Katalog

Aleksandra Rachfalska
Edukacja czytelnicza, Scenariusze

Jakim przyjacielem był Kubuś Puchatek? - scenariusz zajęć z biblioterapii

- n +

Jakim przyjacielem był Kubuś Puchatek?

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z BIBLIOTERAPII

Cele operacyjne:
- Uczeń zapoznaje się z fragmentem książki A.A.Milne "Kubuś Puchatek" ,
- Uczeń potrafi odpowiadać na pytania na podstawie tekstu,
- Uczeń poznaje swoją wartość, utożsamia się z hasłem "Każdy wiele potrafi"

Warunki techniczne:
a) Potencjalni uczestnicy:
uczniowie mający kłopoty z nauką
b) Liczba osób:
5 / 6
c) Klasa:
IIIa
d) Czas trwania zajęć:
60 minut

Środki dydaktyczne:
kartoniki (5/5 cm, 54 puzzle wydawnictwa Trefl przedstawiające wizerunek Kłapouchego, rozsypanka wyrazowa, materiały plastyczne (kredki, mazaki, farbki, itp.), karta pracy (kolorowanka).

Literatura dla uczestników:

Książka "Kubuś Puchatek" , ilustracje pochodzące z czasopisma o tym tytule.

Przebieg zajęć:
- Ocena samopoczucia:
Dzieci na kartonikach po jednej stronie rysują buzię, oddającą ich samopoczucie na początku zajęć
- Integracja:

Mam na imię i najbardziej lubię:......................................
Chciałbym:..............................................................
Dobieranie się w mini-grupy według kategorii
a) mam pieska
b) mam kotka
c) mam inne zwierzę
d) mam rodzeństwo - nie mam rodzeństwa

- Zabawy twórcze:


Nauczyciel czyta fragment 4 rozdziału "w którym Kłapouchy gubi ogon, Puchatek go znajduje" , pochodzący z książki "Kubuś Puchatek" .

Nauczyciel na podstawie tekstu zadaje następujące pytania:
- Co zgubił Kłapouchy?
- Do kogo poszedł poradę Kubuś Puchatek?
- Co miał ochotę zjeść Kubuś Puchatek?
- Gdzie odnalazł się ogon Kłapouchego?

Dzieci układają puzzle.

Dzieci układają rozsypankę wyrazową, tak, aby powstał następujące zdania:
Kubuś miał wielu przyjaciół, z którymi lubił spędzać czas.
Kubuś Puchatek najbardziej w świecie kochał baryłkę z miodem.
Kubuś pomógł Kłapouchemu odnaleźć ogon.

Znajdź 5 różnic między obrazkami - zatytułowanie obrazka

Pokoloruj obrazek według legendy (obrazek pochodzi z czasopisma "Kubuś Puchatek" ).

- Zabawy podsumowujące zajęcia:

Każde dziecko mówi o misiu, jaki był. Kubuś Puchatek był.................
Przekazując sobie maskotkę Kubusia Puchatka dzieci mówią dlaczego chciałyby mieć / nie mieć takiego przyjaciela jak Kubuś Puchatek..........

- Ocena samopoczucia:
Dzieci na kartonikach po drugiej stronie rysują buzię, oddającą ich samopoczucie na końcu zajęć, a następnie mówią czy coś się w ich odczuciach zmieniło.

Bibliografia:

Milne A.A.: Kubuś Puchatek. Warszawa 2003, s.41 - 50;
"Kubuś Puchatek" 2004 nr 7, s. 32 -33.
 

Opracowanie: Aleksandra Rachfalska

Wyświetleń: 9186


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.