Katalog Monika Piotrowska Zajęcia zintegrowane, Konspekty "Zimowa noc" - konspekt zajęć lekcyjnych dla klasy I Szkoły Podstawowej SpecjalnejZimowa nocKONSPEKT ZAJĘĆ SZKOLNYCH DLA KLASY PIERWSZEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ.Temat ośrodka tygodniowego: Zima dookoła nas CELE OGÓLNE: Wdrażanie: - do prawidłowego formułowania zdań w wypowiedzi, - do aktywnego udziału w trakcie zajęć. Kształtowanie umiejętności: - prawidłowego stosowania pojęć czasowych, - układania i rozwiązywania zadań tekstowych, - czytania nowego tekstu. Doskonalenie: - analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej, - umiejętności samodzielnego pisania. Kształtowanie postawy: - aktywnego udziału w zajęciach, - zachowania ładu i porządku w miejscu pracy. CELE OPERACYJNE: W zakresie wiadomości. Uczeń: - zna nazwę dnia dzisiejszego, jutrzejszego i wczorajszego, oraz nazwę aktualnej pory roku, - zna literę "C,c" - wymienia litery występujące w wyrazie "noc" - wie jak układać i rozwiązywać zadania tekstowe. W zakresie umiejętności. Uczeń: Dostrzega różnice miedzy dwoma ilustracjami, - prawidłowo konstruuje zdania " - prawidłowo pisze literę" C,c "i wyraz z tą litera, - samodzielnie czyta tekst, - samodzielnie układa i rozwiązuje zadania tekstowe METODY PRACY: słowna, oglądowa, czynna. FORMY PRACY: Indywidualna i zbiorowa. Środki aktywizujące ucznia: podręcznik, karta ćwiczeń, plansza z Literą" C,c ", ilustracja z analiza wyrazu" noc "., rysunki konturowe, kredki papier kolorowy, nożyczki. ~~PZREBIEG ZAJĘĆ~~ 1. Zajęcia wstępne: Powitanie, sprawdzenie listy obecności, przeliczanie osób obecnych i nieobecnych w klasie, ustalenie daty poprzez określenie nazwy dnia dzisiejszego,, wczorajszego, przedwczorajszego, jutrzejszego oraz dnia który będzie pojutrze, zaznaczenie daty na tablicy magnetycznej oraz zapis nazwy dna w zeszytach. Obserwacja i omówienie zmian pogodowych, rysunek pogody w zeszycie. Zabawa ruchowa" Ciepło - zimno "" 2. Praca poznawcza:. Pogadanka na temat cech aktualnej pory roku - przypomnienie wcześniej zdobytych wiadomości. Wyszukiwanie różnic w ilustracjach znajdujących się w podręczniku. Rozmowa na temat wyglądu nocy w zimie na wsi i w mieście. Ukazanie planszy z analiza wyrazu "noc". Ustna analiza tego wyrazu. ćwiczenia w czytaniu wyrazu z podziałem na litery. Wprowadzenie nowej litery "C, c" Ćwiczenia w wymowie litery. Wyszukiwanie wyrazów z "C" w nagłosie. Ćwiczenia w pisaniu litery w powietrzu, na ławkach za pomocą gumki, na ryżu. Wklejanie karty ćwiczeń z ilustracja i literą do zeszytu. Pisanie litery po śladzie, próby pisania samodzielnego litery. Nauka prawidłowego łączenia liter w wyrazie "noc" Ćwiczenia w kształtnym pisaniu. Wklejanie do zeszytu kolorowej litery "c". Uzupełnianie cegiełek wyrazowych. Nauka czytania tekstu z podręcznika. Ustne łączenie grup sylabowych z literą "c". Grupowe układanie zadań tekstowych do przedstawionych ilustracji, układanie działań arytmetycznych do ilustracji, rozwiązywanie zadań. Zapisywanie rozwiązania na tablicy i w zeszytach. 3. Ekspresja: Rysunek farbami pt. "Noc w moim mieście" 4. Zajęcia końcowe: Utrwalenie wiadomości z ośrodka pracy, porządkowanie klasy, zadanie pracy domowej. Zabawy naśladowcze w rytm muzyki. Pożegnanie z uczniami.
Opracowanie: mgr Monikę Piotrowską Wyświetleń: 8379
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |