AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Halina Majza
Język polski, Plany metodyczne

Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ó".

- n +

Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ó".
Plan

Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ó".

Cel główny Cele operacyjne Sposoby realizacji celów Spodziewany efekt Ewaluacja
Kształtowanie nawyków poprawnego pisania wyrazów z "ó", wdrażanie do czujności, spostrzegawczości i odpowiedzialności ortograficznej
  1. Wprowadzenie zasad dotyczących pisowni wyrazów z "ó":
    • "ó" wymienia się na "o";
    • "ó" wymienia się na "a";
    • "ó" wymienia się na "e";
    • zakończony na -ów;
    • zakończony na -ówka;
    • zakończony na -ówna;
    • pisownia niewyjaśniona;
  1. Zebranie odpowiedniego materiału ortograficznego ze względu na daną trudność ortograficzną;
  2. Obserwacja danego materiału ortograficznego;
  3. Ustalenie reguły ortograficznej;
  4. Wykonanie rozmaitych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem podanej reguły.
Poprawne wykonywanie ćwiczeń ortograficznych ze względu na daną trudność ortograficzną.
Bezbłędne pisanie wyrazów zawierających wyszczególnioną trudność ortograficzną.
Wyeliminowanie rażących błędów ortograficznych przy redagowaniu określonych form wypowiedzi, pisaniu z pamięci i ze słuchu oraz przepisywaniu z utrudnieniem.
Systematyczne sprawdzanie zeszytów uczniów, analiza błędów ortograficznych podczas pisania z pamięci i ze słuchu oraz przepisywania z utrudnieniem.
Zakwalifikowanie się do konkursu ortograficznego.
  1. Poznanie całego algorytmu dotyczącego pisowni wyrazów z "ó"
  1. Opracowanie graficznego obrazu algorytmu.
  1. Zorganizowanie ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu.
  1. Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu. Redagowanie różnych form wypowiedzi z odwoływaniem się do graficznego obrazu algorytmu.
  2. Wykorzystanie technik komputerowych przy wykonywaniu i sprawdzaniu ćwiczeń
  1. Samorzutne odrzucenie obrazu graficznego algorytmu - jego interioryzacja
  1. Wykonywanie ćwiczeń ortograficznych, redagowanie rozmaitych form wypowiedzi bez obrazu graficznego algorytmu.

Opracowanie: mgr Halina Majza

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1651


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.