![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() | ||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Katalog Krzysztofa Głazowska Historia, Konspekty Konspekt lekcji - "Rola Śląska na mapie politycznej i gospodarczej Polski we wczesnym średniowieczu"Po zakończonych zajęciach uczeń potrafi: - Umiejscowić na mapach "Polska X-XII w." I "Rozbicie dzielnicowe" Śląsk i określić jego granice z sąsiednimi dzielnicami, - wymienić główne grody, szlaki handlowe swojej dzielnicy, - określić na czym polegała rola polityczna i gospodarcza regionu, - znaleźć w dziejach regionu wątki związane z historią Polski, - opowiedzieć, jaką rolę na danym obszarze odegrali wybitni władcy (Henryk I Brodaty, Henryk II Pobożny, Henryk IV Probus), - umiejętność analizy tekstów źródłowych. Umiejętności kluczowe: - rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, - prezentowanie własnego zdania (stanowiska). Środki dydaktyczne: - podręcznik, - mapy ścienne "Polska X-XII w." i "Rozbicie dzielnicowe", - atlasy historyczne, - mapy konturowe, - zdjęcia władców, - literatura związana z historią regionu. Metoda: - praca z mapą i różnymi źródłami wiedzy historycznej, elementy dyskusji. Zadanie domowe. Napisz (w 6 zdaniach), który z władców Śląska zasługuje na szczególną uwagę i dlaczego? Uczniowie doskonalą umiejętności czytania ze zrozumieniem, wykonywanie tablicy genealogicznej. Uczą się efektywnie współpracować i komunikować oraz rozwiązywać problem.
Opracowanie: Krzysztofa Głazowska Zgłoś błąd Wyświetleń: 2002
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |