Katalog Aleksandra Rachfalska Edukacja czytelnicza, Scenariusze Jakim przyjacielem był Kubuś Puchatek? - scenariusz zajęć z biblioterapiiJakim przyjacielem był Kubuś Puchatek?SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z BIBLIOTERAPIICele operacyjne: - Uczeń zapoznaje się z fragmentem książki A.A.Milne "Kubuś Puchatek" , - Uczeń potrafi odpowiadać na pytania na podstawie tekstu, - Uczeń poznaje swoją wartość, utożsamia się z hasłem "Każdy wiele potrafi" Warunki techniczne: a) Potencjalni uczestnicy: uczniowie mający kłopoty z nauką b) Liczba osób: 5 / 6 c) Klasa: IIIa d) Czas trwania zajęć: 60 minut Środki dydaktyczne: kartoniki (5/5 cm, 54 puzzle wydawnictwa Trefl przedstawiające wizerunek Kłapouchego, rozsypanka wyrazowa, materiały plastyczne (kredki, mazaki, farbki, itp.), karta pracy (kolorowanka). Literatura dla uczestników: Książka "Kubuś Puchatek" , ilustracje pochodzące z czasopisma o tym tytule. Przebieg zajęć: - Ocena samopoczucia: Dzieci na kartonikach po jednej stronie rysują buzię, oddającą ich samopoczucie na początku zajęć - Integracja: Mam na imię i najbardziej lubię:...................................... Chciałbym:.............................................................. Dobieranie się w mini-grupy według kategorii a) mam pieska b) mam kotka c) mam inne zwierzę d) mam rodzeństwo - nie mam rodzeństwa - Zabawy twórcze: Nauczyciel czyta fragment 4 rozdziału "w którym Kłapouchy gubi ogon, Puchatek go znajduje" , pochodzący z książki "Kubuś Puchatek" . Nauczyciel na podstawie tekstu zadaje następujące pytania: - Co zgubił Kłapouchy? - Do kogo poszedł poradę Kubuś Puchatek? - Co miał ochotę zjeść Kubuś Puchatek? - Gdzie odnalazł się ogon Kłapouchego? Dzieci układają puzzle. Dzieci układają rozsypankę wyrazową, tak, aby powstał następujące zdania: Kubuś miał wielu przyjaciół, z którymi lubił spędzać czas. Kubuś Puchatek najbardziej w świecie kochał baryłkę z miodem. Kubuś pomógł Kłapouchemu odnaleźć ogon. Znajdź 5 różnic między obrazkami - zatytułowanie obrazka Pokoloruj obrazek według legendy (obrazek pochodzi z czasopisma "Kubuś Puchatek" ). - Zabawy podsumowujące zajęcia: Każde dziecko mówi o misiu, jaki był. Kubuś Puchatek był................. Przekazując sobie maskotkę Kubusia Puchatka dzieci mówią dlaczego chciałyby mieć / nie mieć takiego przyjaciela jak Kubuś Puchatek.......... - Ocena samopoczucia: Dzieci na kartonikach po drugiej stronie rysują buzię, oddającą ich samopoczucie na końcu zajęć, a następnie mówią czy coś się w ich odczuciach zmieniło. Bibliografia: Milne A.A.: Kubuś Puchatek. Warszawa 2003, s.41 - 50; "Kubuś Puchatek" 2004 nr 7, s. 32 -33. Opracowanie: Aleksandra Rachfalska Wyświetleń: 9186
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |