Katalog Hanna Klimczak Muzyka, Różne "Obce rzeczy wiedzieć dobrze jest - swoje, obowiązek". Polskie tańce narodowe - projekt edukacyjno-wychowawczyProjekt edukacyjno - wychowawczy "Obce rzeczy wiedzieć dobrze jest - swoje, obowiązek". polskie tańce narodoweUczestnicy:- uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 - nauczyciele - społeczność lokalna Termin realizacji: - marzec - kwiecień Termin prezentacji: - 15 kwietnia 2005 CELE PROJEKTU Cel główny: - przybliżenie dzieciom tradycji i kultury polskich tańców narodowych Cele szczegółowe: - wdrażanie do zgodnego współżycia i współdziałania w grupie - wyrabianie sprawności manualnej - zachęcanie do poznawania muzyki, wspólna zabawa i śpiewanie - wyrabianie wrażliwości estetycznej zmysłów - rozbudzanie wrażliwości na piękno muzyki ludowej - wzbogacenie słownictwa wokół pojęć: muzyka ludowa, tańce narodowe, zespół ludowy - znajomość pochodzenia słów: kujawiak, krakowiak, mazur, polonez, oberek - rozbudzanie w uczniach poszanowania dla kultury ludowej - zachęcanie do słuchania muzyki ludowej - rozbudzanie zainteresowań historią polskich tańców narodowych - wyrabianie umiejętności selektywnego wyszukiwania informacji i wykorzystanie ich - kształtowanie umiejętności publicznych wystąpień Założenia organizacyjne:
- uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Nowym Tomyślu Działania zmierzające do realizacji projektu: - organizator przydziela zadania do realizacji poszczególnym wychowawcom klas, a wychowawcy zapoznają z nimi uczniów - uczniowie dzielą się zadaniami i podejmują działania zmierzające do ich realizacji - uczniowie klas I - IV oraz klasy VI przygotowują prezentację muzyczną danego tańca na sali gimnastycznej - klasy przygotowują w ramach konkursu wystrój sali lekcyjnej - uczniowie klas V biorą udział w konkursie na najładniejszy album związany z polskimi tańcami narodowymi Źródła informacji: - literatura o tematyce muzycznej - encyklopedie - czasopisma - płyty CD - Internet Formy prezentacji: - elementy charakterystyczne dla polskich tańców narodowych - strój ludowy - wystawki i wystrój sal - wystawa albumów - śpiew - taniec - konkursy Odbiorcy: - społeczność uczniowska - społeczność lokalna - rodzice Miejsce prezentacji: - sala gimnastyczna - biblioteka - sale lekcyjne Ocena projektu: - dyplomy za najładniej wystrojoną salę - dyplomy za najładniejszy album - publikacje w prasie lokalnej - dokumentacja fotograficzna - brawa widowni Zadania do realizacji: Zad. 1 Przydzielenie klasom tańców: - klasy I - krakowiak - klasy II - kujawiak - klasy III - mazur - klasy IV - oberek - klasy VI - polonez Zad. 2 Klasy I - IV oraz VI wykonują: - nazwę tańca na brystolu o wymiarach 1m/20cm - wystrój sali lekcyjnej (gazetka tematyczna) - parę w stroju ludowym, charakterystycznym dla danego tańca (brystol o wymiarach 1m/70cm, technika dowolna) - prezentację muzyczną Zad. 3 Klasy V wykonują "Polskie tańce narodowe" w albumie. Przy wykonywaniu albumów, uczniowie uwzględniają w nich charakterystykę pięciu tańców narodowych. Proponujemy wychowawcom podzielić uczniów na V grup, z których każda na formacie kartki A4 wykona stronę tytułową rozdziału i charakterystykę tańca. Można wyznaczyć jedna osobę odpowiedzialną za stronę tytułową całego albumu "Polskie tańce narodowe". Za realizację powyższych zadań odpowiedzialni są wychowawcy klas, nauczyciel muzyki oraz wychowania fizycznego. Opracowanie: Hanna Klimczak Wyświetleń: 2232
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |