Katalog Agnieszka Stobiecka Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Laponia - kraina świętego MikołajaLaponia - kraina Świętego Mikołaja(Poznajemy kraje Unii Europejskiej - FINLANDIA)CELE OGÓLNE: - utrwalenie litery; M,m, - nabywanie umiejętności współdziałania w sytuacji zadaniowej; - nabywanie kompetencji językowych w toku samodzielnych wypowiedzi, - kształcenie procesów analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej. CELE OPERACYJNE: (DZIECKO...) - sprawnie posługuje się znakami matematycznymi, - potrafi wskazać Finlandię na mapie i globusie, a Laponię na mapie, - aktywnie uczestniczy w zabawie twórczej, realizując swoje pomysły, - potrafi realizować zadania kierując się instrukcją słowną. FORMY PRACY: - z całą grupą, - w małych zespołach, - indywidualna. METODY: - czynna, - słowna, - percepcyjna, - techniki twórcze. ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIE: Piosenka Dzwonią dzwonki sań, mapa, globus, flaga, postać Mikołaja, wędka, rozsypanka wyrazowa, farby, koperta. Powitanie i zaproszenie do wspólnej zabawy: - Zabawa integracyjna przy piosence; Dzwonią dzwonki sań. - Burza mózgu - skojarzenia dzieci z odsłuchanym utworem. Ćwiczenia słuchowo- werbalne: - przedstawienie dzieciom postaci Św. Mikołaja i kraju z którego pochodzi. Pokazanie na mapie Finlandii i krainy Laponii, opisanie jej mroźnego klimatu i krajobrazu, połączone z prezentacją ilustracji. Odszukanie Finlandii na globusie. - przedstawienie flagi Finlandii przypięcie jej na mapie połączone z znalezieniem stolicy państwa, - analiza i synteza wyrazów; Finlandia, Laponia, sanie renifer, Mikołaj. Praca w kącikach (krainach): - Praca w kącikach poprzedzona zabawą Złów strój Mikołaja. Na podłodze leżą w "rozsypance" stroje Świętego Mikołaja, górnika i lekarza. Do każdego elementu stroju przyczepiony jest metalowy spinacz. Zadaniem dzieci jest, za pomocą wędki z magnesem, wyłowienie wszystkich części stroju Mikołaja i ułożenie go w całość. -. Śpiewanie piosenki Mikołaju, Mikołaju - co tam masz w tym worze? Nauczycielka przynosi wór od Mikołaja, w którym na kartkach papieru znajdują się polecenia do każdej krainy. Nauczycielka dzieli dzieci na grupy i objaśnia pracę w każdym kąciku - krainie. 1. kraina pisania: na szablonie Mikołaja narysowana jest liniatura, dzieci doskonalą umiejętność poprawnego pisania liter; m, M. (Lewa strona postaci Mikołaja: pisanie liter po śladzie, prawa strona - samodzielne wpisywanie liter przez dzieci). 2. kraina czytania: dzieci odczytują proste wyrazy(sanie, renifer, Mikołaj, prezent) i przyporządkowują je do określonych ilustracji. 3. kraina matematyki: szablon postaci Mikołaja podzielony jest na części. W każdej z nich dzieci wykonują operacje matematyczne na działaniach dodawania i odejmowania. 4. kraina plastyki: malowanie farbami plakatowymi upragnionych prezentów, które dzieci wyślą następnego dnia do Laponii - krainy Św. Mikołaja. Autoprezentacja Podsumowanie zajęć - zabawa I ja mogę być Św. Mikołajem. Dzieci tworzą koło. Jedno dziecko podrzuca nadmuchany balon do góry z jednoczesną wypowiedzią "To jest mój prezent dla...". wymienione dziecko chwyta balon następnie podrzuca go powtarzając w/w. zdanie. Zabawa kończy się kiedy każde dziecko zostanie obdarowane prezentem - balonem. Opracowanie: Agnieszka Stobiecka Wyświetleń: 4784
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |