AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Morawska-Kostrzewa
Różne, Scenariusze

"Królestwo kolorów" - zabawy integracyjne, konkurs sprawnościowy. Scenariusz zajęć świetlicowych

- n +

"Królestwo kolorów" -zabawy integracyjne, konkurs sprawnościowy

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

Cele:

ogólny:

-umożliwienie dzieciom doznania radości ze wspólnej zabawy,

szczegółowe:

-rozwijanie zainteresowań tanecznych,
-wyrażanie swoich uczuć w zabawie kolorami,
-współpraca z grupą w celu osiągnięcia sukcesu.

Metody pracy:

zabawowa, pokaz, przeżywanie, ekspresji ruchowej i plastycznej, praktyczne działanie.

Formy:


indywidualna, grupowa, zbiorowa.

Środki dydaktyczne:

pompony na ręce z kolorowych bibuł (kolory: niebieski, zielony, żółty, czerwony), kwiaty z kartonów w tychże kolorach, płyta CD- Las ketchup "Asereje," kaseta z nagraniami utworów KLANZY- "Kazatschok," pastele, bezbarwne kalki techniczne, żelazko i stół do prasowania, gwizdek,
gazety, pudła kartonowe, tablica punktacji przypięta do ściany, brystole z napisami: zajęcia podobały mi się, zajęcia nie podobały mi się, klej.

Przebieg zajęć:

1.Powitanie.

Popatrzcie obok nas stoją 4 kolorowe pudła. Co się w nich znajduje? W każdym umieszczone są pompony w 4 kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym, czerwonym. Za chwilę każdy z was wybierze sobie jeden ulubiony przez siebie kolor, wyjmie z pudełka 2 pompony i założy je na swoje ręce. Wychowawca przypina każdemu dziecku kwiatek w kolorze ozdoby na ręce.

Zabawa "Czuję się powitany"
(dzieci siedzą w kręgu.)
Pobawimy się w zabawę pt. "Czuję się powitany." Za chwilę będę wymieniała kogo pragnę powitać. Osoby witane wstają i machają rękami do wszystkich pozostałych.
Pragnę powitać wszystkie dzieci, które:
- lubią jeździć na rowerze,
- chętnie piją mleko,
- mają na sobie coś niebieskiego,
- lubią owoce,
- ubrane są w spodnie,
- lubią słodycze
- nie były jeszcze powitane.

2. Zabawa "Królestwo kolorów"

Usiądźcie według wybranych kolorów.(dzieci siedzą w kręgu-4 grupy, brakuje krzesła dla jednego wychowanka, który znajduje się wewnątrz koła). Jego zadaniem będzie wymienić nazwę 2 kolorów, które występują w grupach np. żółty-niebieski. Dzieci będą wymieniać się miejscami.

Jeśli prowadzące dziecko wypowie słowa "Królestwo kolorów" wszyscy szybko opuszczają swoje miejsca i siadają na wolnych krzesłach. Ten, który nie znajdzie miejsca prowadzi zabawę.

3.Wspólny taniec "Asereje."

Wychowawca świetlicy pokazuje układ taneczny do nagrania odtwarzanego z płyty C D. Wychowankowie ćwiczą go i tańczą z pomponami na ręku.

4.Taniec Kasatschok
(z utworów KLANZY).
Wychowankowie siedzą na krzesłach Wychowawca pokazuje układ ruchów koniecznych do wykonania na siedząco tańca.

2 klaski
3 tupnięcia naprzemienne nogami
powtarzamy dwukrotnie
3 klaski
"przeciąganie się" - ręka lewa na potylicy prawa na plecach i zamiana
ręce skrzyżowane na piersiach, nogi na przemian wysuwane do przodu.
Złożenie pomponów (w miejscach wskazanych przez nauczyciela według kolorów potrzebne będą do konkursu sprawnościowego)
Usiądźcie przy stolikach.

5.Praca plastyczna-kolorowanie pastelami bezbarwnej kalki technicznej.

Każdy z was używając pasteli pokoloruje kalkę na różne kolory lub różne odcienie tego samego koloru, mogą to być plamy, kółka, kropeczki, linie, "mazaje," kreski. Ważne jest, aby cała kartka była zamalowana. A teraz proszę złożyć kartkę na pół i położyć ją na wskazanym stole. (Następuje złożenie prac na jednym stole.) Wychowawca zaprasowuje kalki żelazkiem w celu rozmycia kolorów. Kalki przyklejane są na kolorowe kartki xero.

6.Wystawa prac w kąciku GALERII KOLORU.
Wypowiedzi wychowanków na temat swojej pracy: autoprezentacja, samoocena.

7.Zabawy z gazetami-konkurs sprawnościowy
(wyniki umieszczane na tablicy punktacji wiszącej na ścianie).
Konkurencje 4 kolorowych drużyn:

- wykonanie kul z gazet, zbieranie ich, składanie do kolorowych pudeł (każda drużyna ma swoje pudło, wykonuje zadanie w określonym sygnałami czasie). Najwięcej punktów zdobywa drużyna, która zbierze najwięcej kul do swojego pudła (po 1 pkt. za kulę). Wyjęcie kul.
- rzuty kulami z odległości do kosza-pudełka, uczestnicy mają po 3 rzuty, za każde trafienie 1 pkt.
- taniec pary na składanej gazecie, (po jednej parze z każdej drużyny). Zwycięża para, która najdłużej utrzyma się w tańcu nie dotykając podłogi, otrzymuje ona 4 pkt, kolejne drużyny otrzymują 3, 2, 1,pkt.
- rzuty na pole przeciwnika, wychowankowie stoją w rzędach twarzami do siebie na dwóch przeciwleglych polach, (przed każdym zawodnikiem na podłodze leży jedna gazetowa kula) na sygnał prowadzącego chwytają kule i celują nimi na pole przeciwnika. Po czym następuje odrzucanie kul z powrotem. Ponowny sygnał oznacza zaprzestanie działań. Przegrywają ci, którzy na swoim boisku mają więcej kul. Różnica pkt. między drużynami doliczana jest zwycięzcom.

8.Podsumowanie i ogłoszenie wyników konkursu-wręczenie dyplomów.

9.Ewaluacja

2 brystole umocowane na ścianie z napisami: zajęcia podobały mi się, zajęcia nie podobały mi się. Wychowankowie zdejmują z ubrań swoje kwiatki i przyklejają je na wybranym przez siebie kartonie.
 

Opracowanie: Małgorzata Morawska-Kostrzewa
nauczyciel nauczania zintegrowanego
wychowawca świetlicy
w SP Nr 3 w Puławach

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 18002


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.