AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Antosz
Historia, Konspekty

Konspekt lekcji z wykorzystaniem komputera - "Polacy w walce o niepodległość i tożsamość narodową. Walki narodowowyzwoleńcze Polaków w XIX w." (kl. II gimnazjum).

- n +

Konspekt lekcji - Polacy w walce o niepodległość i tożsamość narodową. Walki narodowowyzwoleńcze Polaków w XIX wieku - lekcja utrwalająca z wykorzystaniem komputera.
Konspekt lekcji

Polacy w walce o niepodległość i tożsamość narodową. Walki narodowowyzwoleńcze Polaków w XIX wieku - lekcja utrwalająca z wykorzystaniem komputera.

Klasa: II gimnazjum Ilość godzin: 2

Cele ogólne

  • poznawcze:
    • uczeń rozumie jakimi pobudkami kierowali się nasi przodkowie podejmując nierówną walkę z zaborcą;
    • dostrzega związki przyczynowo-skutkowe i czasowo-przestrzenne;
    • pamięta najważniejsze wydarzenia i pojęcia związane z działem programu;
    • potrafi dokonywać selekcji materiału oraz wyciągać logiczne wnioski;
  • wychowawcze:
    • uczeń potrafi współpracować w zespole;
  • psychomotoryczne:
    • uczeń potrafi stosować wiedzę informatyczną na lekcjach historii (wiadomości i umiejętności).
Czynności lekcji - ogniwa Czynności uczniów Czynności nauczyciela Środki dydaktyczne Ocena skuteczności
Docelowe Zadania
Wstępna Przygotowanie do lekcji
  • powitanie z nauczycielem;
  • rozpakowanie się oraz przygotowanie stanowiska pracy - włączenie i zalogowanie komputera;
  • przywitanie się z uczniami, sprawdzenie listy obecności;
  • wydanie polecenia włączenia komputerów oraz przygotowania się do lekcji;
podręcznik do historii, zeszyt, zestaw komputerowy Uczniowie przygotowani do lekcji. Prawidłowo zalogowane komputery
Wprowadzenie do tematu lekcji Udzielają indywidualnie odpowiedzi na postawione przez nauczyciela pytania posiłkując się zeszytem przedmiotowym oraz podręcznikiem Rekapitulacja wtórna jako wprowadzenie do nowego tematu lekcji. Pomoc uczniom w powtórzeniu przez postawienie pytań:
  • jakie organizacje wojskowe powstały u boku Napoleona, kto je utworzył i w jakim celu?
  • kto był twórcą "MazurkaDąbrowskiego"?
  • co było przyczyną zawiązania się opozycji w Królestwie Polskim?
  • wymień te organizacje;
zeszyt, podręcznik Uczniowie udzielają prawidłowych odpowiedzi
Główna Poznanie tematu lekcji Zapisują temat lekcji w zeszytach przedmiotowych Podanie i zapisanie nowe go tematu lekcji Zeszyt przedmiotowy  
Powtórzenie wiadomości Uczniowie prowadzą z nauczycielem rozmowę, udzielają prawidłowych odpowiedzi posiłkując się podręcznikiem oraz zeszytem przedmiotowym.
  • zagajenie w jaki sposób Polacy chcieli odzyskać niepodległość;
  • wymieńcie powstania narodowe wywołane przez Polaków, mające na celu oswobodzić kraj spod zaborów;
  • kto wywołał te powstania, dowódcy, ważniejsze bitwy;
  • jak zakończyły się te bitwy?;
  • jaki los spotkał powstańców?;
Podręcznik do historii Uczniowie udzielając odpowiedzi systematyzują oraz utrwalają wcześniej zdobyte wiadomości
Prawidłowe wykonanie zadania. Uruchamiają edytory i wykonują zadania w zespołach według wyznaczonej kolejności Postawienie przed uczniami zadania:
  • uruchom edytor tekstu MS Word;
  • zatytułuj swoją stronę "Drogi do niepodległości";
  • przepisz dwie zwrotki (z refrenem) Mazurka Dąbrowskiego;
  • sformatuj tekst: rozmiar czcionki: 14; krój: Arial, kursywa, wyśrodkuj, kolor zielony;
  • uruchom edytor grafiki Paint;
  • narysuj polską flagę i umieść ją pod tekstem hymnu;
  • ułóż i napisz pod flagą pytania związane z powtórzonym materiałem do krzyżówki, której hasłem będzie wolność;
  • narysuj krzyzówkę i rozwiąż ją;
Kartki z kolejnymi zadaniami, zestaw komputerowy, dyskietka 3,5" Uczniowie w odpowiednim tempie wykonują polecenia. Posiadają zapisany wynik swej pracy. Potrafią wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte podczas lekcji informatyki na lekcjach historii.
Końcowa    
  • zapisz wykonane zadanie na dyskietkę 3,5";
  • wydrukuj pracę (jeśli pozwoli na to czas);
Zestaw komputerowy, dyskietka 3,5"  
Praca domowa Podstawowa Wklej wydrukowaną pracę do zeszytu
Ponadpodstawowa Wklej wydrukowaną pracę do zeszytu. Narysuj wymyślony symbol walk powwstanczych.
Ocena lekcji Dobre aspekty Uczniowie uczą się łączyć wiedzę i umiejętności, atrakcyjność lekcji.
Złe aspekty Nie wszyscy uczniowie potrafią biegle posługiwać się edytorami.
Wnioski  

Opracowanie: mgr Danuta Antosz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4958


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.