![]() |
![]() |
Katalog Marta Sosinka Lekcja wychowawcza, Konspekty "Grzeczno?ć nie jest nauk? łatw?, ani mał?..." - konspekt jednostki lekcyjnej dla klasy VIGrzeczność nie jest nauką łatwą, ani małąKONSPEKT JEDNOSTKI LEKCYJNEJ DLA KLASY VIPRZEDMIOT: język polski CEL GŁÓWNY: kształtowanie grzecznej postawy. CELE OPERACYJNE: - uczeń wie: jak zachowywać się grzecznie w różnych sytuacjach życiowych, co oznacza poradnik kulturalnego zachowania. - uczeń umie: pokazać przykład grzecznego zachowania, ocenić zachowanie bohatera oraz innych osób i uzasadnić swoją wypowiedź. METODY PRACY: elementy dramy - scenka sytuacyjna, praca z tekstem, gra dydaktyczna - układanka i krzyżówka, pogadanka heurystyczna. FORMY PRACY: praca grupowa i zbiorowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: opowiadanie, karteczki przedstawiające konkretne sytuacje, układanka wyrazowa, krzyżówka, ćwiczenia. TOK LEKCJI I. WSTĘP 1. Czynności organizacyjne 2. Sprawdzenie zadania domowego 3. Uświadomienie celów lekcji - Nauczyciel krótko przypomina z uczniami, co oznacz pojęcie "kultura". Następnie dzieli klasę na pięć grup (w takich grupach uczniowie będą pracować do końca lekcji). Każda grupa losuje scenkę przedstawioną na karteczce, a następnie próbuje ją przedstawić na środku klasy. - Przedstawiamy swoich kolegów rodzicom - Przepraszamy, gdy spóźniamy się na lekcje - Spotykamy starszą panią z sąsiedztwa, która niesie ciężką torbę. - Wybieramy się na urodziny do koleżanki lub kolegi. - Odbieramy telefon. Dzwoni koleżanka mamy, ale mama nie może podejść w tej chwili do telefonu. - Po przedstawieniu scenek, nauczyciel przygotowuje się do przeczytania opowiadania. Zwraca uwagę na motto, jakie znajduje się przed tekstem i podkreśla, że to motto będzie tematem dzisiejszej lekcji. 4. Zapisanie tematu lekcji II. CZĘŚĆ ZASADNICZA - Głośne czytanie tekstu. Wspólna analiza i interpretacja opowiadania. 5. Notatka - Każda z pięciu grup w formie notatki opracowuje na podstawie przeczytanego tekstu jedno polecenie: - Wypisać z tekstu przykłady niepoprawnego zachowania Michała. - Wypisać pouczenia mamy o tym, czego nie wolno robić, aby być niegrzecznym. - Wypisać pouczenia mamy o tym, jak Michał powinien zachować się wobec domowników - Wypisać w punktach, jakie zasady dobrego wychowania panują w twoim domu. - Spróbować uzupełnić zakazy, jakie mama dała Michałowi. - Przeczytanie notatek uczniów. Następnym zadaniem każdej grupy jest ułożyć hasło z rozsypanki wyrazowej i hasło to zapisać w zeszycie na kolorowo - Cza - ro - dziej - skie sło - wa: pro - szę, dzię - ku - ję, prze - pra - szam - Bądź u - przej - my, a świat bę - dzie pię - kniej - szy - Lu - dzie są dla cie - bie ta - cy, ja - ki ty jes - teś dla nich. - Czło - wiek grze - czny i mi - ły jest przez wszyst - kich lu - bia - ny - Każ - dy mo - że być grzecz - ny, wys - tar - czy tyl - ko chcieć. III. ZAKOŃCZENIE - Przeczytanie utworzonych haseł - Wykonanie ćwiczeń z zeszytu ucznia: krzyżówka i zdania do skreślenia. Opracowanie: Marta Sosinka Wyświetleń: 4763
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |