Katalog Elzbieta Kackieło, Beata Kitlas Różne, Konkursy "Niewinny początek tragiczny koniec" - konkurs realizowany metodą projektuNiewinny początek tragiczny koniecKonkurs realizowany metodą projektu z profilaktyki uzależnień"Wszystkie problemy dotyczące młodzieży powinny być rozwiązane z jej uczestnikami" J. Korczak Cele główne projektu - kształtowanie postaw sprzyjających życiu bez nałogów - profilaktyka prowadzona w oparciu o prace plastyczne Cele szczegółowe - zapoznanie z rodzajami zbiorów gromadzonych w bibliotece szkolnej dotyczących uzależnień - zachęcanie do sięgania po publikacje o charakterze profilaktycznym - uświadomienie potrzeby kształtowania postawy asertywnej a) przygotowanie uczniów do podejmowania samodzielnych, racjonalnych wyborów b) nabycie umiejętności otwartego wyrażania własnych opinii - poczucie odpowiedzialności za siebie i swoje zdrowie - nabycie umiejętności pozwalających radzić sobie z napotkanymi w życiu trudnościami. Formy realizacji Etap I - inicjatywa - Projekcje filmów video: "Jedno życie" - film dokumentalny Piotra Kuzińskiego "Wygrana jest w nas" - reportaż Stanisława Knapika - Podzielenie się przez nauczyciela pomysłem i wzbudzanie zainteresowania wśród uczniów udziałem w konkursie plastycznym. Etap II - przedyskutowanie projektu - Zorganizowanie cyklu spotkań filmowo- dyskusyjnych z projekcja nagranych filmów video - Ogłoszenie konkursu plastycznego wśród uczniów pod hasłem "Niewinny początek tragiczny koniec" (do 18.02.03) - Wykonanie wystawki z materiałów znajdujących się w bibliotece szkolnej dotyczących tematyki uzależnień - Uczestniczenie w konsultacjach Sposób prezentacji: - Ekspozycja prac na wystawie spełniająca funkcje profilaktyczną, estetyczną i metodyczną - Omówienie formy i treści plakatów Określenie czasu realizacji poszczególnych etapów projektu - Wykonanie prac plastycznych - do 10.03.03 - Czas na opracowanie prezentacji wystawy (17- 18. 03.03) - Czas i miejsce prezentacji (26.03.03 -otwarcie wystawy i nagrodzenie uczniów;hol szkolny na parterze) Kryteria oceny - Ekspresja plastyczna umożliwiająca ujawnienie w formie wytworów artystycznych indywidualnego stosunku do omawianego problemu, - Analiza recepcji wypowiedzi artystycznych - Treść - Estetyka i forma artystyczna prac - Zaangażowanie twórcze w konkursie plastycznym Ewaluacja - Jakie wystąpiły trudności przy realizacji zadania - Co wymaga ulepszenia, aby zrealizowany projekt przynosił lepsze rezultaty - Mocne i słabe strony projektu - Co można wykorzystać w dalszej pracy - Wybrane elementy z projektu mogą być omawiane i kontynuowane; - na lekcjach wychowawczych młodzież może analizować formę i treść prezentowanych plakatów, - wychowawcy i nauczyciele na prowadzonych lekcjach mogą omawiać zagadnienia związane z profilaktyka uzależnień przy pomocy zamieszczonych na wystawie prac plastycznych. Bibliografia: 1. Andrzejewska E.: O narkomanii wsród młodzieży, PZWL, Warszawa 1974 2. Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży, pr.zb. pod red. S. Popka, WSiP, Warszawa 1985 Opracowanie: Ela Kackieło Wyświetleń: 1103
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |