Katalog Sławomira Sankiewicz, Alicja Macholl Skolimowska Uroczystości, Scenariusze Bal karnawałowy - scenariusz uroczystości szkolnejScenariusz uroczystości szkolnej bal karnawałowyCELE EDUKACYJNE:- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, - Rozwijanie umiejętności interpersonalnych, - Wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami, - Rozwijanie zdolności wypowiadania się na forum społeczności szkolnej, - Kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym. CELE OPERACYJNE: Uczniowie: - dokonują autoprezentacji, - współpracują w grupie, - dbają o kulturę słowa, - budują poczucie własnej wartości, - współpracują w grupie, - rozwijają zdolności plastyczne, - rozwijają poczucie estetyki, - znają formy kulturalnego spędzania czasu wolnego, - znają zasady kulturalnego zachowania się podczas zabawy tanecznej, - potrafią wyrażać uczucia i szacunek względem rówieśników i młodszych kolegów. METODY (wg klasyfikacji W. Okonia) - waloryzacyjna (ekspresyjne oraz impresyjne) - praktyczne (ćwiczebne, realizacja zadań wytwórczych) FORMY PRACY - jednostkowa, - grupowa, - zbiorowa PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: 1. Powitanie uczestników balu. Zapoznanie z planem dnia. Zaproszenie do wspólnej zabawy. 2. Tańce przy muzyce rozrywkowej. 3. Wybory Miss i Mistera Szkoły na wesoło. REGULAMIN WYBORÓW * Udział biorą chętni uczniowie z całej szkoły. Zadanie polega na tym, by zaprojektować dla siebie oryginalny strój, przy czym dziewczęta mają zaprezentować się w strojach męskich, zaś chłopcy w damskich. Każdy otrzymuje inny numer startowy. * Wszystkie konkurencje i prezentacje ocenia czteroosobowa komisja składająca się z przedstawicieli nauczycieli i uczniów. * Komisja ocenia poszczególne konkurencje punktowo, przyznając kandydatowi od 0 do9 punktów, według następujących kryteriów: - ogólne wrażenie estetyczne - 1 punkt, - pomysłowość prezentacji na scenie - 2 punkty, - wykreowanie postaci: męskiej-dziewczęta, damskiej-chłopcy - 2 punkty, - poziom i oryginalność wypowiedzi ustnych - 2 punkty, - taniec - 2 punkty. * Na koniec komisja podlicza punkty każdego uczestnika i wyłania zwycięzcę * Jeśli po podsumowaniu okaże się, że kilku kandydatów zdobyło jednakową liczbę punktów, wówczas decyzję podejmuje publiczność, nagradzając swojego faworyta większymi brawami. * Zwycięzcy otrzymują pamiątkowe szarfy, dyplomy oraz nagrody: - Miss i Mister- grę planszową, - V-ce Miss i V-ce Mister - puzzle, - Miss i Mister Gracji - kosmetyk, - Miss i Mister Dowcipu - książkę. I etap - parada przed publicznością w rytm muzyki. II etap - wywiad prowadzony przez konferansjera. - Jak się pan /pani nazywa? Kim pan/ pani jest? - Jaki styl ubierania się pan/pani preferuje? - W jaki sposób pan/pani dba o swoją urodę? III etap - taniec - indywidualny w rytmie muzyki nowoczesnej. - indywidualny przy rytmach muzyki klasycznej lub ludowej. 4. Indywidualna zabawa przy muzyce rozrywkowej. 5. Konkursy i zabawy Wychowawcy typują zawodników do poszczególnych konkursów, tak aby każde dziecko mogło wziąć udział w zabawie. * Taniec z balonami Udział biorą po dwie osoby z każdej klasy. Uczniowie tańczą w parach. Balon umieszczają pomiędzy sobą przytrzymując ciałem, bez użycia rąk, tak aby nie wypadł. Zmieniamy umiejscowienie balonika oraz tempo muzyki. Para, która upuści balon odchodzi z zabawy. Wygrywa para, która najdłużej pozostanie na parkiecie. * Losowane śpiewanki udział biorą chętni. Dzieci losują wycinki z prasy dziecięcej i próbują zaśpiewać treść na melodię ulubionej, znanej piosenki lub z wylosowanym podkładem muzycznym. * Taniec na gazecie Udział biorą po dwie osoby lub dwie pary z każdej klasy. Pary tańczą na rozłożonej gazecie. Co pewien czas gazetę składamy zmniejszając powierzchnię do tańca. Para, która dotknie stopą podłogi odpada z zabawy. Wygrywa para, która najdłużej utrzyma się w tańcu na gazecie. * Dziecięce karaoke Uczniowie improwizują do wylosowanej melodii, wcielając się w postać solisty zespołu. * Wyścigi cukierków Na patyku mocujemy długi sznurek, a na jego końcu cukierka. Zawodnik, stojąc w miejscu nawija sznurek na patyk. Wygrywa ten kto pierwszy rozwinie cukierka. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając uczestników. * Taniec wokół krzesełek Na środku ustawiamy 9 krzeseł. Dziesięcioro uczestników tańczy wokół krzeseł. Na przerwę w muzyce uczniowie zajmują miejsca na krzesłach. Osoba, która nie zdąży usiąść odstawia jedno krzesło i odpada z zabawy. Zabawa toczy się dalej w ten sam sposób aż do ostatniego uczestnika. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. 6. Konkurs na najbardziej oryginalne nakrycie głowy. REGULAMIN * W konkursie biorą udział uczniowie klas I - III. * Dzieci z poszczególnych klas kolejno, przy dźwiękach muzyki prezentują przygotowane w domu nakrycia głowy. * Komisja składająca się z nauczycieli oraz reprezentantów klas IV -VI typuje zwycięzcę z każdej klasy. Zwycięzcy otrzymują nagrodę główną - grę planszową. Pozostałe dzieci otrzymują nagrody pocieszenia. * Komisja konkursowa ocenia kapelusze według następujących kryteriów: - pomysłowość wykonania -2 punkty, - sposób prezentacji - 1 punkt, - ogólne wrażenie estetyczne - 1 punkt. 7. Słodki poczęstunek. 8. Ciąg dalszy indywidualnych zabaw przy muzyce. 9. Zakończenie balu. Pożegnanie uczestników.
Opracowanie: Alicja Machol Skolimowska Wyświetleń: 6215
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |