Katalog

Sławomira Sankiewicz, Alicja Macholl Skolimowska
Uroczystości, Scenariusze

Bal karnawałowy - scenariusz uroczystości szkolnej

- n +

Scenariusz uroczystości szkolnej bal karnawałowy

CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
- Wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami,
- Rozwijanie zdolności wypowiadania się na forum społeczności szkolnej,
- Kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym.

CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- dokonują autoprezentacji,
- współpracują w grupie,
- dbają o kulturę słowa,
- budują poczucie własnej wartości,
- współpracują w grupie,
- rozwijają zdolności plastyczne,
- rozwijają poczucie estetyki,
- znają formy kulturalnego spędzania czasu wolnego,
- znają zasady kulturalnego zachowania się podczas zabawy tanecznej,
- potrafią wyrażać uczucia i szacunek względem rówieśników i młodszych kolegów.

METODY (wg klasyfikacji W. Okonia)
- waloryzacyjna (ekspresyjne oraz impresyjne)
- praktyczne (ćwiczebne, realizacja zadań wytwórczych)

FORMY PRACY
- jednostkowa,
- grupowa,
- zbiorowa

PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

1. Powitanie uczestników balu. Zapoznanie z planem dnia. Zaproszenie do wspólnej zabawy.
2. Tańce przy muzyce rozrywkowej.

3. Wybory Miss i Mistera Szkoły na wesoło.

REGULAMIN WYBORÓW

* Udział biorą chętni uczniowie z całej szkoły. Zadanie polega na tym, by zaprojektować dla siebie oryginalny strój, przy czym dziewczęta mają zaprezentować się w strojach męskich, zaś chłopcy w damskich. Każdy otrzymuje inny numer startowy.
* Wszystkie konkurencje i prezentacje ocenia czteroosobowa komisja składająca się z przedstawicieli nauczycieli i uczniów.
* Komisja ocenia poszczególne konkurencje punktowo, przyznając kandydatowi od 0 do9 punktów, według następujących kryteriów:
- ogólne wrażenie estetyczne - 1 punkt,
- pomysłowość prezentacji na scenie - 2 punkty,
- wykreowanie postaci: męskiej-dziewczęta, damskiej-chłopcy - 2 punkty,
- poziom i oryginalność wypowiedzi ustnych - 2 punkty,
- taniec - 2 punkty.

* Na koniec komisja podlicza punkty każdego uczestnika i wyłania zwycięzcę
* Jeśli po podsumowaniu okaże się, że kilku kandydatów zdobyło jednakową liczbę punktów, wówczas decyzję podejmuje publiczność, nagradzając swojego faworyta większymi brawami.
* Zwycięzcy otrzymują pamiątkowe szarfy, dyplomy oraz nagrody:
- Miss i Mister- grę planszową,
- V-ce Miss i V-ce Mister - puzzle,
- Miss i Mister Gracji - kosmetyk,
- Miss i Mister Dowcipu - książkę.

I etap - parada przed publicznością w rytm muzyki.
II etap - wywiad prowadzony przez konferansjera.
- Jak się pan /pani nazywa? Kim pan/ pani jest?
- Jaki styl ubierania się pan/pani preferuje?
- W jaki sposób pan/pani dba o swoją urodę?
III etap - taniec
- indywidualny w rytmie muzyki nowoczesnej.
- indywidualny przy rytmach muzyki klasycznej lub ludowej.

4. Indywidualna zabawa przy muzyce rozrywkowej.

5. Konkursy i zabawy
Wychowawcy typują zawodników do poszczególnych konkursów, tak aby każde dziecko mogło wziąć udział w zabawie.

* Taniec z balonami

Udział biorą po dwie osoby z każdej klasy. Uczniowie tańczą w parach. Balon umieszczają pomiędzy sobą przytrzymując ciałem, bez użycia rąk, tak aby nie wypadł. Zmieniamy umiejscowienie balonika oraz tempo muzyki. Para, która upuści balon odchodzi z zabawy. Wygrywa para, która najdłużej pozostanie na parkiecie.

* Losowane śpiewanki

udział biorą chętni. Dzieci losują wycinki z prasy dziecięcej i próbują zaśpiewać treść na melodię ulubionej, znanej piosenki lub z wylosowanym podkładem muzycznym.

* Taniec na gazecie

Udział biorą po dwie osoby lub dwie pary z każdej klasy. Pary tańczą na rozłożonej gazecie. Co pewien czas gazetę składamy zmniejszając powierzchnię do tańca. Para, która dotknie stopą podłogi odpada z zabawy. Wygrywa para, która najdłużej utrzyma się w tańcu na gazecie.

* Dziecięce karaoke

Uczniowie improwizują do wylosowanej melodii, wcielając się w postać solisty zespołu.

* Wyścigi cukierków

Na patyku mocujemy długi sznurek, a na jego końcu cukierka. Zawodnik, stojąc w miejscu nawija sznurek na patyk. Wygrywa ten kto pierwszy rozwinie cukierka. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając uczestników.

* Taniec wokół krzesełek

Na środku ustawiamy 9 krzeseł. Dziesięcioro uczestników tańczy wokół krzeseł. Na przerwę w muzyce uczniowie zajmują miejsca na krzesłach. Osoba, która nie zdąży usiąść odstawia jedno krzesło i odpada z zabawy. Zabawa toczy się dalej w ten sam sposób aż do ostatniego uczestnika. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

6. Konkurs na najbardziej oryginalne nakrycie głowy.

REGULAMIN


* W konkursie biorą udział uczniowie klas I - III.
* Dzieci z poszczególnych klas kolejno, przy dźwiękach muzyki prezentują przygotowane w domu nakrycia głowy.
* Komisja składająca się z nauczycieli oraz reprezentantów klas IV -VI typuje zwycięzcę z każdej klasy. Zwycięzcy otrzymują nagrodę główną - grę planszową. Pozostałe dzieci otrzymują nagrody pocieszenia.
* Komisja konkursowa ocenia kapelusze według następujących kryteriów:
- pomysłowość wykonania -2 punkty,
- sposób prezentacji - 1 punkt,
- ogólne wrażenie estetyczne - 1 punkt.

7. Słodki poczęstunek.

8. Ciąg dalszy indywidualnych zabaw przy muzyce.

9. Zakończenie balu. Pożegnanie uczestników.

 

Opracowanie: Alicja Machol Skolimowska
Sławomira Sankiewicz

Wyświetleń: 6215


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.