![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Barbara Urban Edukacja czytelnicza, Scenariusze Czy materialny i duchowy dorobek ludzi związanych z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem, można nazwać wielokulturowym dziedzictwem narodowym? Wyszukiwanie w różnych źródłach informacjiCzy materialny i duchowy dorobek ludzi związanych z wrocławiem i dolnym śląskiem, można nazwać wielokulturowym dziedzictwem narodowym? wyszukiwanie w różnych źródłach informacjiMotto lekcji:"...TUTAJ W JAKIŚ SPOSÓB SPOTYKA SIĘ TRADYCJA DUCHOWA WSCHODU I ZACHODU." JAN PAWEŁ II, 1997 CEL GŁÓWNY: kształtowanie umiejętności w posługiwaniu się różnymi źródłami informacji CELE OPERACYJNE: uczeń zna: a) różne źródła informacji b) przedstawicieli nauki, sztuki, duchowieństwa związanych z Dolnym Śląskiem i Wrocławiem, c) ich narodowość d) noblistów pochodzących z naszego regionu i polskich noblistów uczeń umie: - korzystać z piśmienniczych źródeł informacji - korzystać przy pomocy komputera z dokumentów elektronicznych dostępnych w bibliotece oraz w Internecie - kojarzyć osobę z dziedziną, którą ona reprezentuje - sformułować wnioski uczeń rozumie: a) Wpływ wielokulturowości na kształt i specyfikę miasta i regionu (uwarunkowania historyczne i polityczne). b) Znaczenie dziedzictwa regionu dla rozwoju kulturowego Polski. EWALUACJA Wstępna: Sprawdzenie znajomości zagadnień przez uczniów. Bieżąca: Obserwacja i konsultacje przy wykonywaniu poleceń. Końcowa: Sprawdzenie wykonanych ćwiczeń i ocena pracy wykonanej przez ucznia. POMOCE DYDAKTYCZNE: - encyklopedie, słowniki, podręczniki, czasopisma, Internet, płyty CD, albumy dotyczące Dolnego Śląska i Wrocławia CZAS TRWANIA - 45min. UCZESTNICY- II klasa liceum profilowanego TOK LEKCJI - Powitanie uczniów i zapoznanie ich z celem lekcji. - Podział uczniów na grupy i rozdanie przygotowanych haseł. - Samodzielna praca uczniów, którzy wyszukują w różnych źródłach informacje na temat wrocławskich uczonych, ich narodowości. - Wspólne sprawdzenie pracy: objaśnienie terminów: Nobel, dziedzictwo duchowe, materialne, wielokulturowość podawanie źródła informacji, z którego korzystano. Podsumowanie pracy i sformułowanie wniosku: 1.dotyczącego wpływu wielokulturowości na rozwój regionu i miasta 2. uzasadniającego znaczenie dziedzictwa wielokulturowego dla rozwoju Polski 3. wykazującego znaczenie historii regionu i miasta dla kształtowania postaw akceptacji i tolerancji - Ocena aktywności uczniów. Ćwiczenia Wyszukiwanie w różnych źródłach informacji związanych z wrocławskimi uczonymi Grupa I 1.Paul Ehrlich 2. Ida Kamińska 3.Błogosławiony Czesław 4. Otto Stern 5. Pinchas Neustad Grupa II 1. Fritz Haber 2. Max Berg 3. Eugeniusz Romer 4. Benedykt Polak 5. Edyta Stein Grupa III 1. Frydrich Bergius 2. Alois Alzheimer 3. Franciszek Celakovsky 4. Wiktor Bross 5. Frydrich Bergius Grupa IV 1. Max Born 2. Jan Ewangielista Purkynie 3. Hugo Steinhaus 4. Reinhard Selten 5. Paweł Włostowic
Opracowanie: Barbara Urban Zgłoś błąd Wyświetleń: 1221
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |