Katalog Małgorzata Rokicka Język angielski, Scenariusze Dzień brytyjski - scenariusz przedstawienia szkolnegoDzień brytyjski - scenariusz przedstawienia szkolnegoScenografia - w tle rozwieszone prace projektowe dzieci dotyczące Zjednoczonego królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (plakaty ze zdjęciami i opisami) oraz najbardziej znanych zabytków, mapa kraju, flaga kraju, fragment scenerii to "pokój" rodziny angielskiej (stół, krzesła, okno, a za oknem duży wykonany z kartonu Big Ben) .Z boku sceny zorganizowana wystawka różnorodnych gadżetów brytyjskich, rzeczy typowo angielskich, gazetek, ciekawostek dotyczących kultury i muzyki brytyjskiej, jedzenia itp.Konferansjer: Ladies and Gentelmen. Welcome our programme about United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland! Konferansjerka: Panie i Panowie. Witamy na naszym programie o Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej - jednym z krajów Unii Europejskiej. Oto mapa tego kraju: Konferansjer: (mówi i pokazuje wskaźnikiem na mapie) W skład tego państwa wchodzą 4 krainy geograficzne: Anglia, Walia, Szkocja i Irlandia Północna. Konferansjerka: A oto flaga Zjednoczonego Królestwa znana pod nazwą Union Jack (pokaz flagi w dekoracji) Również każda kraina historyczno-geograficzna ma swoją flagę (wchodzą dzieci flagami i kolejno pokazując trzymaną flagę mówią jakiego jakiej krainy jest to flaga) Każda kraina ma również swego Patrona i swój symbol roślinny: (wchodzą kolejno dzieci z emblematami, stają obok poszczególnych flag i mówią):
Tak jak każdy kraj również Zjednoczone Królestwo ma swój własny hymn narodowy. (nagranie melodii hymnu z płyty- wszyscy na scenie śpiewają hymn po angielsku, stojąc z prawą dłonią na sercu). Po hymnie wszyscy schodzą ze sceny. Konferansjerka: A oto typowy pokój w jednej z angielskich rodzin. Konferansjerka schodzi ze sceny. W pokoju przy stole siedzi Anglik. Słychać pukanie do drzwi. Anglik przyjmuje wizytę małżeństwa z Polski. Rozmawiają. Anglik: - Hello! Mąż: - Hi! Anglik: - How are you? Żona: - We are fine, thank you. And you? Anglik: - O.K., thanks. Podchodzą do stołu i siadają. Mąż: - It's very cold today, isn't it? Anglik: - Oh, yes. And rainy, too. Mąż: - As always in your country, I suppose. Z boku wchodzi komentator Komentator: Zauważyliście, że swoje spotkanie rozpoczęli od rozmowy o pogodzie. To ulubiony temat rozmów w tym kraju. Anglik: - Cieszę się, że was widzę. Właśnie wybiła godzina 17.00, a więc Zapraszam na herbatkę. Słychać z oddali głos dzwonu bijącego godz.17. Na Big Benie widać narysowaną tę godzinę. W tym samym czasie uczennice przebrane za kelnerki serwują angielską herbatę, siedzącym przy ustawionych z tyłu widowni stolikach, nauczycielom. Na stolikach leżą kruche ciasteczka do herbaty. Równocześnie toczy się ciąg dalszy dialogu na scenie. Bardzo się cieszę, że mogę być waszym przewodnikiem po moim kraju. Zanim jednak wybierzemy się w podróż opowiem wam parę ciekawostek o mojej Ojczyźnie. Żona: - Bardzo chciałabym zwiedzić największe miasta i ich wspaniałe zabytki, piękne krajobrazy i tajemnicze miejsca. Anglik: - No więc zacznijmy od Londynu- naszej stolicy. CIEKAWOSTKI: kolejno wchodzą uczniowie niosąc w rękach plansze z napisami nazw różnych miast i prezentują miasto. Uczeń 1: LONDYN - Londyn- fascynujące miasto pełne zabytków. Jednym z nich jest Pałac Buckingham- londyński dom królowej Elżbiety II i jej rodziny. Zwróćcie uwagę na dostojeństwo królowej. (w tle słychać melodię, wchodzi przebrana królowa i paraduje po scenie, machając dłonią do ludzi).Jest prawdziwą i bardzo szanowaną głową państwa. Uczeń 2: LIVERPOOL - Liverpool- sławny port i miasto zespołu wszech czasów- The Beatles. (wbiegają przebrani za Beatlesów chłopcy z papierowymi gitarami i perkusją i śpiewają i grają z playbacku piosenkę pt. "Mr Postman") Uczeń 3: OXFORD I CAMBRIDGE - Oxford i Cambridge- to dwa znane na całym świecie miasta uniwersyteckie, słynące z najlepszych uniwersytetów, pięknych, starych budynków, parków i ogrodów. Uczeń 4: STRADFORD UPON AVON - Stradford Upon Avon- miejsce urodzin najsławniejszego angielskiego pisarza Williama Shakespeare'a - autora dzieła pt. "Hamlet". Oto fragment tego dzieła: (act III Scene I) Wchodzi uczeń-aktor w czarnej pelerynie i z czaszką na wyciągniętej dłoni i deklamuje: HAMLET To be, or not to be - that is the question; Whether ' tis nobler in the mind to suffer The slings and arrows of outrageous fortune Or to take arms against a sea of troubles And by opposing end them. To die, to sleep- No more- and by a sleep to say we end The heartache and the thousand natural shocks That flesh is heir to. (schodzi ze sceny powoli). Uczeń 5: STONEHENGE - Stonehenge- największy w Europie kamienny krąg sprzed około 5000 lat. Do dziś nie wiadomo czym naprawdę jest Stonehenge: czy to świątynia Druidów, czy kalendarz, a może to zegar... Uczeń 6: - Literatura brytyjska znana jest na całym świecie tak jak i jej bohaterowie mieszkający przy Baker Street w Londynie: Detektyw Sherlock Holmes i jego wierny współpracownik- doktor Watson. (na scenę wchodzi Holmes i Watson i prowadzą dialog z "Psa Baskerville'ów" autorstwa Conan Doyle'a, rozpoczynający się od słów: I cóż mój drogi Watsonie sądzisz o...... Aktorzy są odpowiednio przebrani) Uczeń 7: - Bardzo tajemniczym miejscem w Szkocji jest jezioro Loch Ness. Wszyscy turyści odwiedzają to malownicze miejsce pełni nadziei, że z głębin jeziora wypłynie tajemniczy olbrzymi potwór. (pokazuje rysunek potwora) Uczeń 8: - Oprócz zabytków i pięknych miejsc, Wielka Brytania słynie również z najlepszego na świecie footballu. Najlepsze drużyny to: Manchester, Liverpool, Glasgow. (Piosenka z płyty: Go, go go, alle alle alle wbiegają dwaj zawodnicy w klubowych koszulkach i przez parę sekund rozgrywają piłkę, po czym zbiegają ze sceny) Komentator (wchodzi z boku): Spójrzmy co dzieje się w domu naszych angielskich przyjaciół. Żona: - Rzeczywiście wasz kraj jest bardzo ciekawy i fascynujący. Anglik: - Oczywiście, ale nasz kraj to nie tylko zabytki i interesujące miejsca. Nasz kraj cieszy się również olbrzymim bogactwem tradycji i obyczajów. Mąż: - Słyszałem, że macie wiele tradycji typowych tylko dla waszego kraju Anglik: - Tak. Zacznijmy od tradycyjnego angielskiego śniadania. Wchodzi dwoje uczniów- jeden niesie duży rysunek z jedzeniem serwowanym na śniadanie. Drugi uczeń mówi: Na śniadanie zazwyczaj zjadamy jajko sadzone na bekonie, tosty, smażone kiełbaski i grzyby. Oprócz tego pomidory, a czasem marmolada. - Pycha!! (Mówiąc, pokazuje wszystko na rysunku) Uczeń 9: - Jedną z tradycji brytyjskich jest dzień naleśnika obchodzony we wtorek przed Popielcem. W tym dniu ludzie nie tylko objadają się naleśnikami, ale również organizują wyścigi z naleśnikami na patelniach. Nie jest to takie proste, popatrzcie: podczas biegu uczestnicy muszą podrzucać naleśnika i łapać go z powrotem na patelnię i nie wolno go upuścić. Wyścigi trójki kucharzy z naleśnikami na patelniach: biegną przez scenę do melodii z "Benny Hilla" Uczeń 10: - Wśród tradycji typowo brytyjskich są też takie, które przyjmują się już na całym świecie. Taka tradycją jest święto obchodzone 31 XI- Hallowe'en. W tym dniu dorośli organizują sobie przyjęcia, a dzieci przebierają się za czarownice i duchy i chodzą od domu do domu mówiąc: Trick or treat? czyli: sztuczka czy poczęstunek słodyczami? (upiorna melodia, wchodzi troje dzieci przebranych za czarownicę, ducha i potwora w masce, niosą dużą papierową dynię, skradają się do domu Anglika, mówią trick or treat i dostają cukierki. Schodzą ze sceny) Żona: - Cóż za niesamowity kraj!! Anglik: - Można by tu jeszcze długo opowiadać, ale lepiej będzie gdy reszty dowiecie się podczas wyprawy. Wyruszmy jutro o świcie. Wszyscy aktorzy wychodzą na scenę, ustawiają się, chwytają się za ręce i do podkładu z płyty śpiewają "We are the champions" zespołu Qeen, a następnie kłaniają się widowni. Opracowanie: Małgorzata Rokicka Wyświetleń: 24861
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |