale zna.
I do tego jeszcze najpiękniejsze,
Kolorowe i błyszczące stroje ma.
Ref. Piękne stroje ma... bis. / śpiewa chórek/
b/ Piegowaty Michał z szóstej klasy,
Który dotąd tylko mięśnie ćwiczył,
Dzisiaj w wolne chwile przed lekcjami,
Różne, trudne kroki musi liczyć.
Ćwiczeniami ranek się zaczyna,
Ćwiczeniami każdy wieczór kończy się.
Piegowaty Michał z szóstej klasy,
Mistrzem świata w przyszłym roku zostać chce.
Ref. Mistrzem zostać chce...bis. /śpiewa chórek /
c/ Ruda Baśka, Piegowaty Michał,
W dyskotece szkolnej pierwsza para.
Wszyscy patrzą, każdy naśladuje,
Więc jak może, tak się Michał stara.
Piękne tango i ognistą sambę,
I jak cza - czę tańczyć także dobrze wie,
Bo ten Michał bardzo miły chłopiec,
Mistrzem świata w przyszłym roku zostać chce.
Ref. Mistrzem zostać chce - bis. / Chórek schodzi ze sceny /

Uczeń 3.
Są dzisiaj w naszej szkole,
Prosimy na parkiet wspaniałą parę z grupą towarzyszącą.
/ Popisy taneczne grupy tańca towarzyskiego. Następnie na scenę wchodzi
Uczeń 5 /lub uczennica/ w stroju krakowskim/.


Uczeń 5.
Rumba, czacza, walc angielski, fokstrot,
Tak, doprawdy - tańce te coś w sobie mają.
Lecz ja wolę tańce inne zgoła:
Krakowiaka, polkę, poloneza gdy zagrają,
To aż nogi same ruszają do tańca.
No i pani często mówi mi że, że jestem,
Do wszystkiego zdolny i do tańca, i różańca.
Cieszę się i bardzo mi przyjemnie,
Że ktoś tak głęboko wierzy we mnie.
/ Krakowiak w wykonaniu uczniów klas młodszych. Następnie na scenę wchodzą hip - hopowcy. Rapują tekst. /

Hip - hopowiec 1.
W naszej szkole panuje,
Od zawsze taneczno - sportowy duch.
Każdy uczeń tu ćwiczy i pracuje za dwóch.

Hip - hopowiec 2.
Energii w sobie takie olbrzymie pokłady mamy,
Że wciąż je na różne umiejętności w szkole przekładamy.

Hip - hopowiec 1.
Hip - hop, to dobry sposób na życie,
Z pewnością sami to przyznacie, gdy nas usłyszycie.
Przed wami zespół hip - hopowy do prezentacji gotowy!
/ Popisy taneczne hip - hopowców. Po nich na scenę wchodzą: Uczeń 6 i 7 /.

Uczeń 6.
Szkoło, choć czasem na Ciebie narzekamy,
Bo trzeba uczyć się pilnie całe ranki,
Lecz wiedz, że z sentymentem wspominamy
Czasy, gdy czytaliśmy pierwsze czytanki.

Uczeń 7.
Życzymy ci szkoło, w dniu Twojego święta,
By każdy uczeń o Tobie pamiętał.
I dziś już doceniał trud nauczycielski,
Przepełniony troską i miłością wielką.

Uczeń 6.
Przyrzekamy także, w co bardzo wierzymy,
Że Twoje marzenia w przyszłości spełnimy
I pasje nasze w "Dwójce" rozwijane,
Będą zawsze w nas pielęgnowane.

Uczeń 7.
Talenty szkolne, których mamy wiele,
Wyznaczą nam długodystansowe cele.
A wsparte wiedzą - nadzieję taką mamy,
Dodadzą nam skrzydeł.
Przyszłość swą wygramy!
/Na scenę wchodzi chórek. Uczniowie śpiewają piosenkę pt. "My uczniowie" /.
6. Pios. pt. "My uczniowie"
Nie zawsze wiemy, gdzie leży Pernambuco,
Nie zawsze wiemy, jak pisać słowo "chrząszcz",
Jak to tam było z tą starożytną sztuką,
Nie zawsze wiemy, bo taki tego gąszcz!
Nie pamiętamy, kogo tam zjadły myszy,
Który to władca, którego wygnał precz...
Lecz zawsze wiemy,
Po ile są lewisy,
No i o której
W środę zaczyna się mecz.
Ref:
Gębule jak słoneczka -
To my uczniowie!
Na lekcjach śmiechu beczka,
To my, uczniowie!
I uszy wciąż do góry,
Bo może ktoś podpowie,
Serduszka otwarte,
Zielona wiosna w głowie.
To my, to my,
Uczniowie!
/ Uczniowie kłaniają się i tanecznym krokiem schodzą ze sceny /.

Wykorzystane materiały:
- Pios. pt. "Nasza szkoła" - sł. Grażyna Małkowska, m. Aleksander Kowalczyk w: "Ja, Ty, My. Poznaję świat i samego siebie". Śpiewnik Didasko;
- Pios. "Urodziny szkoły" - sł. i m. A. Mrowińska
- Pios. pt. "Ćwicz" - sł. Jerzy Ostrowski, m. Ewa Chodecka,
- Pios. pt. "Tańczą same" - sł. Jerzy Ostrowski, m. Ewa Chodecka w: Śpiewajmy razem. Śpiewnik dla ucznia klasy IV - VI szkoły podstawowej. GAWA, 1983;
- Pios. "Zakochany Michał" - sł. Elżbieta Buczyńska, m. Jarosław Piątkowski;
- Pios. "My uczniowie" - sł. i m. T. Klimowski w: Gdyby do szkoły chodziły anioły. KAW, 1988.


 

Opracowanie: Aneta Mrowińska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7913


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.