![]() |
![]() |
Katalog Bogusław Bodnar Muzyka, Konspekty O mój rozmarynie - rola piosenki w czasach odzyskania niepodległościO mój rozmarynie - rola piosenki w czasach odzyskania niepodległościKONSPEKT LEKCJI Z PRZEDMIOTU MUZYKAKLASA: IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ CELE: OGÓLNY: Uczeń poznaje pieśni legionowe i historię towarzyszenia pieśni w czasach odzyskania Niepodległości Polski SZCZEGÓŁOWE: - Uczeń potrafi zaśpiewać (zaintonować) piosenkę pt: "O mój rozmarynie". - Umie wymienić cechy polskich pieśni patriotycznych. - Umie uzasadnić czym jest dla nas Polska. METODY: - elementy dramy - praca z tekstem - śpiew ze słuchu ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Mapa Polski Płyta CD Podręcznik MUZYKA I MY - WSiP Instrument ŚCIEŻKI MIĘDZYPRZEDMIOTOWE: - Edukacja patriotyczna PRZEBIEG LEKCJI: 1. Rozśpiewanie - kilka ćwiczeń głosowych 2. Powtórzenie i przypomnienie Hymnu Polski Wprowadzenie do lekcji. 1. Podanie tematu lekcji. (Zapoznanie z pieśnią pt: "O mój rozmarynie"). 2. Pokaz na mapie granic Polski. 3. Czym jest Polska? (głośne czytanie wiersza A. Słonimskiego) 4. Podkreślenie w wierszu fragmentów dotyczących Polski i głośne ich odczytanie. 5. Prezentacja pieśni "O mój rozmarynie" przez nauczyciela. 6. Wyszczególnienie cech charakterystycznych dla pieśni patriotycznych - rytmiczność - wielopokoleniowość - tęsknota za ojczyzną 7. Wspólne śpiewanie z klasą pieśni "O mój rozmarynie". 8. Śpiew indywidualny pieśni. 9. Ocena najbardziej aktywnych uczniów. PODSUMOWANIE LEKCJI: - Czym jest dla Polaków Polska? Wsie, miasta, krajobrazy, tradycje, kultura, to wszystko to Polska! Ojczyzna! Nasz największy skarb. (zapis w zeszycie) - Znaczenie słowa - pieśń patriotyczna - Zadanie domowe: Wypiszę inne znane mi pieśni patriotyczne. Opracowanie: Bogusław Bodnar Wyświetleń: 3570
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |